بیمه دندان پزشکی انفرادی ، درمان بخش بزرگی از هزینه های زندگی هر خانواده ایرانی را تشکیل می‌دهند.بیمه دندان پزشکی انفرادی ، جالب است بدانید که درصد بالایی از هزینه های درمان هم مربوط به هزینه بستری و هزینه های مربوط به دندانپزشکی است. بیمه دندان پزشکی انفرادی ،حتی در مواردی هزینه درمان پیش پا افتاده دندانپزشکی چنان بالا است که  بسیاری از افراد حتی در زمان داشتن درد دندان از درمان آن  خودداری می کنند.

با توجه به نیاز بیمه دندان پزشکی انفرادی ، شرکت های بیمه  پوشش  بیمه دندان پزشکی انفرادی ، را به همراه پوشش های بیمه نامه های درمان انفرادی و بیمه تکمیلی گروهی ارائه می کنند و در حال حاضر بیمه دندان پزشکی انفرادی ، توسط هیچ کدام از شرکت های بیمه به صورت جداگانه ارائه نمی شود  اما در این مقاله شما می توانید طرح های بیمه دندان پزشکی انفرادی ، که توسط شرکت های مختلف بیمه ارائه می شود را در این نوشته بررسی و مقایسه کنید.

 

چند نکته مهم در رابطه با خرید بهترین بیمه دندان پزشکی انفرادی

چند نکته بیمه دندان پزشکی

طرح های مختلف بیمه دندان پزشکی انفرادی

با توجه به تقاضای بالایی که برای تهیه بیمه دندان پزشکی انفرادی ، وجود دارد، متاسفانه سود جویی‌های بسیاری بابت این موضوع انجام گرفته که افراد سود جو با فروش کارت بیمه دندان پزشکی انفرادی ، بدون پشتوانه معتبر اقدام به دریافت حق بیمه از بیمه گذاران نموده اند و این موضوع مشکلات بسیاری را برای بیشتر افراد ایجاد کرده.

مراقب افراد و شرکت‌های سودجو در فروش کارت‌های دندانپزشکی باشید!

 

پوشش های بیمه دندان پزشکی انفرادی

پوشش‌های بیمه دندان پزشکی انفرادی ، در بیمه های تکمیلی برای جبران هزینه های زیر می‌باشد:

  1. ویزیت بیمار: معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش
  2. خدمات ساده: کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان خلفی، کشیدن دندان عقل
  3. رادیوگرافی تک‌دندان (گرافی‌پری اپیکال یا بایت وینگ)
  4. جراحی دندان نهفته در نسج نرم و نسج سخت
  5. خدمات بروساژ (نوعی جرم گیری) هر فک
  6. خدمات جرمگیری بالای لثه و زیر لثه
  7. خدمات پرکردن تک سطحی
  8. خدمات ترمیم دندان

 

پوشش‌های بیمه دندان پزشکی

بیمه دندان پزشکی انفرادی برای ارتودنسی

یکی از خدماتی که بیشتر دارندگان بیمه تکمیلی تمایل به استفاده از آن را دارند، پوشش ارتودنسی می باشد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که پوشش ارتودنسی در بیمه های تکمیلی انفرادی تحت پوشش نمی باشد و در بیمه های تکمیلی گروهی با توجه به قرارداد و شرایط توافق بیمه گذار و شرکت بیمه می تواند در بیمه های تکمیلی تحت پوشش قرار بگیرد.

بیمه دندان پزشکی انفرادی برای ایمپلنت

ایمپلنت دندان امروزه بهترین جایگزین دندان های از دست رفته است اما هزینه انجام این کار هم بسیار سنگین می باشد از این رو بسیاری از بیمه گذاران تمایل دارند این پوشش را در بیمه تکمیلی خود داشته باشند.بیمه دندان پزشکی انفرادی ، ایمپلنت معمولا تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی نبوده و فقط در بیمه های تکمیلی گروهی با توافق شرکت بیمه و بیمه گذار قابل استفاده می باشد. در صورت داشتن پوشش ارتودنسی می توانند به مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی طرف قرارداد با شرکت بیمه مراجعه کرده و بدون پرداخت حق بیمه و با پرداخت فرانشیز از خدمات ایمپلنت تا سقف درج شده در بیمه نامه استفاده نمایند.

هزینه ارتودنسی از جانب کدام بیمه دندان پزشکی انفرادی پرداخت می شود؟

ارتودنسی امروزه یکی از اساسی ترین نیازهای بسیاری از افراد با مشکلات دهان و دندان است. ارتودنسی دندان ها یکی از بهترین روش هایی است که می توانید با استفاده از آن دندان هایی زیباتر و مرتب تر داشته باشید .بیمه دندان پزشکی انفرادی ،برای استفاده از پوشش ارتودنسی باید گفت، بیمه تکمیلی گروهی جمله بیمه تکمیلی گروهی البرز، بیمه تکمیلی گروهی آسیا، بیمه  تکمیلی گروهی دانا، نوین، … و با توجه به تعرفه تعیین شده و هزینه های درمان می‌تواند بخشی از هزینه ها و‌ یا در مواردی کل هزینه ی درمان را تقبل و‌ پرداخت کند. هر کدام از بیمه های تکمیلی تعرفه خاص خود را داشته و با درج شرایط مختلفی و سقف پرداختی، در پرداخت هزینه درمان به بیمار کمک می کنند پیشنهاد ما این است که قبل از مراجعه به مراکز درمانی از هزینه‌های درمان هر کدام از مراکز درمانی کمک بگیرید.

خرید پوشش ایمپلنت و ارتودنسی در بیمه دندان پزشکی انفرادی

اگر می خواهید بیمه تکمیلی گروهی خریداری کنید، بهتر است در زمان خرید بیمه تکمیلی درخواست خودتان را مبنی بر داشتن پوشش ایمپلنت و ارتودنسی در بیمه تکمیلی و در پوشش بیمه دندان پزشکی انفرادی ، خریداری نمایید.

بیمه دندان پزشکی انفرادی زیبایی

کارهای زیبایی در پوشش بیمه دندان پزشکی انفرادی ، در بیمه های تکمیلی  انفرادی تحت پوشش نمی باشد مگر اینکه پوشش ایمپلنت و ارتودنسی در بیمه های تکمیلی گروهی به صورت توافقی در بیمه نامه تکمیلی اضافه شده باشد.

 

بیمه دندانپزشکی SOS
برای اطلاعات کامل بیمه تکمیلی انفرادی SOS بر روی عکس بالا کلیک کنید

شرکت بیمه SOS برای ارائه خدمات بیشتر به اعضایی که در عضویت شرکت کمک رسان هستند خدمات بیمه دندانپزشکی را ارائه می‌کنند و افرادی که  بیمه درمان تکمیلیSOS  ندارند نمی توانند از این خدمات SOS استفاده نمایند. برای استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی SOS ، دو طرح طلایی و نقره ای به بیمه گذاران ارائه می شود. طرح بیمه دندان پزشکی انفرادی ،  SOS   از ابتدای سال ۱۳۹۷ در حال ارائه خدمات می باشد.

شرایط خرید بیمه دندان پزشکی انفرادی SOS

همه اعضاء مندرج در فرم درخواست عضویت و یا تمدید می توانند از خدمات بیمه دندان پزشکی انفرادی ، استفاده کنند و با پرداخت حق بیمه اضافی بیمه دندانپزشکی را خریداری نمایند.

شرایط خرید بیمه دندانپزشکی SOS

 

مراکز طرف قرارداد بیمه SOS  برای ارائه خدمات بیمه دندان پزشکی انفرادی

همه دارندگان بیمه دندان پزشکی انفرادی ، می توانند به ۵۶ مرکز و کلینیک دندانپزشکی طرف قرارداد با بیمه SOS مراجعه نمایند.  لیست مراکز طرف قرارداد با بیمه SOS  در سایت شرکت کمک رسان قابل مشاهده می باشند. البته بیمه گذاران می توانند به مراکز و مطب های غیر طرف قرارداد با  SOS  مراجعه نمایند و هزینه را پرداخت کرده و مدارک لازم را به شرکت بیمه SOS  ارائه نمایند. البته هزینه های درمان پرداختی از سوی شرکت بیمه بر اساس تعرفه های قراردادی محاسبه و پرداخت می شود. این دو نکته را فراموش نکنید که میزان فرانشیز بیمه دندان پزشکی انفرادی ، SOS  ۳۰درصد بوده و دوره انتظار  استفاده از پوشش‌های این بیمه نامه ۳ ماه می باشد.

مدارک لازم برای خرید بیمه دندان پزشکی انفرادی ، SOS ، تصویر کارت ملی و صفحات اول و دوم شناسنامه ، تکمیل فرم درخواست عضویت و ۲ قطعه عکس می‌باشد.


شرایط استفاده از پوشش دندان پزشکی در بیمه دندان پزشکی انفرادی

اگر می خواهید از بیمه دندان پزشکی انفرادی ، استفاده کنید باید به چند نکته زیر توجه داشته باشید که دانستن این موارد به شما در استفاده از خدمات بیمه تکمیلی کمک می‌نماید:

  1. در همه خدمات دندانپزشکی تا سقف درج شده در بیمه نامه تکمیلی قابل جبران می باشد.
  2. اگر فرد بیمه شده بیمه درمان پایه  از قبیل دفترچه درمان تامین اجتماعی داشته باشد می تواند به مراکز درمانی طرف قرارداد با این بیمه مراجعه کنید. هزینه‌های دندانپزشکی  این بیمه نامه ها برای خدمات ساده دندانپزشکی مانند کشیدن دندان، پر کردن معمولی و… توسط این بیمه‌ها پوشش داده شده می‌شوند.
  3. همه طرح‌های بیمه تکمیلی در استفاده از خدمات درمانی دارای فرانشیز هستند. فرانشیز یعنی مبالغی که بیمه‌گذار باید این هزینه را شخصاً پرداخت کند. فرانشیز بیمه تکمیلی و دندانپزشکی در طرح‌های بیمه سامان ۱۰ درصد است در بمیه های تکمیلی گروهی میزان فرانشیز می تواند متفاوت تر بوده و بر اساس توافق طرفین در بیمه نامه درج شود.
  4. پوشش دندانپزشکی در بیمه های تکمیلی فاقد دوره انتظار می باشد.
  5. در بیمه تکمیلی به صورت گروهی، میزان تعهدات و پوشش‌های بیمه‌ای با توافق طرفین صورت می‌گیرد و به همین دلیل نمی‌توان در این موارد به مقدار دقیقی اشاره کرد.

دندانپزشکی‌های طرف قرارداد بیمه دندان پزشکی انفرادی

اگر بیمه تکمیلی خریداری کرده‌اید که پوشش دندانپزشکی دارد و می‌خواهید از خدمات دندانپزشکی این بیمه نامه استفاده نمایید، می‌توانید لیست مراکز درمانی طرف قرارداد با هر شرکت بیمه را در زمان خرید از شرکت بیمه دریافت نمایید.

 

مدارک لازم برای پرداخت خسارت دندانپزشکی در بیمه دندان پزشکی انفرادی

۱- ارائه فاکتور هزینه دندانپزشکی خوانا، بدون خط خوردگی و واضح و بدون ابهام

۲- نام و نام خانوادگی بیمار و تاریخ و مهر و امضای پزشک معالج در دستور پزشک باید باشد.

۳- نام درمان به صورت واضح و کامل به صورت جز به جز نوشته شود و در صورت مبهم بودن خدمت انجام شده ، استنباط کارشناس ملاک خواهد بود .

۴- شماره دندان در دستور پزشک و سایر فاکتورها حتما قید گردد.

۵-در موارد عصب کشی، تعداد کانال و در موارد پر کردن، سطح و نوع مواد باید نوشته شود.

۶- تعرفه پرداخت خسارت بر اساس متخصص و عمومی بودن پزشک می‌باشد.

۷- بیمه دندان پزشکی انفرادی ،جهت موارد ذیل، عکس قبل و بعد از کار الزامی است و در صورت عدم ارائه عکس، پرداخت امکان پذیر نمی‌باشد:

کشیدن بیش از دو دندان، ترمیم بیش از دو دندان، عصب کشی، ایمپلنت، بریج، پارسیل، جراحی‌های دندان در نسج نرم و سخت، روکش دندان

۸- خدمات دندانپزشکی زیر در تعهدات برخی بیمه های تکمیلی نمی‌باشد:

نایت گارد، چسباندن روکش، خارج کردن روکش قبلی، بخیه، کف بندی، بلیچینگ، فضانگهدار ، روکش تمام پرسلن، اورتودنسی.

 

مشاوره بیشتر جهت خرید بیمه تکمیلی انفرادی دندانپزشکی

اگر می خواهید از خدمات بیمه دندان پزشکی انفرادی ، استفاده نمایید می‌توانید بیمه درمان انفرادی تهیه نمایید که خدمات بیمه دندان پزشکی انفرادی ، مناسبی را هم داشته باشد. برای خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی می توانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما در ساعات اداری در تماس باشید تا اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهند

 

Source :bimetime.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]