بیمه شکست ماشین آلات بیمه ایران

موضوع بیمه شکست ماشین آلات (Machinery Breakdown) 


اين بيمه ماشين آلاتی را كه نصب شده و در حال بهره برداری می باشند، تحت پوشش قرار می دهد. ماشین آلات كارگاه‌ها و كارخانجات در حال فعالیت از قبیل بویلرها ، توربین‌ها ، ژنراتورها ، تجهیزات برق فشار قوی و ضعیف ،ترانسفورماتورها ، ماشین های بافندگی ،  ماشین های ابزار ، ماشین آلات کاغذسازی ، پمپ‌ها از جمله مواردی هستند كه در بيمه شكست ماشين‌آلات بيمه ایران می شوند. بيمه شكست ماشين آلات خسارت های فيزيكی غيرقابل پيش بينی و ناگهانی وارد به انواع ماشين آلات و ابزارهای مکانیکی و الکتریکی داخل و خارج آنها را جبران می‌کند.از آنجائیکه این بیمه نامه یک بیمه نامه تمام خطر می باشد کلیه خسارت های فیزیکی به جز مواردی که در قرار داد بیمه استثناء شده اند قابل پرداخت خواهد بود .

خطرات تحت پوشش در بیمه شکست ماشین‌آلات : 

 1 – اشتباه در طراحی، ساخت یا نصب ماشین‌آلات که در زمان بهره‌برداری آشکار شده و دوره تضمین کارخانه سازنده نیز پایان یافته باشد.
 2 – معایب موجود در اقلام، مواد اولیه یا ریخته‌ گری
 3 – اجرای نادرست کار
 4 – از هم گسیختگی در اثر نیروی گریز از مرکز
 5 – اتصال کوتاه – نوسان برق – قطع برق، آب، گاز یا هر سوخت دیگر
 6 – کم شدن آب در دیگ‌های بخار – انفجار دیگ‌های بخار – انفجارات فیزیکی
 7 – یخ‌زدگی
 8 – غفلت – عدم مهارت – سهل‌ انگاری
 9 – شکست مکانیکی یا الکتریکی
10- اشتباه در سیستم روغن‌ کاری یا خنک‌ کاری
11- سقوط – تصادم – واژگونی
12- خرابکاری غیر گروهی
13- سایر حوادث به جز آنچه صراحتاً در بیمه‌ نامه مستثنی شده است.

نکات مهم در بیمه شکست ماشین آلات :

1-پوشش بیمه شکست ماشین آلات تنها پس از نصب و تست عملکرد صحیح ماشین آلات شروع میشود.

2-ماشین آلات به قیمت روز ومعادل قیمت نو یا ارزش جایگزینی بیمه میشوند اما در صورت وقوع خسارت کلی قیمت کارکرده ماشین آلات پس از کسر فرانشیز پرداخت خواهد شدلیکن در صورت وقوع خسارت های جزئی مانند تعویض قطعات ، قطعات تعویضی بر مبنای قیمت نو و ارزش جایگزینی محاسبه و پس از کسر فرانشیز پرداخت خواهد شد .

3-کلیه هزینه های نجات ،رفت و آمد به تعمیرگاه ،تعویض قطعات و اجرت تعمیرات تحت پوشش این بیمه میباشد.

4-علاوه بر خسارت هایی که به خود دستگاه ممکن است وارد آید میتوان خسارت های مالی و یا جانی که به اشخاص ثالث وارد میشود و یا خسارت هایی که به اموال مجاور و متعلق به بیمه گذار ممکن است وارد آید را در بیمه شکست ماشین آلات بیمه کرد.

5- هر گاه بر اثر یکی از خطرات تحت پوشش در بیمه شکست ماشین آلات ، خط تولید یک کارگاه یا کارخانه با توقف ناخواسته مواجه شود ، سود از دست رفته ناشی از وقفه در کار بوسیله یک بیمه نامه مکمل دیگر به نام بیمه عدم النفع ناشی از شکست ماشین آلات ( Machinery Loss Of Profit ) جبران خواهد شد

منبع: بیمه سرا