بیمه خودرو چیست؟(Car insurance) بیمه ایران

بیمه خودرو یک قرارداد بین یک مالک خودرو و یک شرکت بیمه عمومی است که در آن دومی وعده می دهد که مالک خودرو را در برابر ضررهای مالی که ممکن است در اثر یک اتفاق ناگوار در مورد خودروی وی رخ دهد ، محافظت کند. بسته به محدوده پوشش ، 3 نوع بیمه نامه خودرو وجود دارد-بیمه خودرو شخص ثالث ، بیمه خودرو خسارت شخصی (OD) و بیمه بدنه خودرو.


چگونه می توان بیمه خودرو بیمه ایران را به صورت آنلاین خریداری کرد؟

روند خرید بیمه نامه خودرو بسیار ساده و آسان است. در اینجا نحوه خرید آنلاین بیمه خودرو مناسب آورده شده است.

  •  بیمه خودرو را مقایسه کنیدگام 2نقل قول های بیمه خودرو را مقایسه کنید

    از بین همه برنامه های بیمه خودرو موجود ، برنامه ای را انتخاب کنید که با بودجه و شرایط شما مطابقت داشته باشد.

اطلاعات خودرو خود را پر کنیدمرحله 1اطلاعات خودرو خود را پر کنید

برای مشاهده قیمت بیمه خودرو که توسط مدیر بیمه ارائه می شود ، جزئیات خودرو خود مانند مارک ، مدل و غیره را ارائه دهید.


انواع بیمه اتومبیل بیمه ایران

بیمه خودرو شخص ثالث

بیمه اتومبیل شخص ثالث

بیمه خودرو شخص ثالث  یک الزام اجباری برای رانندگی خودرو در ایران است. این ابتدایی ترین طرح بیمه اتومبیل است و بنابراین به آن بیمه نامه مسئولیت خودرو نیز گفته می شود. بر اساس این پوشش ، شرکت بیمه موظف است هزینه جراحات بدنی ، معلولیت دائمی ، ناتوانی موقت و همچنین مرگ شخص ثالث ناشی از تصادف با اتومبیل بیمه شده را پرداخت کند. این طرح همچنین پوشش خسارات وارده توسط شخص ثالث را تا مبلغ توافق تامین می کند. 

 

بیمه بدنه خودرو

 بر اساس این طرح ، بیمه شده فقط برای خسارت های وارده به خودروی چهارچرخ خود در تصادف جاده ای ، بلایای طبیعی/انسانی ، آتش سوزی ، انفجار ، سرقت یا هرگونه حوادث دیگر تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. بیمه نامه اتومبیل مستقل از خسارت خود ، انعطاف پذیری بیمه گذاران را از نظر ارائه دهنده بیمه ای که می خواهند انتخاب کنند ، ارائه می دهد.


مزایای خرید بیمه خودرو بیمه ایران

بیمه خودرو مزایای زیادی را به بیمه گذاران خود ارائه می دهد. مزایای اصلی به شرح زیر است –

  • به شما کمک می کند تا از نظر قانونی مطابقت داشته باشید

    بیمه خودرو به شما کمک می کند تا از نظر قانونی مطابقت داشته باشید زیرا طبق قانون ، هر صاحب خودرو ملزم به داشتن حداقل یک بیمه نامه شخص ثالث خودرو است. 

  • حفاظت در برابر تعهدات شخص ثالث

    بیمه خودرو به شما کمک می کند تا تعهدات شخص ثالث مانند صدمات بدنی ، ناتوانی موقت/دائمی ، مرگ و همچنین خسارت اموال را کاهش دهید. 

  • حفاظت در برابر خسارت های شخصی

    بیمه خودرو به شما کمک می کند تا از نظر مالی در برابر هزینه های ناشی از خسارت وارده اتومبیل خود در امان باشید. خسارات وارده در تصادفات جاده ای ، بلایای طبیعی ، بلایای انسانی ، آتش سوزی ، انفجار ، خرابکاری و غیره تحت خسارت های مستقل خود و همچنین طرح های بدنه بیمه اتومبیل قرار می گیرد.

  • پوشش علیه سرقت

    بیمه خودرو همچنین در صورت سرقت خودرو شما پوشش می دهد. در صورت سرقت اتومبیل شما ، شرکت بیمه شما ارزش بیمه شده خودرو (IDV) خودروی شما را ارائه می دهد که با قیمت بازار خودرو شما مطابقت دارد.


مقایسه طرح های مختلف بیمه خودرو بیمه ایران

 
پوشش شخص ثالثپوشش OD مستقلجامع
جراحات بدنی شخص ثالثic tick greencrossic tick green
خسارت اموال شخص ثالثic tick greencrossic tick green
خسارات شخصی خودروcrossic tick greenic tick green
جلد تصادف شخصیic tick greenic tick greenic tick green
سرقت خودروcrossic tick greenic tick green
در دسترس بودن افزونه هاcrossic tick greenic tick green

سوالات متداول بیمه خودرو

 

  • بیمه خودرو /بیمه  توافق نامه ای بین یک شرکت بیمه و یک مالک خودرو است که بر اساس آن بیمه نامه در قبال خسارت های مالی ناشی از خودروی خود در حوادث پیش بینی نشده ، بیمه شده را تحت پوشش بیمه قرار می دهد. بسته به پوشش ، سه نوع بیمه نامه خودرو وجود دارد – بیمه نامه شخص ثالث خودرو ، بیمه اتومبیل خسارت شخصی و بیمه نامه جامع خودرو.
  •  

مزایای متعددی برای داشتن بیمه  وجود دارد. در مرحله اول ، این به شما کمک می کند تا شرایط قانونی داشتن حداقل یک پوشش بیمه خودرو شخص ثالث را برآورده کنید. علاوه بر این ، بیمه نامه اتومبیل به شما کمک می کند تا تعهدات مالی را که ممکن است در قبال شخص ثالث ایجاد شود یا به خودرو شما در اثر تصادف جاده ای یا هر رویداد ناگوار دیگر خسارت وارد کند ، برطرف کنید.

 

داشتن حداقل بیمه نامه شخص ثالث هنگام رانندگی با خودرو الزامی است. اگر برای اولین بار بدون رانندگی گرفتار شوید ، ممکن است  جریمه شوید.

هر بیمه خودرو دارای یک دوره اعتبار است ، پس از آن شما باید آن را تمدید کنید تا از مزایای آن استفاده کنید. با این حال ، حتی اگر تمدید طرح بیمه خودرو خود را تا تاریخ انقضا فراموش کرده اید ، می توانید آن را تا 90 روز آینده از تاریخ انقضا تمدید کنید. پس از انقضای این دوره 90 روزه ، بیمه خودرو قابل تمدید نیست. در چنین شرایطی ، شما باید بیمه نامه جدید خودرو خریداری کنید.

 

شماره بیمه نامه خودرو یک شماره منحصر به فرد  است که توسط شرکت بیمه خودرو برای شناسایی حساب بیمه شما ارائه شده است. به طور کلی روی کارت بیمه شما یا صورتهای صادره از شرکت بیمه نوشته شده است. تا زمانی که بیمه نامه شما با ارائه دهنده بیمه مربوطه فعال است ، این عدد ثابت می ماند.

  •  
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]