استعلام بیمه خودرو چیست؟

پوشش استعلام بیمه خودرو بخشی از بیمه نامه است که در صورت شکایت (یا تهدید به شکایت) به دلیل صدمه جسمی یا آسیب به اموال شخص دیگری از شما محافظت می کند. این بخش از استعلام بیمه خودرو منزل یا اتومبیل شما که تحت عنوان “پوشش مسئولیت قانونی” نیز شناخته می شود ، برای پوشش مواردی مانند هزینه های قانونی ، میزان پولی که باید برای حل و فصل دعوی و سایر هزینه های مربوطه بپردازید ، تنظیم شده است.

بنابراین ، استعلام بیمه خودرو و پوشش مسئولیت در زندگی واقعی چگونه عمل می کند؟ و چرا اینقدر مهم است؟ 


پوشش شخص ثالث و استعلام بیمه خودرو چگونه است؟

در اینجا چند مثال از استعلام بیمه خودرو و سناریوهای دنیای واقعی وجود دارد که می تواند توسط بخش مسئولیت شخص ثالث بیمه نامه خانه یا اتومبیل شما پوشش داده شود:

پوشش بیمه مسئولیت بیمه خودرو

در حین خروج از جاده به تکه ای از یخ سیاه برخورد کرده و به عابر پیاده برخورد کرده یا با ماشین خود حصار همسایه خود را کوبیدید.

شما با چراغ قرمز روشن می شوید و به وسیله دیگری برخورد می کنید و راننده دیگر و سرنشینان آنها را مجروح می کنید.


چرا استعلام بیمه خودرو و پوشش مسئولیت شخص ثالث اینقدر مهم است؟

تصادفات اتفاق می افتد ، حتی زمانی که تمام اقدامات صحیح را برای جلوگیری از آنها انجام دهید – و حوادث اغلب منجر به دعاوی حقوقی می شود که می تواند پیامدهای مالی جدی داشته باشد. همه سناریوهایی که ما در این پست ذکر کرده ایم نمونه هایی از زمان هایی است که می توانید از نظر قانونی مسئول جراحات یا خسارت به اموال دیگران باشید. دعاوی حقوقی می تواند گران باشد ، اما پوشش مسئولیت تضمین می کند که در صورت وقوع اتفاقات غیرمنتظره از پرداخت جیب خود در گیر نخواهید ماند.

اگر در بیمه نامه خانه خود پوشش مسئولیت داشته باشم ، آیا هنگام رانندگی نیز شامل حال من می شود؟

خیر. هنگام کار با وسیله نقلیه ، مسئولیت جراحات یا خسارت به اموال دیگران تحت پوشش بیمه نامه خانه یا مستاجر شما قرار نمی گیرد – بنابراین برای محافظت از شما در استعلام بیمه خودرو باید پوشش مسئولیت کافی داشته باشید. 


بعد از استعلام بیمه خودرو چقدر پوشش بدهی باید داشته باشم؟

شما باید پوشش بدهی به اندازه کافی برای حفظ امنیت مالی خود خریداری کنید. یکبار ادعا اگر از خط مشی شما فراتر رفته است ، شما مسئول پرداخت مابقی موجودی هستید – که بسته به شدت شرایط ، می تواند منجر به مشکلات مالی یا حتی ورشکستگی شود. هرچه پوشش مسئولیت بیشتری داشته باشید ، اگر درگیر دعوای حقوقی خود هستید ، هزینه کمتری را از جیب خود پرداخت خواهید کرد.
 
استعلام بیمه خودرو بخشی از قانون است شما نمی توانید از آن اجتناب کنید. معلوم است که شما نیز نمی توانید آن را درک کنید. اما ، این همان چیزی است که ما برای آن آمده ایم. برای اینکه بیمه و هر چیزی که در اطراف آن قرار دارد را برای شما آسان تر کنیم.
 

طبق قانون وسایل نقلیه موتوری ، بیمه شخص ثالث ، که گاهی اوقات از آن به عنوان بیمه “فقط برای عمل” نیز یاد می شود ، یک الزام قانونی برای همه دارندگان وسایل نقلیه است. این یک نوع پوشش بیمه ای است که در آن بیمه گذار در برابر صدمه به وسیله نقلیه شخص ثالث ، اموال شخصی و صدمات جسمی محافظت می کند. این بیمه نامه هیچ گونه پوشش بیمه ای را به بیمه گذار نمی دهد.


اگر بیمه گذار با حادثه ای برخورد کند ، بیمه گر برای پرداخت هزینه تعمیرات اموال شخص ثالث کمک مالی ارائه می دهد. بنابراین ، بار مالی را برای بیمه گذار کاهش می دهد. در صورت بروز حادثه ، بیمه شده باید بلافاصله قبل از طرح دعوی ، این موضوع را به شرکت بیمه اطلاع دهد .

هنگامی که ادعا ثبت می شود ، بیمه گر یک نقشه بردار تعیین می کند تا خسارت ها را ارزیابی کرده و هزینه برآورد تعمیرات را بررسی کند. پس از اتمام تأیید ، بیمه گزار خسارت را تسویه می کند.


اهمیت استعلام بیمه خودرو (شخص ثالث)

بیمه شخص ثالث از نظر قانونی الزامی است. بنابراین ، داشتن پوشش شخص ثالث به بیمه گذار اجازه می دهد تا از تعهد قانونی پیروی کند.

اگرچه این یک گزینه پوشش اولیه است ، اما به بیمه گذاران اطمینان خاطر می دهد که از حمایت مالی کافی در برابر خسارتی که ممکن است در تصادف به افراد دیگر وارد کنند ، برخوردار هستند.

بیمه اتومبیل شخص ثالث ، دارایی بیمه گر را در برابر خطرات تصادفی تضمین می کند.

اولین قدم برای درک نحوه عملکرد پوشش بیمه شخص ثالث این است که اصطلاحات مورد استفاده را یادداشت کنید. برخی از اصطلاحات رایج مرتبط با پوشش شخص ثالث عبارتند از:

طرف اول: بیمه گذار یا شخصی که بیمه نامه خریداری کرده است.

شخص ثالث: بیمه گر یا شرکت بیمه.

شخص ثالث: مدعی یا شخصی که ادعای خسارت ناشی از طرف اول را مطرح می کند.

اگر بیمه گذار با شخص ثالث دچار حادثه شود ، بیمه گذار موظف است خسارت یا صدمات ناشی از آن را بپردازد. هنگام وقوع حادثه ، بیمه گذار باید در اولین فرصت شرکت بیمه را مطلع کرده و آنها را از وضعیت مطلع کند.

همچنین ، ضروری است که اطلاعات مربوط به حادثه جمع آوری شده و با جزئیات زیر در اختیار بیمه گذار قرار گیرد:

شرح تصادف به همراه تاریخ و زمان.

مشخصات بیمه گذاران و بیمه گذاران حاضر در هنگام حادثه.

صدمات ناشی از راننده ، مسافران و/یا خسارت به اموال یا وسیله نقلیه را شرح دهید.

جزئیات شهود

وضعیت آب و هوا و دید در زمان حادثه.

عکس مدارک جمع آوری شده از محل حادثه.

در صورت درخواست پلیس ، اطلاعات شرکت بیمه را ارائه کرده و در صورت لزوم شماره گزارش اطلاعات اولیه  را یادداشت کنید. علاوه بر این ، اگر حادثه به خاطر دارنده بیمه نبوده است ، پس از آن شاکی می تواند هزینه ای را برای استخدام وسیله نقلیه موتوری ، هزینه های تعمیر و جبران خسارت مطابق شرایط مندرج در سند بیمه نامه مطرح کند.


ویژگیهای استعلام بیمه خودرو شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یک سطح اولیه حفاظت را برای همه بیمه شدگان ارائه می دهد.

همچنین از آن به عنوان بیمه نامه مسئولیت یا فقط عمل یاد می شود

این حفاظت در برابر مسئولیت قانونی به شخص ثالثی که ممکن است به دلیل دخالت بیمه گذار در حادثه ایجاد شود ، ارائه می دهد. جبران خسارت جانی ، جانی و خسارت مالی شخص ثالث را جبران می کند

ویژگی بارز این نوع سیاست ، حق بیمه مقرون به صرفه آن است 

بیمه شخص ثالث به خود بیمه شده بیمه نمی دهد


فرایند دریافت خسارت و مطالبه بیمه شخص ثالث

برای دریافت غرامت از شرکت بیمه ، بیمه گذار باید قوانین ادعا را رعایت کند. مراحل درخواست بیمه شخص ثالث شامل مراحل زیر است:

اول و مهمتر از همه ، دارنده بیمه باید حادثه را در زمان مقرر ، همانطور که در سند بیمه نامه ذکر شده است ، به شرکت بیمه اطلاع دهد.

دارنده بیمه نامه باید در پلیس 110 از محل حادثه ثبت کند و یک نسخه از آن را دریافت کند

به دنبال پرونده خسارت ، بیمه گر یک کارشناس برای ارزیابی خسارت و تأیید هزینه برآورد شده می فرستد. پس از ارزیابی ،کارشناس یک گزارش تهیه می کند

بر اساس گزارش ، بیمه گزار خسارت را تسویه می کند

شامل / حذف برنامه بیمه شخص ثالث
شامل

بیمه شخص ثالث در برابر خسارت وارده به شخص ثالث توسط وسیله نقلیه بیمه شده محافظت می کند. این شامل صدمات جسمی ، آسیب به وسیله نقلیه ، آسیب به اموال و مرگ می شود.

محرومیت ها

بیمه شخص ثالث هیچگونه جبرانی را ارائه نمی دهد ، اگر:

علت این حادثه رانندگی در حالت مستی بوده است

راننده زیر سن است یا به دلیل رانندگی بدون گواهینامه رانندگی معتبر شناخته شده است

این حادثه یک اقدام عمدی بوده است

این وسیله نقلیه برای هر گونه اهداف تجاری یا فعالیت های غیرقانونی مورد استفاده قرار گرفته است

خودرو به سرقت می رود

 
 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]