خسارت بیمه بدنه ،طبیعی است که برای شما به عنوان یک راننده تصادفی پیش آمده باشد.خسارت بیمه بدنه ،در چنین شرایطی اگر بیمه خودرو داشته باشید، می‌توانید خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کنید.خسارت بیمه بدنه ، اگر در جریان تصادف مقصر بودید و خودروی خودتان آسیب دیدید، بیمه بدنه می‌تواند کمک ساز باشد.خسارت بیمه بدنه ، ولی مگر می‌شود بخواهید خسارت بگیرید ولی اطلاعاتی درمورد مدارک دریافت خسارات بیمه بدنه و مراحل آن نداشته باشید؟خسارت بیمه بدنه ، محض اطلاع باید بگوییم که گاهی مراجعه دیرهنگام به مراکز پرداخت خسارت یا به همراه نداشتن مدارک ضروری با عدم دریافت مبلغ خسارت مساوی است.خسارت بیمه بدنه ، آگاهی از قوانین بیمه‌ای، مراحل و مدارک دریافت خسارت بیمه ، فرایند‌های اداری شما را در مراجعه به مراکز پرداخت خسارت تسهیل می‌کند. ضمنا این اطلاعات با صرفه جویی در انرژی و زمان شما همراه است.خسارت بیمه بدنه ، پس ما در این مقاله سعی داریم همه این موضوعات از قبیل: شرایط، مدارک و مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.


خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه چیست؟ چرا باید بیمه بدنه خودرو داشته باشیم؟

در بازار تورمی امروز، قیمت خودرو و قطعات یدکی بالاست، از طرف دیگر هم حادثه خبر نمی‌کند. با این تفاسیر تصادفات رانندگی اجتناب ناپذیر و وجود بیمه ضروری به نظر می‌رسد. بیمه شخص ثالث، بیمه‌ای اجباری برای جبران خسارات بدنی و مالی شخص ثالث( هر فرد زیان‌دیده در جریان تصادف به جز راننده مقصر) است. خسارات جانی راننده مقصر با بیمه حوادث بیمه شخص ثالث جبران پذیر است؛ بیمه بدنه نیز متعهد به پرداخت خسارات مالی وسیله نقلیه در خطرات و حوادث احتمالی است. خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه پوشش‌های اصلی زیر را ارائه می‌کند:


خسارت بیمه بدنه ،بیمه بدنه چه شرایطی برای پرداخت خسارت تصادفات دارد؟

بهتر است بدانیم که با همه درخواست‌های بیمه‌گزاران در مراکز پرداخت خسارت موافقت نمی‌شود. بلکه پذیرش  درخواست بیمه‌گزاران برای دریافت خسارت بیمه بدنه شرط و شروطی دارد:

اگر با خواندن دو شرط اول متعجب شدید، باید بگوییم که خدمات پرداخت خسارت به بیمه‌گزار متناسب با پوشش‌هایی است که او در زمان خرید بیمه‌نامه انتخاب می‌کند.اگر راننده در جریان حادثه مقصر نباشد، در گام اول می‌تواند از بیمه شخص ثالث مقصر حادثه برای جبران غرامت خود استفاده نماید؛ در گام بعدی، اگر این بیمه تمامی خسارت او را تقبل نکند، او می‌تواند بقیه خسارت را از محل بیمه بدنه خود دریافت کند. یعنی به بیان دیگر، نیازی نیست او برای مازاد خسارت دست به جیب مبارک ببرد.

ولی اگر راننده در جریان تصادف مقصر باشد، بیمه حوادث خسارات جانی او را پرداخت می‌کند. برای خسارات مالی خودروی خود، باید بیمه بدنه داشته باشد. خسارت بیمه بدنه ،اگر هم از بد روزگار، او از این بیمه مفید غافل مانده باشد، باید کل خسارت را شخصا پرداخت کند. با توجه به قیمت بالای قطعات یدکی این امر اصلا اقتصادی نیست. با این اوصاف خرید بیمه بدنه برای جبران خسارات خودروی زیان‌دیده حادثه رانندگی، چه خودروی عادی یا نامتعارف باشد، توصیه می‌شود.

آیا بیمه بدنه همه خسارت را پرداخت می‌کند؟

از آن‌جا که همیشه می‌گویند:” جنگ اول به از صلح آخر” ، مطلع باشید که بیمه بدنه کل مبلغ خسارت را پرداخت نمی‌کند و مقداری از خسارت به صورت درصدی یا مبلغ ریالی با عنوان فرانشیز بیمه به عهده بیمه‌گزار است. هر پوشش بیمه بدنه، فرانشیز خاص خود را دارد.این میزان فرانشیز در بین شرکت‌های مختلف بیمه‌ای نیز متفاوت است. خسارت بیمه بدنه ،لذا کارشناسان مدیر بیمه توصیه می‌کنند که هنگام خرید بیمه‌نامه بدنه برای وسیله نقلیه خود حتما به میزان فرانشیز مخصوص هر پوشش دقت کنید.

به علاوه در هر بار دریافت خسارت از بیمه بدنه، میزان مبلغ پرداختی هر پوشش کاهش و فرانشیز بیمه افزایش می‌یابد.


 تاکنون با کلیات باید‌ها و نباید‌های خسارات و پوشش‌های بیمه بدنه آشنا شدیم. خسارت بیمه بدنه ،حال اگر خسارت وسیله نقلیه در پوشش‌های وسیله نقلیه قرار گیرد، با آگاهی از شرایط و فرانشیز بیمه بدنه، چه مدارکی برای دریافت خسارت بیمه بدنه لازم است؟ مهلت بیمه‌گزار برای اعلام خسارت به شرکت بیمه چند روز است؟


خسارت بیمه بدنه ،زمان اعلام خسارت برای استفاده از پوشش‌های بیمه‌نامه بدنه چقدر است؟

آرامش برای هر شرایط بحرانی ضروری است. توصیه می‌کنیم که در هنگام خسارت وسیله نقلیه، خونسردی خود را حفظ نمایید.سپس برای اعلام خسارت به شرکت بیمه و برخورداری از پوشش‌های بیمه بدنه، پنج روز کاری مهلت دارید. اگر که در این بازه زمانی به مراکز پرداخت خسارت مراجعه کردید که فبها و فرایند پرداخت خسارت شما تسهیل خواهد شد؛خسارت بیمه بدنه ، ولی اگر به هر دلیلی، شما بعد از این بازه زمانی برای دریافت خسارت خود اقدام نمودید، فرایند سخت تر می‌شود. گاهی در این مواقع مراجعه بیمه‌گزار به شورای حل اختلاف ضرورت می‌یابد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت بیمه بدنه چیست؟

هر فرایند اداری مخصوصا مالی نظیر دریافت خسارت از شرکت بیمه، نیازمند ارائه مدارک خاصی است. فرایند استفاده از پوشش‌های بیمه بدنه در هنگام خسارت نیز از این قاعده مستثنی نیست.خسارت بیمه بدنه ، شرکت‌های بیمه معمولا چک لیست مدارک پرداخت خسارت بیمه بدنه را شامل موارد زیر می‌دانند:

مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه چه گام‌هایی دارد؟

بعد از تهیه مدارک و گزارش‌ها، بهتر است درباره نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه ، مراحل زیر را به یاد داشته باشیم تا فرایند رسیدگی به دعوی سریع‌تر صورت گیرد:

چگونه بیمه بدنه بخریم؟

تاکنون صفر تا صد و همه نکات مربوط به خسارت بیمه بدنه ، و پروسه دریافت آن را مورد بررسی قرار دادیم. این بیمه کارآمد می‌تواند تا حد زیادی، خسارات خودروی شما را در شرایط تورمی و پرهزینه بودن خودروها جبران نماید. لذا با توجه به این نکات در صورت علاقه مندی به خرید بیمه بدنه می‌توانید به صورت حضوری به شرکت‌های بیمه مراجعه نمایید یا این که بیمه بدنه وسیله نقلیه خود را به صورت آنلاین بخرید.

مدیر بیمه، سامانه استعلام، مقایسه و خرید آنلاین  انواع بیمه از جمله بیمه ماشین: بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است. خسارت بیمه بدنه ،شما به راحتی می‌توانید با ورود به این سایت، انواع بیمه‌نامه‌های شرکت‌‌ بیمه ایران را استعلام و مقایسه نمایید. ضمنا، امکان تماس تلفنی با شماره 09131760166 و دریافت راهنمایی‌های رایگان و کاملا بیطرفانه و اطلاعات تخصصی بیمه از کارشناسان متخصص مدیر بیمه برای انتخاب بهترین بیمه فراهم شده است. شما پس از دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه مناسب شرایط خود در کمترین زمان ممکن، بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت می‌نمایید.

 

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]