بیمه شخص ثالث ماشین ،انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث ماشین، یکی از دغدغه‌های اصلی‌ست که صاحبان خودرو معمولاً با آن مواجه هستند. بیمه شخص ثالث ماشین ،بنابراین بهتر است پیش از خرید بیمه شخص ثالث ماشین با مقایسه‌ دقیق و استعلام قیمت معتبرترین شرکت‌های بیمه، از انتخاب بهترین بیمه‌ اطمینان حاصل کرد.

بیمه شخص ثالث ماشین ، یکی از متداول‌ترین انواع بیمه محسوب می‌شود که داشتن آن برای صاحبان وسایل نقلیه اجباری است.بیمه شخص ثالث ماشین ، بنابراین، تمام وسایل نقلیه ملزم به داشتن بیمه ثالث هستند.

بیمه شخص ثالث ماشین ،شخص ثالث کسی است که در حادثه رانندگی متحمل زیان مالی یا جانی می‌شود.بیمه شخص ثالث ماشین ، راننده مقصر لازم است تحت پوشش این بیمه قرار بگیرد تا هنگام وقوع حادثه‌، شرکت بیمه خسارت وارد شده بر شخص ثالث را پرداخت کند.

استعلام بیمه شخص ثالث ماشین

در صورتی‌که قصد خرید بیمه شخص ثالث را دارید، مدیر بیمه این امکان را برای شما فراهم آورده است.بیمه شخص ثالث ماشین ، شما می‌توانید با مقایسه شرایط و پوشش شرکت‌های بیمه‌، بهترین بیمه شخص ثالث ماشین را انتخاب نمایید و بیمه خود را اینترنتی خریداری کنید.بیمه شخص ثالث ماشین ، نسخه دیجیتال بیمه‌ خریداری شده به‌صورت آنلاین برای شما صادر می‌شود.

در صورت نیاز به نسخه فیزیکی، بیمه نامه درب منزل یا محل کار به‌ صورت رایگان به شما تحویل داده می‌شود.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ماشین

چند عامل، تعیین‌کننده قیمت بیمه شخص ثالث ماشین است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

حق بیمه شخص ثالث ماشین و میزان پوشش‌های آن بر اساس دیه‌ یک انسان در ماه حرام محاسبه می‌شود.

۱- مبلغ دیه بیمه شخص ثالث ماشین:

مبلغ دیه، هر سال از سوی بیمه مرکزی تعیین می‌شود که برای سال ۱۴۰۰ معادل ۶۴۰ میلیون تومان در ماه حرام و ۴۸۰ میلیون تومان در ماه غیرحرام است.

ماه‌های حرام: ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب

۲- نرخ بیمه شخص ثالث ماشین:

حق بیمه شخص ثالث ماشین سالیانه تغییر می‌کند.بیمه شخص ثالث ماشین ، نرخ بیمه شخص ثالث سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته با افزایش قیمت همراه بوده که این امر ارتباط مستقیم با افزایش مبلغ دیه سال ۱۴۰۰ دارد.

۳- تخفیف بیمه شخص ثالث ماشین:

تخفیف بیمه شخص ثالث که در واقع همان درصد تخفیف عدم خسارت است، به تعداد سال‌هایی باز می‌گردد که بیمه‌گذار یا راننده در تصادف مقصر شناخته نشده و از بیمه ثالث خود استفاده نکرده است.

نحوه اعمال تخفیف عدم خسارت در جدول زیر قابل مشاهده است:

بیمه شخص ثالث ماشین

تخفیف عدم خسارت درصد تخفیف
سال اول 5 ٪
سال دوم 10 ٪
سال سوم 15 ٪
سال چهارم 20 ٪
سال پنجم 25 ٪
سال ششم 30 ٪
سال هفتم 35 ٪
تخفیف عدم خسارت درصد تخفیف
سال هشتم 40 ٪
سال نهم 45 ٪
سال دهم 50 ٪
سال یازدهم 55 ٪
سال دوازدهم 60 ٪
سال سیزدهم 65 ٪
سال چهاردهم 70 ٪

 

۴- مدت اعتبار بیمه ‌نامه:

بیمه‌ نامه‌ های شخص ثالث ممکن است کوتاه مدت یا یک‌ساله صادر شوند.

۵- کاربری خودرو  و بیمه شخص ثالث ماشین :

کاربری‌ خودرو بر میزان پرداخت حق بیمه شخص ثالث ماشین تاثیرگذار است.بیمه شخص ثالث ماشین ، برخی خودروها ‌هنگام رانندگی نسبت به خودروهای دیگر در معرض خطر بیشتری هستند، در نتیجه بیمه‌گذارانِ این خودروها موظف به پرداخت حق بیمه‌ بالاتری می‌باشند. بیمه شخص ثالث ماشین ،چند نمونه از کاربری‌های خودرو که حق بیمه شخص ثالث ماشین آن‌ها ممکن است بالاتر باشد، عبارتند از:

۶- جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث ماشین:

برای محاسبه جریمه دیرکرد روزانه بیمه شخص ثالث ماشین می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

حق بیمه خودرو تقسیم بر ۳۶۵ روز سال = محاسبه جریمه دیرکرد یک روز

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ماشین

بیمه شخص ثالث ماشین خسارت‌های جانی، مالی و خسارت سرنشین یا راننده را تحت پوشش قرار می‌دهد:

خسارت جانی یا بدنی: به هزینه‌‌هایی گفته می‌شود که به‌منظور درمان افراد آسیب دیده در یک حادثه رانندگی یا به‌عنوان غرامت فوت و نقص عضو پرداخت می‌شود.

خسارت مالی: هزینه‌ای است که برای جبران خسارت مالی وارد شده بر خودرو و اموال افراد زیان دیده پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که راننده مقصر شامل این جبران خسارت نیست.بیمه شخص ثالث ماشین ، سقف پوشش مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ حداقل ۱۶ میلیون تومان و حداکثر ۳۲۰ میلیون تومان است. سقف تعهدات مالی ارائه شده در شرکت‌های بیمه می‌تواند متفاوت باشد.

خسارت راننده: در این مورد، راننده‌ خودروی مقصرِ حادثه نیز تحت پوشش بیمه شخص ثالث ماشین قرار می‌گیرد، با این تفاوت که بیمه تنها خسارت‌های جانی را  تحت پوشش قرار می‌دهد و در قبال خسارت‌های مالی تعهدی ندارد. بیمه شخص ثالث ماشین ،لازم به ذکر است، پرداخت خسارت در صورتی انجام می‌شود که راننده دارای گواهینامه معتبر و مرتبط با وسیله نقلیه باشد.

معیار انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث ماشین

فسخ بیمه شخص ثالث ماشین

فسخ بیمه شخص ثالث ماشین اغلب غیرممکن بوده و امکان‌پذیر نیست؛ مگر در شرایطی که:

حذف الحاقیه بیمه شخص ثالث ماشین

در قوانین جدید، صدور الحاقیه و پرداخت هزینه اضافی حذف شده است.

مطابق قوانین سال‌های گذشته اگر تاریخ شروع بیمه ماشین فرد بر اساس میزان دیه سال جدید نبود، بیمه‌گذار می‌بایست برای مدتی که بر مبنای دیه سال قبل بیمه را پرداخت کرده بود، حق بیمه‌ای متناسب با سال جدید پرداخت می‌کرد و برای آن الحاقیه صادر می‌شد.بیمه شخص ثالث ماشین ، در قوانین جدید نیاز به پرداخت این مبلغ اضافه نیست.

دیجیتالی شدن بیمه شخص ثالث ماشین

از جمله تغییرات مثبتی که در صنعت بیمه رخ داده است، آنلاین شدن پروسه خرید، صدور و پرداخت خسارت بیمه و حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه است. بیمه شخص ثالث ماشین ،در همین راستا، بیمه‌نامه‌های سنتی بیمه شخص ثالث ماشین از سال 99 به فایل پی دی اف دارای QR کد تبدیل شده‌اند که مالکان خودرو می‌توانند پرینت این فایل یا صرفا کد یکتای ذکر شده در بیمه‌نامه را به‌همراه خود داشته باشند.

Source :bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]