خرید بیمه موتورسیکلت ،حتما دیده‌اید که عاشقان سینه چاک موتورسیکلت، تک چرخ زدن در خیابان ها و جاده‌ها را دوست دارند.خرید بیمه موتورسیکلت ، موتورسواری عین جذاب و هیجانی بودن، بی خطر نیست.خرید بیمه موتورسیکلت ، بیمه موتورسیکلت در برابر خسارت‌های آسیب‌های جانی، مالی برای موتورسواران ریسک پذیر،  ضروری به نظر می‌رسد.

قانون بیمه شخص ثالث موتور را اجباری کرده است.خرید بیمه موتورسیکلت ، راکبان موتور به  بیمه‌نامه برای پوشش ریسک‌های مربوط به تصادفات رانندگی نیازدارند. خرید بیمه موتورسیکلت ،موتورسواران با تهیه این بیمه می‌توانند خیالی آسوده حین تجربه هیجانی داشته باشند.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر به سیر تا پیاز این بیمه علاقه‌مند هستید، با ما همراه شوید.خرید بیمه موتورسیکلت ، ابتدا به معرفی انواع بیمه موتور می پردازیم؛ سپس، واقعیت هایی  را می گوییم که همه موتورسواران آسیب دیده می گویند: ” کاش زودتر این‌ها را می دانستیم !!!”

اگر بیمه موتورسیکلت نداشته باشیم، چه می شود؟|بیمه دات کام
بیمه موتور سیکلت و مزایای داشتن آن

خرید بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه

رانندگی با موتورسیکلت دل شیر می خواهد. خرید بیمه موتورسیکلت ،تصادف با موتورسیکلت، معلق زدن در هوا و …  خطرات بسیاری در پی دارند. از طرف دیگر، متاسفانه بیشتر موتورسوارانی که در سطح شهر و خیابان‌ها می‌بینیم، گواهینامه ندارند؛ چه برسد به بیمه‌نامه! این نکته‌، مساله را پیچیده‌تر می‌کند. همین دو نکته کوچک کافی است که گواهی‌نامه رانندگی و بیمه را در راس کارهایمان به عنوان یک موتورسوار قرار دهیم.

انواع خرید بیمه موتورسیکلت

برای موتورسیکلت نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری دو بیمه‌نامه درنظر گرفته شده است. این بیمه‌ها ریسک‌های احتمالی این رانندگی هیجان انگیز و گاهی نان آور را پوشش می‌دهند:

بیمه بدنه خرید بیمه موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت همانند بیمه بدنه خودرو، غرامت حوادثی نظیر

بیمه شخص ثالث ابعادی غیر از خود خودرو نظیر جان شخص ثالث و راننده مقصر و بعد مالی  تصادفات و خسارت ها حین تصادف را در بندهای بیمه خود مدنظر قرار می‌دهد.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر بخواهیم کمی اسرار بیمه‌گران را فاش کنیم، باید بگوییم که بیمه بدنه موتورسیکلت چندان مورد توجه موتورسواران واقع نشده است و بیشتر طرفدار بیمه شخص ثالث موتور بوده اند. بهتر است به بیمه شخص ثالث موتورسیکلت توجه بیشتری داشته باشیم:

خرید بیمه موتورسیکلت

شخص ثالث می‌تواند هر شخص سومی(ترک نشین، عابرپیاده یا ….) باشد که در حادثه تصادف موتورسیکلت آسیب می‌بیند. اگر راننده در حادثه تصادف مقصر شناخته شود، شرکت بیمه‌گر متعهد به تامین غرامت حادثه است.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر راننده موتورسیکلت دارای بیمه شخص ثالث مقصر نباشد و طرف مقابل حادثه به عنوان مقصر شناخته شود، ترک نشین موتور در چتر حمایت بیمه شخص ثالث موتور قرار می‌گیرد. او باید خسارت خود را از شرکت بیمه‌گر موتور طلب نماید.

بیمه سرنشین موتورسیکلت

طبق ماده ۲ قانون بیمه شخص ثالث، اگر بیمه‌گزار یا راننده وسیله نقلیه مقصر، سرنشین باشد، در قانون به عنوان شخص ثالث محسوب نمی‌شوند و خسارتی در جریان حادثه به آن‌ها پرداخت نمی‌شود. قانون در این شرایط راه حل ارائه داده است :اگر راننده موتورسیکلت آسیب جانی یا مالی دید، بیمه سرنشین موتورسیکلت، پرداخت خسارت‌ها را تقبل خواهد کرد.

تصادف با موتورسیکلت بدون گواهینامه

تصادف با موتورسیکلت بدون گواهینامه |بیمه دات کام

تصادف با موتورسیکلت بدون گواهینامه

اگر حین تک چرخ و ویراژ تصادفی آن هم با یک اتومبیل گرانقیمت رخ داد؛ شما که راننده موتور هستید، مقصر و فاقد گواهینامه باشید، کارتان زار است: شرکت بیمه خسارت زیان دیده را سریعا پرداخت می کند؛ ولی برای بازپرداخت آن، به شما مراجعه می کند و آن جاست که حسرت نداشتن گواهینامه را می خورید.

آیا شرکت بیمه خسارت آسیب بدنه راننده فاقد بیمه موتور را پرداخت می‌کند؟

اگر خدای ناکرده ، در تصادف موتورسیکلت، آسیب بدنی ببینید، طبق قانون، شرکت بیمه دیه‌ای به شما پرداخت نخواهد کرد.خرید بیمه موتورسیکلت ، زیان دیدگان به جز راننده موتورسیکلت فاقد گواهی نامه می‌توانند هزینه خسارتی را  که به آن ها رسیده است، از شرکت بیمه دریافت کنند. هم‌چنین، باید پیه حبس تعزیری را نیز به تن تان بمالید: برای بار اول، قانون، حبس تعزیری تا دو ماه یا جزای نقدی تا یک میلیون ریال یا هر دو مجازات در نظر می‌گیرد. در صورت ارتکاب مجدد، دو تا شش ماه حبس برای شما در نظر گرفته است.

خرید بیمه موتورسیکلت بدون گواهینامه

تعداد موتورسوارانی که علیرغم دانستن اجباری بودن بیمه شخص ثالث موتور آن را خریداری نمی کنند، زیاد است. باید به این افراد اهمال کار عزیز یادآوری کنیم:” نداشتن بیمه شخص ثالث موتورسیکلت جریمه روزانه را در پی دارد”. اگر حادثه ای رخ دهند و شرایط زیر حاکم باشد، شرکت بیمه به راننده مقصر فاقد بیمه موتور خسارتی پرداخت نخواهد کرد:

هزینه بیمه ثالث موتور

اگر بخواهیم هزینه بیمه موتور را یک فاکتور کلی در نظر بگیریم‌، عوامل مختلفی در تعیین نرخ بیمه موتورسیکلت دخیل هستند. اگر موتورسواری بخواهد کمی در هزینه های خود کج دار و مریز قدم بردارد، باید به دقت عوامل زیر را بخواند.خرید بیمه موتورسیکلت ، او می‌تواند برخی عوامل را متناسب با بودجه خود محاسبه نماید تا در نهایت، ارزان ترین بیمه موتورسیکلت را انتخاب نماید؛ هر چند توصیه کارشناسان مدیر بیمه این است که سعی کنید پوشش‌های بیمه ای مناسب را حتما لحاظ نمایید زیرا جانتان باارزش تر از مبلغ اندکی است که بخواهید در هزینه بیمه موتور صرفه جویی کنید.

عوامل تاثیرگذار در نرخ خرید بیمه موتورسیکلت

هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت به چهار عامل عمده وابسته است :

نوع موتورسیکلت:

موتورسیکلت‌ها‌، چه آخرین مدل هارلی دیویدسون چه موتورگازی خاک خورده گوشه انبار پدربزرگتان به سه  دسته تقسیم می‌شوند:

  1.  سه چرخ
  2.  دوچرخ
  3.  برقی

نرخ بیمه موتورسیکلت سه چرخ در مقایسه با موتورسیکلت‌های دوچرخ بیشتر است.

سال تولید موتور

هرچه موتورسیکلت جدیدتر باشد، ریسک آن کمتر است؛ در نتیجه، نرخ بیمه آن نیز پایین‌تر می‌آید.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر تنها عامل موثر در تعیین قیمت بیمه موتور را عمر موتورسیکلت بدانیم، چه بسا موتوری که بیست سال است که از گاراژ بیرون نیامده باشد، هزینه بیمه بالاتری در مقایسه با موتور FXDR 2019 داشته باشد.

تعداد سیلندر

وقتی موتور سه سیلندر یا بیشتر خریداری می‌کنید، به فکر پرداخت حق بیمه موتور  بیشتر هم باشید؛ کمی از پول زرق و برق را برای هزینه بیمه موتور زیر فرش‌تان قایم کنید.

نوع و ساختار موتور

عامل دیگری که در محاسبه قیمت بیمه موتور سیکلت تاثیر می‌گذارد، نوع و ساختار موتور است. این امر به برقی یا دنده‌ای بودن آن بستگی دارد. خرید بیمه موتورسیکلت ،سایز و قدرت بالاتر موتور،هزینه بیمه موتور بیشتر روی دستتان می گذارد.

عواملی که تا به حال گفتیم، نقش عمده‌ای در محاسبه قیمت بیمه موتور سیکلت دارند. عوامل دیگری هم هستند که می توانند  در محاسبه هزینه بیمه موتور سیکلت نقش غیرمستقیم داشته باشند:

نرخ بیمه موتور سیکلت چگونه محاسبه می‌شود؟

تخفیف عدم خسارت خرید بیمه موتورسیکلت

معمولا بیشتر موتورسوارها از ریزه کاری‌ها و اصول موتورسواری اطلاع دارند. ولی اگر بدانند به بیمه‌نامه موتورسیکلت‌شان به خاطر عدم استفاده از خسارت، تخفیف تعلق می‌گیرد، دقت بیشتری خواهند داشت. خرید بیمه موتورسیکلت ،این میزان تخفیف عدم خسارت به صورت خودکار محاسبه و روی بیمه موتو سیکلت درج می‌شود. می‌توانید از این نقطه قوت خود در تمدید بیمه‌نامه موتورسیکلت کمال استفاده را ببرید. بیمه ارزان برای موتور خود تهیه نمایید. سقف  تخفیف عدم خسارت بیمه موتور ۷۰ درصد است.

جریمه دیرکرد خرید بیمه موتورسیکلت

یک سری موتورسوار داریم که بسیار درگیر زنجیر و طوقه دنیای خود و موتورشان هستند. آن‌ها معمولا تاریخ سررسید تمدید بیمه خود را فراموش می‌کنند. در این شرایط، این موتورسواران فراموشکار باید تاوان بدهند. نگران نباشید، این جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت  چندان هم بزرگ نیست. مدیر بیمه برای این که رضایت همه موتورسواران عزیز را جلب کند، بخش یادآور بیمه را تدارک دیده است. خرید بیمه موتورسیکلت ،این بخش یادآور احتمال فراموشی تاریخ سررسید بیمه را به حداقل می‌رساند. موتورسواران به راحتی با ثبت اطلاعات بیمه‌نامه خود، می‌توانند با خیال راحت به زندگی‌شان برسند. مدیر بیمه قبل از تاریخ سررسید تمدید بیمه، آن‌ها را مطلع می‌سازد.


نحوه محاسبه جریمه دیرکرد خرید بیمه موتورسیکلت

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور‌سیکلت|بیمه دات کام

نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور‌سیکلت

جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت به صورت روزانه و حداکثر به مدت یک سال ( ۳۶۵ روز) تعیین می‌شود. فرمول محاسبه جریمه دیرکرد بیمه موتور به این صورت است :

  1. حق بیمه خالص ثالث موتورسیکلت را طی یک سال تقسیم بر ۳۶۵ می‌نمایید.
  2. جواب مرحله قبل را در تعداد روزهای دیرکرد ضرب می کنیم.

یک خبر خوب که اگر بیش از یک سال در  تمدید بیمه موتور دیرکرد داشته باشید، فقط باید جریمه ۳۶۵ روز دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت پرداخت شود.مبلغ جریمه دیرکرد هنگام خرید بیمه تعیین می‌شود. خرید بیمه موتورسیکلت ،این جریمه بر نرخ حق بیمه موتور اضافه می‌شود.


جریمه دیرکرد موتورسیکلت ۱۴۰۰ بخشیده شد

اگر در بیمه کردن موتورسیکلت تاخیر داشته‌اید و دیگر با حجم جریمه ها دست و دلتان به تمدید بیمه نمی‌رود، معمولا هر سال خبر خوبی از طرف بیمه مرکزی منتشر می‌شود.

بیمه مرکزی، برای اجرای طرح بخشودگی جرائم بند (ب) ماده ۲۴ قانون‌ بیمه اجباری خسارات شخص ثالث در حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب ۱۳۹۵ برای کمک به موتورسواران جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها را از ۱۳ آذر ۱۴۰۰ تا ۴ دی ۱۴۰۰ به مدت ۲۰ روز  در صورت خرید بیمه نامه با اعتبار یک ساله مورد بخشودگی قرار داده است.

موتورسواران دارای جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌توانند با خرید بیمه‌نامه یک‌ساله از طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بهره‌مند شوند.

خرید بیمه موتورسیکلت اقساطی

نرخ بیمه موتور در مقایسه با نرخ بیمه شخص ثالث سایر وسایل نقلیه چندان زیاد نیست ( بالاترین قیمت بیمه موتور سیکلت ۱۴۰۰ معادل ۶۰۰هزار تومان است).خرید بیمه موتورسیکلت ، شرکت‌های بیمه تمایلی به ارائه گزینه خرید قسطی بیمه ثالث موتورسیکلت ارزان داشته باشند. شرکت بیمه، بیمه موتورسیکلت اقساطی را به بیمه‌گزاران ارائه نموده است.

نرخ خرید بیمه موتورسیکلت سال ۱۴۰۰

نوع موتورسیکلت مبلغ بیمه پایه موتورسیکلت در سال۱۴۰۰ (برحسب تومان)
گازی ۴۸۱۰۰۰
دنده ای تک سیلندر ۵۸۷۶۰۰
دو سیلندر و بیشتر ۶۴۵۵۰۰
دنده ای سه چرخ ۶۹۴۲۰۰

مدت زمان خرید بیمه موتورسیکلت

اگر تجربه داشتن خودرو داشته باشید، عموما می‌دانید که بیمه شخص ثالث در دو نوع بلندمدت یک‌ساله و کوتاه مدت چندماهه ارائه می شود. ولی بیمه‌نامه موتورسیکلت با اعتبار یک ساله صادر می‌شود. شرکت‌های بیمه‌گر اندکی  نظیر شرکت بیمه خرید بیمه موتورسیکلت ، کوتاه مدت( بیمه کوتاه مدت ۳یا۶ ماهه، بیمه ۶ ماهه موتور سیکلت، هزینه بیمه موتور سیکلت سه ماهه) را میسر ساخته اند.

کان خرید بیمه کوتاه مدت موتور به صورت محدود وجود دارد: مجبوریم به گزینه‌هایی نظیر قیمت بیمه موتور سیکلت ۳ ماهه، روش محاسبه حق بیمه کوتاه مدت ۳یا۶ ماهه، نرخ بیمه موتور سیکلت سه/۳ماهه، قیمت بیمه موتور سیکلت ۶ ماهه، بیمه موتور شش ماهه نگاهی اجمالی داشته باشیم:

خرید بیمه موتورسیکلت سه ماهه

بیمه‌نامه سه ماهه موتورسیکلت برای افرادی تعریف شده است که بعد از سه ماه یا کمتر مجبورند از موتور خود دل بکنند و آن را بفروشند.البته بیمه موتور سیکلت شش ماهه نیز فراهم شده است.خرید بیمه موتورسیکلت ، در صورتی که مدت اعتبار این بیمه نامه های کوتاه مدت ۳یا۶ ماهه به پایان رسید، گزینه تمدید بیمه موتور روی میز شماست.

هزینه خرید بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت سه ماهه، شش ماهه و نه ماهه

فروش بیمه موتور به صورت کوتاه مدت با حق بیمه روز شمار حساب می‌شود که هزینه آن به نسبت بیمه‌نامه‌های سالانه گران ترخواهد بود.بیمه موتورسیکلت سه ماهه تا ۶ ماهه برای تمامی رشته‌های بیمه‌ای و براساس شرایط متقاضیان می‌تواند ارائه شود. اما اکثر تقاضاها برای بیمه سالانه است و هزینه آن ها بنا بر شرایط تقاضا‌ها و پوشش‌های مورد درخواست مشتریان تعیین می‌شود.

هزینه بیمه کوتاه مدت نظیر بیمه موتور سیکلت ۳ ماهه و بیمه موتور سیکلت شش ماهه از قیمت بیمه موتورسیکلت یک ساله بالاتر است. خرید بیمه موتورسیکلت ، محاسبه حق بیمه کوتاه مدت ۳ یا ۶ ماهه  بر حسب تقاضا و پوشش‌های مدنظر بیمه‌گزاران صورت می‌گیرد. بیمه مرکزی ایران  نرخ بیمه پایه کوتاه مدت موتور را تعیین کرده است و شرکت‌های بیمه ای نرخ ثابتی را برای بیمه کوتاه مدت موتور ارائه می‌کنند:

نرخ بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت

بیمه ۳ ماهه موتورسیکلت:  %۳۰ حق بیمه سالانه

بیمه‌نامه ۶ ماهه موتورسیکلت: % ۶۰ حق بیمه سالانه

بیمه ۹ ماهه شخص ثالث : %۹۰ درصد حق بیمه سالانه

چنین طرح‌هایی برای

ارزان‌ترین خرید بیمه موتورسیکلت

اگر ضرب المثل از این ستون به آن ستون فرج است را شنیده باشید، متوجه می‌‌شوید اگر امکان خرید بیمه کوتاه مدت موتورسیکلت محدود است ولی می توان بیمه ارزان موتور تهیه کرد. با توجه به اینکه بیمه مرکزی ایران، نرخ پایه بیمه موتور را اعلام می کند، نرخ بیمه در شرکت‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد.خرید بیمه موتورسیکلت ، اگر به دنبال خرید  بیمه موتورسیکلت ارزان قیمت هستید، باید موقع رانندگی با موتور شش دانگ حواستان باشد. تعجب کردید؟ به شما حق می دهیم!! باید بدانید که هرچه رانندگی‌تان مناسب‌تر باشد، تصادف و خسارت شما کمتر خواهد بود؛ در نتیجه، از تخفیف عدم خسارت حین تمدید بیمه موتور سیکلت برخوردار می‌‍شوید. ثانیا، اگر گوش به زنگ تاریخ تمدید بیمه نامه موتورسیکلت باشید و مدام تمدید آن خود را پشت گوش نیاندازید، امید می‌رود که بیمه موتورسیکلت ارزان قیمتی بخرید.

چگونه بیمه موتور خود را تمدید کنم؟

مدیر بیمه که همیشه سعی دارد همراه شما بیمه‌گزاران عزیز باشد، توصیه می کند:” در بخش یادآور بیمه که در بالا بیان کردیم ،اطلاعات بیمه‌نامه موتور خود را ثبت نمایید تا سروقت کارشناسان سامانه مدیر بیمه با شما تلفنی و پیامکی ، تاریخ تمدید بیمه موتورسیکلت را اطلاع دهند. با این کار، شما هم می‌توانید با جلوگیری از پرداخت جریمه،  بیمه ارزان برای موتور خود خریداری نمایید.

ارزان‌ترین بیمه موتور را از کجا بخرم؟

هر روز مرکز پشتیبانی  مدیر بیمه در گزارش‌های خود اعلام می کنند که  سوال ” ارزانترین بیمه موتور سیکلت را از کجا بخرم؟” از طرف مشتریان چند بار در روز پرسیده می شود.خرید بیمه موتورسیکلت ، لذا توصیه دوم ما به شما این است که به صفحه استعلام بیمه موتورسیکلت مدیر بیمه سری بزنید و با وارد کردن اطلاعات مدنظر، به استعلام و مقایسه هزینه بیمه موتور سیکلت شرکت‌های بیمه‌گر معتبر مختلف پرداخته و بیمه موتور سیکلت ارزان قیمت مناسب با بودجه خود را فقط با چند کلیک ساده تهیه نمایید.

 

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]