خرید بیمه تکمیلی ،آیا باید هنگام خرید بیمه تکمیل درمان بیمه پایه هم داشته باشیم؟

خرید بیمه تکمیلی ،بله. می بایست دفترچه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی یا بیمه سلامت ایرانیان را هنگام درخواست خرید بیمه تکمیلی ارائه نمائید.

اما در صورتی که فاقد بیمه پایه هستید، می توانید با پرداخت مبلغ بیشتری، بیمه تکمیلی انفرادی را تهیه نمائید.

بیمه تکمیلی انفرادی

خرید بیمه تکمیلی ،دفترچه بیمه پایه در زمان صدور بیمه نامه چقدر باید اعتبار داشته باشد؟

حداقل یکماه

خرید بیمه تکمیلی ،داشتن بیمه پایه چه مزیتی دارد؟

در صورتی که به بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه کنید که دفترچه بیمه پایه شما را قبول کند، چون بیمه ایران الباقی هزینه ها را پرداخت خواهد کرد، به شما فرانشیز تعلق نخواهد گرفت و بیمه ایران تا سقف تعهد بیمه تکمیلی هزینه را جبران خواهد نمود.

 

 

خرید بیمه تکمیلی ،دوره انتظار زایمان برای بیمه تکمیلی انفرادی چقدر است؟

نه (9) ماه دوره انتظار برای زایمان (اعم از طبیعی و سزارین)، نازایی و ناباروری شامل اعمال جراحي مرتبط با آن ها، IUI، ZIFT، GIFT، ميكرواينجكشن وIVF منظور می گردد.

خرید بیمه تکمیلی ،دوره انتظار بیمه های مزمن چقدر است؟

سه ماه دوره انتظار برای بیماری های مزمن از جمله: رفع عیوب انکساری چشم (شامل لیزیک، لازک. در صورتی که به تشخیص پزشک معتمد بیمه گر، درجه نزديک بينی، دوربينی، آستيگمات يا جمع قدر مطلق نقص بينايي هر چشم (درجه نزديک بينی يا دوربيني به علاوه نصف آستيگمات‌) ۳ ديوپتر يا بيشتر باشد، در غیر این صورت غیر قابل پرداخت می باشد)، سمعک، کاتاراکت(آب مروارید-cataracte)، استرابیسم (فقط جنبه درمانی برای افراد زیر 7 سال)، پولیپ و انحراف بینی، جراحی سینوزیت، جراحی لوزه، بیماری های قلبی – عروقی، بیماری های گوارشی (زخم های گوارشی، کولیت روده – گاستریت معده و …)، بیماری های مزمن کلیوی، سکته مغزی، جراحی دیسک ستون فقرات، پروستات، واریکوسل، میومکتومی(Myomectomy)، هیسترکتومی، سیستوسل، رکتوسل، آنتروسل، فتق، اختلالات تیروئیدی، اختلالات ریوی، آسم و آلرژی، ایدز (سندرم نقص ایمنی اکتسابی)، صرع، دیابت (بیماری قند)، سیروز کبدی، انواع سرطان، هپاتیت(Hepatitis)، استومی های طولانی، اسکیزوفرنی، تومور مغزی خوش خیم عارضه دار، معلولیت ذهنی با ضریب هوشی زیر 50، فلج دائمی حداقل دو عضو در بیماران CP و قطع نخاع، بیماری های متابولیک ناتوان کننده، آلزایمر بالای سصت سال که نیازمند به نگهداری و مراقبت باشد، حوادثی مثل سوختگی یا تصادفات که منجر به قطع عضو یا بدفرم شدن صورت یا بدن یا اختلال عملکرد عضو می‌گردد، بیماری های مزمن استخوانی و مفصلی (آرتروز و روماتیسم)، کاشت حلزون شنوایی(cochlear implant)، بیماری مغزی ALS، معلولیت های جسمی غیرمادرزادی که جنبه درمانی دارند مانند نابینایی، ناشنوایی، لالی و هر نوع و شکل بیماری طولانی مدتی که تغییرات جسمانی در بدن ایجاد و کارکردهای بیمار را محدود می‌گرداند، با تشخیص پزشک معتمد، منظور می شود.

خرید بیمه تکمیلی ،حتماً باید قبل از شروع روند درمان، معرفی نامه بگیرم؟

در صورتی که فرصت کافی برای دریافت معرفی نامه از شرکت درمانت (بخش پرداخت خسارت بیمه درمان سامان) داشته باشید، گرفتن معرفی نامه بهتر است.خرید بیمه تکمیلی اما به هر دلیلی اگر گرفتن معرفی نامه برای شما مقدور نباشد، می توانید با در دست داشتن مدارک پزشکی بیمارستان و فاکتور هزینه های صورت گرفته با مهر و امضای بیمارستان، به مرکز درمانت مراجعه نموده و پس از طی مراحل اداری مبلغ مورد نظر به حساب شما واریز خواهد شد.خرید بیمه تکمیلی البته برخی از مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه ایران هستند که معرفی نامه آنلاین میدهند و دیگر نیاز به هماهنگی با درمانت نمی باشید.

خرید بیمه تکمیلی ،فرانشیز بیمه تکمیلی چقدر است؟

فرانشیز 10 درصد است.خرید بیمه تکمیلی البته اگر دفترچه بیمه پایه را هم ارائه داده باشید و مرکز درمانی دفترچه را بپذیرد، فرانشیز تکمیلی نخواهید داشت.

خرید بیمه تکمیلی ،چه مواردی جزو استثنائات بیمه نامه است؟

اعمال غیرمجاز در مطب پزشکان، طبق نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان نظام پزشکی و تمامی اعمال جراحی مربوط به چاقی همانند اسلیو معده، بای پس معده و … و همچنین تعویض مفصل زانو جزو استثنائات این بیمه نامه بوده و غیرقابل پرداخت می باشد.

خرید بیمه تکمیلی ،در این بیمه نامه امکان حذف بیمه شده ها وجود دارد؟

فقط در صورت فوت بیمه شده یا طلاق امکان حذف بیمه شده وجود دارد که در صورت فوت بیمه شده، بیمه گذار می بایست کپی جواز دفن و در صورت طلاق، می بایست کپی کلیه صفحات شناسنامه خود را به عامل صدور ارائه دهد.

خرید بیمه تکمیلی ،نحوه اضافه شدن افراد در بین قرارداد بیمه تکمیلی چگونه است؟

اضافه‌ شدن بیمه‌شده، شامل ازدواج (حداکثر تا یک ماه)، تولد (حداکثر دو ماه) و سایر افرادی است که در طول زمان بیمه‌نامه، تحت تکفل بیمه شده اصلی می گردند.

نحوه تحت پوشش قراردادن نوزاد به دو شکل است:
1- ارسال درخواست صدور بیمه نامه قبل از تولد نوزاد: در این حالت برای صدور بیمه نامه درمان تکمیلی خانواده برای نوزاد، می‌بایست بیمه گذار از زمان اطلاع والدین از بارداری تا پیش از وضع حمل، اضافه نمودن نوزاد را با استفاده از فرم پیشنهاد مربوط به نوزاد، درخواست نماید تا پس از به دنیا آمدن نوزاد و پرداخت حق بیمه از بدو تولد، تحت پوشش بیمه درمان خانواده قرار بگیرد و بیمه نامه نوزاد صادر شود.
2- ارسال درخواست صدور بیمه نامه بعد از به دنیا آمدن نوزاد: در زمانی که درخواست افزودن بیمه نامه برای نوزاد، پس از تولد وی به عامل فروش تحویل گردد، بیمه گذار می‌بایست خرید بیمه تکمیلی1.پرسشنامه گواهی سلامت،  2.پرونده زایمان و 3.نامه ویزیت متخصص اطفال جهت تایید سلامت نوزاد، را به عامل صدور ارائه نماید. بررسی سلامتی نوزاد توسط پزشک معتمد شرکت بیمه انجام می‌گردد و در صورت تأیید پزشک معتمد و همچنین با در نظر گرفتن شرایط، بیمه نامه برای نوزاد از هنگام تولد صادر می شود.

خرید بیمه تکمیلی ،مهلت ارسال مدارک برای واحد خسارت چه مدتی است؟

مهلت تحویل مدارک بیمارستانی و پاراکلینیکی جهت تسویه هزینه های انجام شده حداکثر چهار ماه تمام از تاریخ تنظیم صورتحساب  مي باشد.

خرید بیمه تکمیلی ،حداکثر سن بیمه شدن در این بیمه نامه چقدر است؟

حداکثر سن متقاضی برای این بیمه نامه 70 سال می باشد

خرید بیمه تکمیلی ،برای بیمه تکمیلی خانوادگی، اعضای خانواده و افراد تحت تکفل چه کسانی هستند؟

منظورهمان اعضای خانواده بیمه شده اصلی شامل همسر، فرزندان و سایر افراد تحت تکفل است که به تبع بیمه‌شده اصلی، دارای دفترچه از بیمه گر پایه (یا تأییدیه از سایت تأمین اجتماعی) می‌باشند.


خرید بیمه تکمیلی ،آیا هزینه آزمایشات اولیه صدور بیمه نامه پرداخت میشود؟

در صورتیکه جهت ارزیابی ریسک، آزمایشات پزشکی به درخواست بیمه  انجام شده باشد، کلیه هزینه‌های آزمایشات و ویزیت اولیه بر عهده بیمه گذار خواهد بود.

 

Source :samaninsurer.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]