بیمه ایران

شرکت بیمه ایران

شرکت بیمه ایران ،برخی از اتفاقات و حوادث قابل پیشگیری نیستند و از طرفی تمامی پیشگیری های لازم همیشه تضمین کننده عدم وقوع حوادث ناگوار نیستن. از این جهت جبران خسارت و یا به حداقل رساندن خسارات ناشی از حوادث همیشه از دغدغه های انسان بوده و همواره تمهیداتی برای آن اندیشیده است. شرکت بیمه ایران قدیمی ترین راهکارهای انسان که مشابه بیمه های امروزی باشد را مربوط به هزاران سال پیش و دوران کهن در میان ملتهایی مثل چینینان، ایرانیان، رومیان و یونانیان م یدانند. شرکت بیمه ایران در منطقه خاورمیانه، فنیقی ها برای جبران خسارت راهکاری مالی داشتند به این صورت که اگر بازرگانی برای خرید کشتی و یا اجناس تجاری خود از دولت وام دریافت میکرد و بر اثر حوادث دچار خسارت یا مورددستبرد واقع میشد، از پرداخت خسارت معاف بود. در ایران اماسابقه بیمه را به دوره کیقباد که از پادشاهان پیشدادیان بود نسبت می دهند و بعدها نمونه های دیگری از بیمه را در عهد باستان متعلق به هخامنشیان میدانند. در مورد دوره کیقباد این راهکار به این صورت بوده که برای اشخاصی که هدایایی پیشکش میکرده اند چنانچه این هدایا دارای ارزش زیادی بود در صورت بروز حوادث ناگوار برای فرد متعاقبا حکومت با پرداخت مبلغی سعی در جبران خسارت میکرد. در دوران هخامنشیان نیز همین سازو کار برای اقوام تحت حکومت هخامنشیان رواج داشته است. اما بیمه به صورت امروزی در ایران تا اواخر دوران قاجار وجود نداشت. در سال 1289 خورشیدی دو شرکت بیمه روسی مجوز فعالیت در ایران دریافت کردند و این آغازی شد بر فعالیت شرکت های بیمه در ایران به طوری که بعد از آن و تا سال 1314 خورشیدی نزدیک به 13 شرکت خارجی بیمه در ایران مشغول به کار بودند. اهمیت این سال در این است که اولین شرکت بیمه ایرانی یعنی شرکت بیمه ایران در این سال تاسیس شد. در آن زمان هیچ شرکت بیمه ای که داخلی باشد نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری درخاورمیانه و حتی هندوستان وجود نداشت.


تاریخچه بیمه ایران


تاریخچه شرکت بیمه ایران

از سال 1314 با رویکرد ایجاد یک شرکت بیمه ایران و صد در صد داخلی و با پیگیریهای دکتر الکساندر آقایان و علی اکبر داور مجوز تاسیس اولین شرکت بیمه داخلی به اسم شرکت بیمه ایران تاسیس شد. ایده اولیه تاسیس یک بیمه داخلی را دکتر آقایان به علی اکبرداور که وزیر امور مالیه می شود پیشنهاد می کند و پس از طی مراحل قانونی و به تصویب رسیدن آن شرکت بیمه ایران با مشارکت چند سهام دار شخصی و دولت وقت تاسیس شده و آغاز به کار کرد. تاسیس یک شرکت بیمه داخلی موجب ناراحتی شرکت های بیمه خارجی بود در نتیجه شرکت بیمه ایران در ابتدای کار با مشکلات فراوانی همراه بود. شاید بزرگترین مشکل بیمه ایران پیدا کردن یک شرکت بیمه اتکایی بود که برای این منظور دکتر آقایان به اروپا سفر کرد تا با یک شرکت بیمه قرارداد اتکایی منعقد کند اما شرکت های اروپایی طبق توافقی قبلی از عقد قرارداد با وی طفره میرفتند تا نهایت و با مشکلات فراوان به واسطه دلالان قرارداد بیمه اتکایی در زمینه بیمه آتش سوزی و حمل نقل را با شرکت بیمه لویدز منعقد کند. چندین سال بعد نیز توانست در زمینه بیمه عمر و حوادث با یک شرکت بیمه سوئیسی به نام یونیون قرارداد بیمه عمر امضا کند. از دیگر مشکلاتی که شرکت بیمه ایران با آن روبرو بود میتوان به مشکل مکان شرکت بیمه و تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز شرکت اشاره کرد. با این حال شرکت بیمه ایران در دو اتاق در زیر زمین ساختمانی در خیابان لالهزار کار خود را آغاز کرد و اولین بیمه نام های که صادر کرد بیمه آتش سوزی منزل شخصی علیاکبر داور بود که در روز افتتاحیه شرکت بیمه ایران و بعد از نطق او انجام شد.

پس از جنگ جهانی و تا سال 1331 شرکت های بیمه خارجی همچنان در ایران مشغول به کار بودند تا با تصویب قوانین سختگیرانه برای شرکت های خارجی بسیاری از این شرکت ها دفاتر خود در ایران را تعطیل کردند. بر اساس قانونی که در سال 1331 تصویب شد تمامی شرکت های خارجی باید برای فعالیت در ایران مقدار ودیعه خود را تا 500 هزاردلار افزایش میدادند که باعث شد تا بسیاری از شرکت های بیمه، شعب و نمایندگیهای خود را تعطیل کنند. با تعطیلی شرکت های بیمه خارجی از یک طرف و رشد شرکت های بیمه داخلی از سوی دیگر، بیمه ایران در کنار ارایه خدمات بیمه ای در زمینه بیمه اتکایی و پشتوانه مالی دیگر شرکت های بیمه نیز فعالیت میکرد. 8 شرکت خصوصی بیمه تا سال 1343 در ایران تاسیس شدند. در سال 1350 بود که قانون تاسیس بیمه مرکزی به منظور نظارت بر شرکت های بیمه و تنظیم و اجرای قوانین بیمه و نیز حمایت اتکایی از شرکت های بیمه به تصویب رسید و در پی آن بیمه مرکزی تاسیس شد. با تاسیس بیمه مرکزی، فعالیتهای اتکایی شرکت بیمه ایران به بیمه مرکزی محول شد. بعد از انقلاب نیز بیمه ایران از اولین شرکت های بیمه ای بود که که در سال های 60 و 61 مجوز فعالیت گرفت و ازهمان تاریخ آغاز به کار کرد برخی شرکت های بیمه تا سال 67 همچنان به حالت تعلیق درآمده بودند.


خدمات بیمه ایران

خدمات و رشته های بیمه ای در شرکت بیمه ایران

بیمه ایران در ارایه تمامی رشته های بیمه فعال بوده بنا به آمار منتشره خود،50% از سهم بیمه بازرگانی کشور را در دست دارد. بیمه هایی که در شرکت بیمه ایران ارایه می شود شامل بیمه های زیر است:

بیمه ماشین بیمه ایران


شرکت بیمه ایران ،بیمه اتومبیل

بیمه اتومبیل شامل انواع بیمه هایی است که خسارات مختلف مالی ناشی از آتش سوزی، سرقت و یا تصادف اتومبیل و نیز خسارت جانی بیمه گزار و اشخاص ثالث را تحت پوشش قرار می دهد. انواع رشته بیمه اتومبیل به شرح زیر است:

بیمه شخص ثالث ایران

شرکت بیمه ایران ،بیمه شخص ثالث ایران

بیمه شخص ثالث برای همه دارندگان موتورسیکلت و خودرو، اجباری است و در تصادفاتی که بیمه گزار مقصر باشد، بیمه ایران حوادث راننده اعم از خسارات جانی و مالی وارده شده به اشخاص ثالث را پرداخت خواهد کرد. بیمه شخص ثالث شرکت بیمه ایران به صورت یکساله، شش‌ماهه و حتی در کوتاه مدت به صورت یکماهه و دوماهه نیز قابل خریداری است و همچنین بیمه شخص ثالث ایران اینترنتی نیز قابل دریافت است کافی است به مدیر بیمه مراجعه کنید و با ورود به بخش مقایسه بیمه شخص ثالث ایران قیمت و دیگر مشخصات آن را ببینید و با دیگر شرکت  ها مقایسه کنید و در نهایت آن را خریداری کنید.

بیمه موتورسیکلت ایرانبیمه موتورسیکلت شرکت بیمه ایران

بیمه موتور سیکلت همان بیمه شخص ثالث است و همه دارندگان موتور سیکلت باید آن را تهیه کنند. بیمه موتور سیکلت در زمانی که بیمه گزار مقصر حوادث و تصادفات باشد، خسارات مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث را پوشش می دهد. همچنین خسارات جانی وارد شده به بیمه گزار نیز تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد.

بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه شرکت بیمه ایران

بیمه بدنه شرکت بیمه ایران چیست؟ اگر این سوال شما است باید بگوییم به طور کلی در این بیمه، بیمه گزار موظف است مبلغی تحت عنوان حق بیمه پرداخت کند و چنانچه اتومبیل وی تحت سوانح دچار آسیبدیدگی شود،بیمه بدنه بیمه ایران خسارت وارد شده را پرداخت خواهد کرد. در بیمه بدنه ایران محاسبه قیمت و پذیرش درخواست بیمه به دو عامل بستگی دارد یکی سال ساخت و دیگری آخرین بازدید کارشناس فنی از اتومبیل.

بیمه اشخاص ایرانبیمه اشخاص


شرکت بیمه ایران

بیمه های اشخاص ایران شامل بیمه های درمان، بیمه های عمر و بیمه های حوادث می شود که هدف از این بیمه ها تأمین آسایش و رفاه زندگی در دوران پیری و تضمین جبران خسارات در زمان های بحران و بیماری ها است هر کدام از این دو نوع بیمه زیررشته های مختلفی دارند.

بیمه مسافرتی بیمه ایران


بیمه مسافرتی شرکت بیمه ایران

این بیمه در زمان مسافرت به خصوص سفرهای طولانی و خارج از کشور توصیه می شود. بیمه مسافرتی شرکت بیمه ایران پوشش های مختلفی دارد و جان و مال مسافر در مقابل حوادث را تحت پوشش خود قرار می دهد.

بیمه درمان ایران


بیمه درمان شرکت بیمه ایران

در بیمه درمان شرکت بیمه ایران ، در ازای دریافت حق بیمه، بیمه گر متعهد می شود که هزینه های درمانی بیمه گزار مانند هزینه بیمارستان و هزینه های درمان را پرداخت کند. این هزینه ها شامل مواردی مانند حق ویزیت، هزینه دارو، هزینه بستری، هزینه های جراحی و یا هزینه دندانپزشکی و در کل همه هزینه های درمانی بیمه گزار می شود. این بیمه در بیمه ایران دارای سه زیررشته به شرح زیر است:

بیمه عمر ایران

بیمه عمر شرکت بیمه ایران

بیمه عمر شرکت بیمه ایران چیست؟ بیمه عمر پوشش دهنده زندگی اشخاص است و در صورت بروز سوانح منجر به فوت یا ازکارافتادگی و یا دچار شدن فرد به بیماری های خاص به وی یا ذینفعان او پرداخت خسارت می کند. بیمه عمر ایران برای کودکان نیز تحت عنوان بیمه تامین آتیه فرزندان ارایه می شود. دریافت بیمه عمر بیمه ایران شرایط پیچیدهای ندارد و این بیمه نامه بسیار انعطاف پذیر است و بیمه گزار مطابق توان و علاقه خود می تواند آن را تهیه کند. همچنین بیمه عمر ایران جدول محاسب های دارد که از طریق استعلام آنلاین می توان آن را به دست آورد. این جدول مانند یک صورتحساب تمام اطلاعات مالی اعم از حق بیمه های پرداختی در هر سال، میزان سود و اندوخته و دیگر اطلاعات مالی بیمه نامه را به شما نشان می دهد. بیمه عمر ایران مان یا بیمه عمر مان نام دیگری برای بیمه عمر ایران است. انواع بیمه های عمر بیمه ایران ارایه می شود که به طور مختصر به آنها اشاره می کنیم.

بیمه عمر مانده بدهکار: این بیمه برای افرادی مناسب است که وام های متعدد می گیرند. با این بیمه، چنانچه بیمه گزار فوت کند اقساط وام وی توسط بیمه گر که در اینجا شرکت بیمه ایران است، پرداخت خواهد شد.

بیمه تأمین آتیه فرزندان ایران: این بیمه جهت پوشش بیمه عمر از بدو تولد برای فرزندان بیمه گزار است تا در بزرگسالی بتوانند از سود و اندوخته حاصل از بیمه عمر استفاده کنند.

بیمه عمر زمانی: اگر بیمه گزار بیمه عمر زمانی در مدت زمان قرارداد بیمه عمر فوت کند و حق بیمه های پرداختی را نیز قبلاً پرداخت کرده باشد، سرمایه بیمه نامه به ذینفعان بیمه وی تعلق خواهد گرفت. در غیر این صورت بیمه گر هیچ تعهدی ندارد.

بیمه تمام عمر: این بیمه از این جهت قابل اعتنا است که در به صورت مادامالعمر است یعنی بیمه ایران یا هر شرکت بیمه دیگری متعهد می شود که در قبال دریافت حق بیمه از بیمه گزار به صورت سالیانه، در صورت فوت وی سرمایه مندرج در بیمه عمر را به ذینفعان او پرداخت کند. این بیمه زمان نداشته و به صورت محدود تا پایان عمر قابل تمدید است.

بیمه جهیزیه: در این نوع بیمه نامه، بیمه گزار می تواند یکی از والدین دختر و یا هر شخص دیگری باشد که قصد تهیه جهیزیه دختر را دارد. و چنانچه در طی مدت قرارداد فوت کند سرمایه مندرج در بیمه نامه نه به ذینفعان بلکه تنها به استفاده کننده که در بیمه نامه ذکر شده تعلق می گیرد.

بیمه عمر و پسانداز ایران: بیمه عمر و پسانداز یا بیمه عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه ایران به این صورت است که حق بیمه های پرداختی در این بیمه نامه پسانداز شده و در صورت فوت بیمه گزار، این حق بیمه ها به همراه سود آنها به ذینفعان پرداخت خواهد شد و در غیر این صورت در پایان مدت زمان بیمه نامه حق بیمه های پرداختی به همراه سودهای آنها به بیمه گزار تعلق خواهد گرفت. بیمه گزار می تواند با پایان قرارداد درخواست تغییر شرایط بیمه نامه به بیمه عمر و بازنشستگی ایران شود که طی آن، اندوخته خود را به صورت مستمری دریافت می کند.

بیمه جامع عمر و زندگی ایران: جامع ترین شکل بیمه عمر است و هم امکان سرمایه گذاری را برای بیمه گزار ایجاد می کند و هم با پوشش های مختلف خود، بیمه گزار را در مقابل سوانح مختلف تحت پوشش قرار می دهد. در بیمه عمر شرکت بیمه ایران حقبیمه های پرداختی پسانداز شده و به همراه سود آنها به بیمه گزار در پایان مدت قرارداد به بیمه گزار پرداخت خواهد شد همچنین در صورت فوت بیمه گزار در طول مدت قرارداد مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت به دی نفعان بیمه گزار پرداخت خواهد شد. این امکان نیز برای بیمه گزار در نظر گرفته شده است که با توجه به نیاز خود بتواند پوشش های مورد نیاز خود را انتخاب کند و همچنین با افزایش حق بیمه ها و سرمایه فوت در طول مدت قرارداد به حفظ ارزش پول خود کمک کند.

بیمه های عمر به صورت گروهی نیز قابل ارایه است و شرایط بیمه های عمر انفرادی و گروهی تفاوتی ندارد.

بیمه حوادث ایران

بیمه حوادث شرکت بیمه ایران

همانطور که از نام این بیمه پیدا است جهت پوشش خسارات جانی در اثر حادثه به افراد بیمه شده است. مهمترین پوشش های این بیمه پوشش فوت و ازکارافتادگی و نقص عضو است و چنانچه بیمه شده طی حادثهای دچار یکی از این موارد شود شرکت بیمه ایران یا بیمه گر مورد نظر مطابق قوانین بیمه حوادث، به وی یا ذینفعان خسارت پرداخت خواهد کرد. بیمه حوادث دارای رشته های مختلف است که به صورت انفرادی و گروهی ارایه می شود. لازم به گفتن است که بیمه ایران حوادث انفرادی و گروهی را تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه حوادث انفرادی ایران

بیمه حوادث انفرادی شرکت بیمه ایران

با بیمه حوادث در ایران ، فرد می تواند خود و یا شخص دیگری را در ازای پرداخت حق بیمه که مبلغ آن بر اساس شغل فرد تعیین می شود، بیمه کند. تعهدات این بیمه شامل بیمه فوت، نقص عضو و ازکارافتادگی دایم و کامل و جزئی، هزینه پزشکی و غرامت روزانه است. بیمه عمر و حوادث شرکت بیمه ایران هم نوعی از این بیمه نامه است که فوت عادی بیمه گزار را نیز پوشش می دهد. شرایط بیمه حوادث ایران و در اصل شرایط و جزییات بیمه حوادث دارای جزییات فراوانی است که در صفحه بیمه حوادث انفرادی در مدیر بیمه میتوانید مفصل درباره آن مطالعه کنید.

بیمه حوادث گروهی ایران

بیمه حوادث گروهی شرکت بیمه ایران

برای بیشتر از ده نفر میتوان بیمه حوادث گروهی تهیه کرد که مشابه بیمه حوادث انفرادی است و بیمه شدگان به مدت یک سال در برابر سوانح شغلی و غیر شغلی ناشی از حادثه بیمه خواهند شد. شرایط بیمه نیز مطابق با نیاز بیمه گزار قابل تنظیم است. اما بیمه حوادث گروهی انواع مختلفی دارد که طرفین قرارداد در آنها متفاوت هستند.

بیمه مهدکودک ها: طرفین قرارداد در این بیمه، بیمه ایران یا هر بیمه گر دیگر و سازمان آموزشوپرورش و یا بهزیستی کشور است.

بیمه دانش آموزی: در این بیمه دانش آموزان تحت پوشش قرار می گیرند و قرارداد نیز بین آموزش وپرورش و بیمه ایران منعقد خواهد شد.

بیمه دانشجویی: این بیمه دانشجویان را تحت پوشش قرار م یدهد و قرارداد آن بین وزارت علوم و وزارت درمان منعقد م یشود.

بیمه کارکنان دولت: کارکنان دولت تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.

بیمه سازمان ها: برای دریافت این بیمه از سمت سازمان ها اقدام شده و طی قراردادی کارکنان سازمان مورد نظر تحت پوشش بیمه حوادث سازمان ها قرار می گیرند.

بیمه گروهی کوتاه مدت: این بیمه برای بیمه کردن افراد در یک مقطع زمانی خاص و کوتاه است.

بیمه حوادث خانواده: سرپرست خانواده می تواند با درخواست این بیمه تمامی اعضا خانواده خود را چه در داخل و چه خارج از کشور بیمه کند.

بیمه حوادث نوروزی: این بیمه برای تعطیلات نوروزی در نظر گرفتهشده و سرپرست خانواده می تواند تمامی اعضا خانواده خود را در طول مدت تعطیلات نوروزی تحت این پوشش قرار دهد.

بیمه مسئولیت ایران

بیمه های مسئولیت شرکت بیمه ایران

بیمه مسئولیت شرکت بیمه ایران چیست؟ این بیمه نامه به نوعی نقش حمایت از مسئولیت افراد در برابر خطرهای کاری برای اشخاص ثالث است. بیمه ایران مسئولیت مدنی است که نقش مهمی در تنظیم روابط اجتماعی و آگاهی بخشی در خصوص حقوق اجتماعی و کاری افراد دارد و تأمینکننده امنیت شغلی افراد است. صاحبکاران، پیمانکاران و مسئولینی که مجموعهای از نیرویهای انسانی را در استخدام دارند می توانند با استفاده از این بیمه که نقش تأمین شخص ثالث را دارد، کارکنان خود را بیمه کنند. انواع بیمه های مسئولیت شرکت بیمه ایران بنا به مشاغل مختلف تفکیک شدهاند که عامل مهمی در تعیین نرخ بیمه مسئولیت شرکت بیمه ایران است.

بیمه مسئولیت عمومی بیمه ایران

بیمه مسئولیت عمومی شرکت بیمه ایران

در این بیمه نامه خسارت های جانی و مالی به کارکنان و به عبارتی به اشخاص ثالث تحت پوشش قرار می گیرد. بیمه مسئولیت زیرشاخه های زیر را دارد:

بیمه مسئولیت آتش سوزی شرکت بیمه ایران : گسترش آتش سوزی باعث خسارات جانی و مالی به دیگر افراد می شود و این بیمه برای پوشش این خسارات به اشخاص ثالث است که بیمه گزار می تواند در کنار بیمه آتش سوزی نیز از آن استفاده کند.

بیمه مسئولیت پیمانکاران شرکت بیمه ایران : پیمانکارانی که مسئولیت اجرای پروژه های عمرانی و ساخت وساز را به عهده دارند می توانند از این بیمه استفاده کنند. فعالیتهای ساخت وسازی شامل ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، پل سازی، راهسازی، برج سازی، سیلو سازی، ساخت راه آهن، مخازن آب، سدها، فاضلاب ها، تونل ها و بسیاری موارد دیگر می شود که بیمه گزار می تواند با درخواست این بیمه اشخاص ثالث یا را در برابر خطرات و حوادث ناشی از کار بیمه کند.

بیمه عملیات ساختمانی شرکت بیمه ایران : در ساختوسازها و عملیات ساختمانی ممکن است حوادثی پیش بیاید که باعث ایجاد خسارات جانی و مالی به افراد ثالث شود؛ با بیمه مسئولیت ساختمانی ایران میتوان این خسارات را تحت پوشش قرار داد.

بیمه مسئولیت حرفه ای بیمه ایران

بیمه مسئولیت حرفه ای شرکت بیمه ایران

در یک مجموعه کاری افراد زیادی در حال فعالیت هستند که اگر حادثه و اتفاقی برای هر یک از کارکنان رخ دهد، مسئولین و کارفرمایان باید پاسخگو باشند. بیمه های مسئولیت حرفه ای راهکاری برای جبران خسارت های مالی و جانی وارده به کارکنان مجموعه های کاری است همچنین افراد ثالث که ممکن است در اثر این فعالیت ها دچار خسارت شوند را نیز تحت پوشش قرار می دهند. انواع بیمه های مسئولیت حرفه ای که در شرکت بیمه ایران ارایه شدهاند به شرح زیر است

بیمه مسئولیت فنی بیمارستان: مدیران فنی بیمارستان مسئولیت بیماران را از زمان مراجعه تا ترخیص به عهده دارند و چنانچه خسارتی در این محیط ها متوجه بیمار شود باید آن را جبران کنند. بیمه مسئولیت فنی بیمارستان به این افراد کمک می کند و در صورت بروز حوادث، جبران خسارت خواهد کرد.

بیمه مسئولیت پزشکان بیمه ایراناشتباهات پزشکی که ممکن است توسط یک پزشک در معاینات و یا دیگر اعمال پزشکی رخ دهد تحت پوشش این بیمه قرار می گیرد. بیمه ایران مسئولیت پزشکان را در حالی پوشش می دهد این بیمه نامه با توجه به قوانین وزارت بهداشت و درمان تهیه شده است.

بیمه مسئولیت حرفه ای مهندسین بیمه ایران: این بیمه برای مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی هستند طراحی شده است و اگر در زمان اجرای پروژه های ساخت وساز و در اثر حوادث ناشی از آن اشخاص ثالث دچار خسارات جانی و مالی شوند توسط این بیمه جبران خسارت خواهد شد.

بیمه مسئولیت حرفه ای وکلای دادگستری شرکت بیمه ایران: در صورتی که خسارات مالی در نتیجه اشتباهات وکلا به شخص ثالثی وارد شود، این بیمه جبران خسارت خواهد کرد.

بیمه مسئولیت تولیدکنندگان ایرانبیمه مسئولیت تولیدکنندگان کالا

اگرچه تولیدکنندگان کالا باید نهایت دقت را در کار داشته باشند و موارد ایمنی را به طور کامل رعایت کنند اما باز هم ممکن است. اشخاص در استفاده از کالاهای مختلف دچار خسارات جانی و مالی شوند که بیمه مسئولی کالا درصدد جبران این خسارات ارایه شده است. بیمه مسئولیت تولیدکنندگان دارای زیرشاخه های زیر است.


بیمه مسئولیت تولیدکنندگان ناشی از تولید مخصوص شرکت های گازی: این بیمه پوششدهنده خسارات احتمالی جانی و مالی استفاده کنندگان محصولات این شرکت ها است.

بیمه مسئولیت ناشی از تولید یا تضمین عایق های رطوبتی: این بیمه در واقع تضمین عملکرد عایقهای رطوبتی است و در صورتی که این عایق ها درست کار نکرده و موجب خسارات جانی و یا مالی شوند، توسط این بیمه پوشش داده خواهند شد.

بیمه مسئولیت ناشی از تولید برای تولیدکنندگان: همه تولیدکنندگان محصولات مختلف می توانند از این بیمه استفاده کنند تا در صورت عدم کارکرد صحیح محصولاتشان و در پی آن ایجاد خسارت جانی یا مالی برای مصرف کننده بتوانند از مزایای بیمه مسئولیت استفاده کرده و خسارات وارده به شخص ثالث را پوشش دهند.

بیمه مسئولیت بیمه ایران

سایر بیمه های مسئولیت در شرکت بیمه ایران

علاوه بر بیمه های مسئولیتی که ذکر شدد بیمه های مسئولیتی دیگری نیز در شرکت بیمه ایران ثبت شده است که شرح خواهیم داد.

بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان: وظیفه حفظ سلامت و حقوق کارکنان چه ایرانی و چه غیر ایرانی بر عهده کارفرمایان است و چنانچه حادثهای برای یکی از کارکنان رخ دهد کارفرما موظف است که جبران خسارت کند. این بیمه برای این منظور در نظر گرفته شده و به کارفرمایان در زمینه جبران خسارات جانی و مالی کمک خواهد کرد.

بیمه مسئولیت قراردادی: بیمه گزارانی که قراردادهای کاری فراوانی منعقد میکنند می توانند از این بیمه استفاده کنند تا در صورتی که با عدم اجرای مفاد قرارداد یا اجرای مفاد قرارداد به طور ناقص توسط طرف قرارداد مواجه شدند، توسط این بیمه خسارت مالی و یا جانی وارد شده را جبران کنند.

بیمه مسئولیت کشتی ایران

بیمه مسئولیت در حوزه کشتی ها

بیمه مسئولیت سازندگان شناور: این بیمه به برای سازندگان کشتیها و در واقع شناورها و حوضچه های تعمیراتی در نظر گرفته شده است.

شرکت بیمه ایران که از بزرگترین شرکت های بیمه است با شبکه فروش گسترده خود سهم بزرگی از بازار بیمه را به خود اختصاص داده است. تنها بیش از ۴۰۰۰ نفر نیروی انسانی برای این شرکت مشغول به کار هستند. شبکه فروش این شرکت متشکل شده از ۱۲ شعبه و نمایندگی در خارج از کشور، بیش از ۲۰۰ شعبه فعال در داخل، بیش از ۳۷۰۰ دفتر نمایندگی و ۱۵۶ نماینده حقوقی در سراسر کشور است

بیمه مسئولیت در برابر اشخاص ثالث: صاحبان کشتیها که مسئول حفظ جان کارکنان و خدمه خود هستند با استفاده از این بیمه می توانند خساراتی را که در اثر حوادث به کارکنان و اشخاص ثالث وارد می شود را جبران کنند.

بیمه مسئولیت هواپیما ایران

بیمه های مسئولیت هواپیما

بیمه مسئولیت در قبال مسافر: که در صورت ایجاد خسارت به مسافر آن را پوشش می دهد.

بیمه مسئولیت بار همراه: که در صورت خسارات واردشده به بار مسافرین را پوشش می دهد.

بیمه مسئولیت ناشی از جنگ: خسارات مالی و جانی ناشی از جنگ به اشخاص ثالث را پوشش می دهد.

بیمه مسئولیت شخص ثالث: خسارات جانی و مالی ناشی از سقوط و سوانح هوایی به شخص ثالث را تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه مسئولیت کالای حمل شده توسط هواپیما: این بیمه خسارات وارده به محموله و بارهای بیمه گزار که از طریق هواپیما جابجا می شوند را جبران می کند.

بیمه مسئولیت تولید: جهت پوشش خسارت به محصولات تولیدشده و خارج از دسترس بیمه گزار است.

بیمه مسئولیت عمومی: کار و فعالیت بیمه گزار به عنوان متصدی حمل ونقل بار ممکن است آسیب ها و خساراتی ایجاد کند که تحت پوشش این بیمه قرار می گیرند.

بیمه مسئولیت خدمات زمینی: خدماتی که بر روی زمین برای هواپیما و مسافرین انجام می شود تحت پوشش این بیمه هستند خدماتی مانند: هزینه نگاهداری و تجهیز هواپیما، کنترل ترافیک در آسمان و آشیانه، حمل ونقل مسافرین و بارها، تهیه سوخت هواپیما و غذای مسافرین و خدمه، آتشنشانی و امداد.

بیمه از دست دادن گواهی پرواز: این بیمه مخصوص خلبانان و کمک خلبانان و مهندسین پرواز است و چنانچه گواهی پرواز خود را از دست بدهند جبران خسارت خواهد کرد.

بیمه تجهیزات و لوازم یدکی: این بیمه قطعات یدکی هواپیما را تا زمان نصب بیمه می کند و چنانچه خسارتی وارد شود جبران خسارت خواهد کرد.

بیمه حوادث سرنشین: اگر خسارات مالی و جانی به سرنشینان وارد شود توسط این بیمه تحت پوشش قرار می گیرد.

از دیگر بیمه های مسئولیت که در شرکت بیمه ایران ارایه شده است میتوان به این موارد اشاره کرد: بیمه اعتباری صداقت در امانت، بیمه مسئولیت تعمیرگاههای مجاز خودرو، بیمه مسئولیت حرفه ای دلالان، بیمه مسئولیت حرفه ای پیراپزشکان، بیمه مسئولیت نگهبانان مسلح بانکها، بیمه مسئولیت مدیر سینما، بیمه مسئولیت حرفه ای شهربازی، بیمه مسئولیت حرفه ای نمایندگان بیمه، بیمه مسئولیت حرفه ای سردفتران و دفتریاران، بیمه مسئولیت حیوانات خانگی، بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی، بیمه مسئولیت مجموعه های ورزشی، بیمه مسئولیت شهرداری، بیمه مسئولیت رایانه، بیمه مسئولیت مدیران اردوها، بیمه مسئولیت مستأجر، بیمه مسئولیت هتلداری، بیمه مسئولیت نگهداری آسانسور، بیمه مسئولیت حرفه ای، بیمه مسئولیت مدنی تورها، تعمیرکاران، بیمه مسئولیت حرفه ای مراقبین در منزل، بیمه مسئولیت حرفه ای پارکینگ، بیمه مسئولیت حرفه ای مدیران و ناجیان استخر، بیمه مسئولیت حرفه ای مدیران رستورانها، بیمه مسئولیت مراکز آموزشی، بیمه اعتباری فروش اقساطی.

طرح بیمه های خاص: ممکن است موضوع بیمه مسئولیت جدیدی از طرف بیمه گزار مطرح شود که برای بیمه گر جدید باشد در این موضوع با توجه به نیاز و شرایط بیمه گزار موضوع بررسی شده و در صورت امکان بیمه مسئولیت به بیمه گزار تعلق می گیرد.

بیمه آتش سوزی بیمه ایرانبیمه آتش سوزی شرکت بیمه ایران

بیمه آتش سوزی شرکت بیمه ایران برای حمایت و پوشش خسارات مالی و مادی در نظر گرفته شده و خسارات جانی را پوشش نمی دهد و چنانچه اموال منقول و غیرمنقول بیمه شده دچار حریق شود، بیمه ایران ملزم به پرداخت خسارت به بیمه شده خواهد بود. قابل ذکر است این بیمه تنها مخصوص آتش سوزی نیست بلکه حوادثی مثل صاعقه و انفجار را نیز به عنوان خطرات اصلی و طوفان، زلزله، آتشفشان، سیل، خطرات سقوط هواپیما و ضایعات آن و بسیاری خطرهای مشابه را نیز تحت پوشش قرار می دهد. برای دریافت این بیمه نامه کافی است فرم پیشنهاد بیمه آتش سوزی شرکت بیمه ایران را تهیه کنید و  استعلام نرخ بیمه آتش سوزی شرکت بیمه ایران و دیگر شرکت های بیمه را به صورت آنلاین به دست آورید. شرایط عمومی بیمه آتش سوزی شامل اطلاعات اولیه در خصوص ساختمان و محلی است که قصد بیمه کردن آن را دارید و در صورتی که نیاز به بازدید داشته باشد، کارشناس مربوطه به محل اعزام خواهد شد. گفتنی است طرح های آتش سوزی شرکت بیمه ایران دارای سه زیرشاخه است که هر کدام نیز در شرایط مختلف در نظر گرفته شدهاند.

بیمه آتش سوزی معمولی واحدهای مسکونی: تمام واحدهای مسکونی در سراسر کشور می توانند تحت پوشش بیمه آتش سوزی قرار گیرند و در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه ایران جبران خسارت خواهد کرد.

واحدهای مسکونی با طرح زلزله: در این طرح بنا به زلزله خیز بودن مناطق مختلف ایران بیمه گزار می تواند اثاثیه و لوازم منزل خود را بیمه کند.

طرح مهر: طرح مهر را به نوعی طرحی ترکیبی میتوان در نظر گرفت به طوری که بیمه گزار با دریافت این بیمه در مقابل خطراتی مثل آتش سوزی، صاعقه و انفجار بیمه شده و همچنین از مزایای شخص ثالث، هزینه های پزشکی و خسارت فوت نیز استفاده می کند.

طرح جامع خانه و خانواده: با این طرح بیمه گزار خود و خانواده خود را در مقابل کلیه خطرات ممکن در فضای مسکونی بیمه می کند.

طرح مسکونی همگانی: در این طرح شرکت بیمه ایران ، واحدهای مسکونی آتش سوزی، صاعقه و انفجار شده و ارزش آن بر اساس ارزش واحد مسکونی محاسبه می شود.

بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی

بیمه آتش سوزی مراکز غیر صنعتی

این بیمه برای پوشش مناطق غیرمسکونی و غیر صنعتی است. مراکزی مانند آموزشگاه ها، مراکز اداری، فروشگاهها، داروخانهها، بیمارستان ها و درمانگاه ها و موارد مشابه که بیمه گزار با درخواست این بیمه می تواند هریک از این گونه مراکز را در برابر آتش سوزی و خطرات اصلی بیمه کند. و دو زیرشاخه دارد که به شرح زیر است:

معمولی غیر صنعتی: این بیمه مراکز غیر صنعتی را در برابر آتش سوزی، انفجار و صاعقه تحت پوشش قرار می دهد. حقبیمه پرداختی آن بر اساس ارزش ساختمان و تجهیزات و وسایل داخل آن و نیز خطرهایی که تحت پوشش قرار می گیرند محاسبه می شود.

طرح جامع انصاف: این طرح طی قرارداد شرکت بیمه ایران با شورای اصناف کشور به اجرا در آمد و طی آن اعضا انجمن های صنفی، اتحادیهها و خانوادههای آنان تحت پوشش درمانی قرار می گیرند.

بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی

بیمه آتش سوزی مراکز صنعتی

مراکز صنعتی شامل کلیه مراکز صنعتی و کارخانه ها مانند نساجی، پوشاک، کاغذ و مقوا، صنایع غذایی، چرم، کارخانه های چوب، مواد شیمیایی و تمامی تجهیزات، مواد اولیه، محتویات انبار و موجودی این مراکز است که در برابر آتش سوزی و خطرات اصلی و خطرات دیگری که بیمه گزار نیاز بداند بیمه شده و حق بیمه آن نیز به روز محاسبه می شود.

بیمه های اتکایی: شرکت های بیمه نیز برای جلوگیری از ورشکستگی شدن و تضمین انجام تعهدات خود در قبال بیمه گزاران، خود را نیز بیمه میکنند. این بیمه از سوی شرکت های بیمه اتکایی و بیمه مرکزی انجام می شود یعنی طرفین قرارداد در یک بیمه اتکایی بین دو بیمه گر است که یک شرکت طرف بیمه اتکایی است و طرف دیگر شرکت بیمه اولیه است که صادرکننده بیمه نامه در رشته های مختلف بیمه ای است.

بیمه مهندسی ایران

بیمه های مهندسی شرکت بیمه ایران

بیمه های مهندسی به منظور پوشش خسارات ناشی از ساختوسازهای مهندسی و پروژه های اجرایی در این زمینه است و شرکت بیمه ایران و یا هر بیمه گر دیگری متعهد می شود که همه افراد ذینفع در انجام پروژه ها از قبیل مهندسین مشاور، صاحبان صنایع، کارفرما و پیمانکاران را در قبال خساراتی که ممکن است در زمان انجام عملیات عمرانی و زیربنایی رخ دهد را بیمه کند. بیمه های مهندسی زیررشته های مختلفی به شرح زیر دارند.

بیمه مهندسی ماشین آلات بیمه ایرانبیمه مهندسی ماشین آلات و کالاها شرکت بیمه ایران

خساراتی که ممکن است در هنگام کار و در حین عملیات ساخت و سازی و اجرایی به ماشین آلات وارد شود توسط این بیمه پوشش داده شده و جبران خسارت خواهد شد. این نوع بیمه در موارد زیر تفکیک و دسته بندی شده است.

بیمه ماشین آلات و تجهیزات پیمانکاران: این بیمه جهت پوشش خساراتی است ممکن است در هنگام کار به ماشین آلات و ابزار و تجهیزات مورد استفاده در کار مانند ماشینها، بولدوزرها، جرثقیلها و… وارد شود.

بیمه فساد کالا در سردخانه: نگهداری و انبارداری برخی کالا مانند مواد غذایی و کشاورزی باید در محیط سردخانه انجام شود با این بیمه چنانچه در زمان نگهداری خسارتی به این کالا وارد شود توسط این نوع بیمه جبران خسارت خواهد شد.

بیمه تمام خطر نصب: خساراتی که ممکن است در هنگام نصب و مونتاژ ماشین آلات یا نصب سازه های فلزی در محیط های صنعتی مانند کارگاه ها و کارخانه ها وارد شود را جبران می کند.

بیمه شکست ماشین آلات: تمامی ابزار و تأسیسات و ماشین آلات موجود در محیط کارخانه ها و کارگاه های صنعتی تحت این پوشش قرار می گیرند. و چنانچه خسارتی به آنها وارد شود توسط این بیمه جبران خواهد شد.

بیمه تجهیزات الکترونیک: از نام این بیمه مشخص است که مربوط به ابزارآلات و ماشین های الکترونیکی است که در محیطهای مختلف کاری از کارگاهها و کارخانه ها تا محیطهای اداری و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

بیمه عدمالنفع ناشی از شکست ماشین آلات: چنانچه در دوره بهرهبرداری به علت شکست ماشین آلات و تأسیسات مورد استفاده، نتیجه و سود ناخالص مورد انتظار حاصل نشود، این بیمه جبران خسارت خواهد کرد.

بیمه پیمانکاران بیمه ایران


بیمه تمام خطر پیمانکاران شرکت بیمه ایران 

بیمه تمام خطر پیمانکاران تنها زیرشاخه این بیمه است که به منظور پوشش خسارات فیزیکی است که ممکن است در هنگام اجرای عملیات ساختمانی و زیربنایی و پروژه های عمرانی رخ دهد.

بیمه مهندسی سازه بیمه ایرانبیمه مهندسی سازه شرکت بیمه ایران 

این نوع از بیمه مهندسی در زمان بهرهبرداری از سازههای احداث شدهای مانند ساختمانها، تونلها، راهآهنها و دیگر سازهها و طرحهای مشابه که دچار خسارت شده باشند را تحت پوشش قرار می دهند. بیمه مهندسی سازه دارای دو زیررشته زیر است.

بیمه مهندسی عیوب اساسی و پنهان ساختمان: این بیمه در واقع به تضمین کیفیت ساختمان میپردازد و موارد مربوط به اصول مهندسی، معماری، طراحی و محاسب ساختمان را تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه ریسکهای تکمیلشده ساختمانی: این بیمه خسارات وارد شده به انواع سازههای ساخته شده از ساختمانها، راهها، فاضلابها، تونلها، فرودگاهها و بسیاری سازههای دیگر را در زمان بهره‎برداری از آنها پوشش می دهند.

بیمه حمل کالا بیمه ایران

بیمه کشتی، هواپیما و حمل کالا

بیمه های کشتی و حمل ونقل از نخستین نوع بیمه است که در جهان به وجود آمده است و با پیشرفت جهان و گسترش روابط بازرگانی و مسافرت بین جوامع لزوم بیمه های تخصصی در این زمینه بیشتر احساس شده است و به همین منظور نیز بیمه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که هر کدام به بخش خاصی از نیازهای بیمه گزار جواب می دهند. بیمه کشتی، هواپیما و حمل کالا در شرکت بیمه ایران رشته های زیر را در خود دارد.

بیمه حمل و نقل ایرانبیمه حمل ونقل کالا شرکت بیمه ایران 

خطراتی که در هنگام حمل بار محموله بیمه گزار را تهدید می کند توسط این بیمه پوشش داده می شوند و شرکت بیمه ایران یا بیمه گر در قبال دریافت حق بیمه محموله را بیمه کرده و چنانچه خسارتی در طول حمل ونقل به آن وارد شود جبران خسارت خواهد کرد. بیمه حمل ونقل دارای دو زیرشاخه است.

بیمه حمل ونقل ساده: بیمه گزاری که قصد بیمه کردن کالا و محموله خود را دارد با مطرح کردن درخواست خود و ارایه مشخصات بار و ارزش آن اقدام به بیمه کردن کالا می کند و بیمه نامه برای وی بر این اساس و اطلاعات بیمه صادر می شود و اگر در طول حمل ونقل خسارتی به بار وارد شود، توسط بیمه جبران خواهد شد.

بیمه حمل ونقل عمومی: برای مواردی است که بیمه گزار به طور مستمر در حال نقل وانتقال کالا است. این نوع بیمه بیشتر به درد شرکت ها و تولیدکنندگانی میخورد که یک محصول خاص را تولید و توزیع میکنند چرا که هزینه حمل ونقل ساده کالا به تعداد بالا مقرون به صرفه نیست و از طرفی تکمیل فرمهای مربوطه برای هر کالا و در هر سری بسیار زمانبر است. در بیمه حمل ونقل عمومی طی قراردادی بین بیمه گزار و بیمه ایران مشخصات کالا و جزییات بیمه مشخص شده و به خاطر عدم محدودیت زمانی قرارداد، امکان حمل ونقل آن کالا تا هر زمان ممکن خواهد بود. بیمه حمل ونقل عمومی به دو بخش دیگر تقسیم کرد: 1 بیمه عمومی که در آن نوع قراردادها، مشخصات پوششها و سرمایه مورد بیمه مشخص نیست. 2 بیمه غیرعمومی که در آن نوع قراردادها، مشخصات پوششها و سرمایه مورد نظر بیمه تعیین شده و مشخص است.

بیمه حمل ونقل کالا بر اساس موارد دیگری نیز تقسیم بندی می شود مواردی از قبیل شیوه حمل ونقل، پوشش های بیمه ای مورد نیاز بیمه گزار و محدوده جغرافیایی.

حمل ونقل کالا بر اساس سه شیوه زمینی، هوایی و دریایی انجام می شود که منظور از پوشش بیمه ای بر اساس شیوه حمل ونقل همین است و هر کدام نرخ خاص خود را دارند و حتی در طریق دریای نیز بسته به شناورهای کوچک و بزرگ نرخ متفاوت است.

حمل ونقل بر اساس محدوده جغرافیایی به موقعیت مکانی حمل ونقل کالا بستگی دارد و شامل داخلی، صادرات، واردات و ترانزیت می شود. همچنین بیمه حمل ونقل در محدوده جغرافیایی داخلی در قالب پوشش بیمه ای خطرهای اصلی شامل سرقت، آتش سوزی و حادثه و یا تمام خطر انجام می شود.

بیمه حمل ونقل کالا که بر اساس پوشش های بیمه است تحت پوشش بیمه A,B,C , توتال لس است که دومی منسوخ شده است.

بیمه حمل ونقل کالا دارای 8 زیررشته است:

بیمه حمل ونقل داخلی: که شامل حمل ونقل کالا در داخل کشور می شود.

بیمه حمل ونقل کالا به صورت وارداتی: که شامل واردات کالا از کشوری دیگر می شود.

بیمه حمل ونقل کالای صادراتی که به کشورهای مختلف صادر شده و تحت عنوان بیمه حمل ونقل صادراتی پوشش داده می شوند

بیمه حمل ونقل کالا ترانزیت به صورت عمومی: این بیمه شامل حمل ونقل کالاهایی می شود که از یک کشور به کشوری دیگر ارسال می شوند و به دو شکل وجود دارند: 1. کالاهای عبوری که می توانند از مرز ایران عبور کنند. 2. کالاهای غیر عبوری که کلاً از مرز ایران نمی گذرند.

بیمه هواپیما بیمه ایران

بیمه هواپیما شرکت بیمه ایران

هواپیماها به دو دسته تقسیم می شوند که شامل سبک و فوق سبک و یا سنگین و فوق سنگین هستند و بر این اساس کارایی متفاوتی دارند. هواپیماهای سبک برای در امور آموزشی و تفریحی به کار گرفته می شوند و هواپیماهای سنگین و فوق سنگین برای جابجایی مسافرین و حمل بار مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله نقلیه نیز می تواند تحت پوشش قرار گیرد. بیمه های هواپیما به شکل زیر است.

بیمه بدنه هواپیما و هلیکوپتر

بیمه تجهیزات فرودگاهی بیمه ایران


پوشش بیمه تجهیزات فرودگاهی شرکت بیمه ایران 

این بیمه بدنه شامل تجهیزات و ماشین آلات فرودگاهی می شود.

بیمه بدنه هواپیما بیمه ایرانبیمه بدنه جنگ هواپیما

با این بیمه خساراتی که ناشی از جنگ و عملیات مخرب و تروریستی بوده است؛ تحت پوشش قرار می گیرند.

بیمه خسارات هواپیما بیمه ایران

بیمه خسارات کلی هواپیما

این بیمه برای زمانی است که هواپیما و یا هلیکوپتر در اثر حادثه به کلی تخریب شده باشد.

بیمه لوازم یدکی هواپیما بیمه ایران

بیمه تجهیزات و لوازم یدکی هواپیماها شرکت بیمه ایران 

این بیمه شامل تجهیزات و قطعات یدکی هواپیماها مثل موتور هواپیما، قطعات و لوازم یدکی و یا دستگاه های مرتبط با آن مانند دستگاه های کامپیوتری، دستگاه های الکتریکی و مکانیکی جهت حفاظ از آتش، اقلام تجاری، مواد غذایی، تجهیزات کارگاه ها، سیستمهای شبیه ساز و دستگاه های زمینی به کار گرفته شده در ارتباط با هواپیما است.

بیمه پول بیمه ایران

بیمه پول شرکت بیمه ایران

بیمه پول شامل پوشش خسارت انواع پول ها و وجوه نقدی و همچنین وجوه قیمتی غیر نقدی مانند طلا، نقره، چک و انواع اوراق قرضه و مشارکت و مواردی از این دست می شود.

بیمه وجوه نقدی و مسکوکات در راه: بانک و مؤسسات مالی برای نقل وانتقال وجوه و مسکوکات خود نیاز به این بیمه دارند تا در برابر خطراتی که در مسیر و طی انتقال وجوه ممکن است رخ دهد از قبیل آتش سوزی و سرقت و حوادث دیگر بیمه شده و در صورت وقوع خسارت ایجاد شده جبران شود.

بیمه وجوه و مسکوکات در صندوق: این بیمه شامل وجوه و مسکوکاتی می شود که در بانک ها و مؤسسات مالی به طور شبانه روز نگهداری می شود و در صورت بروز حوادث بیمه گزار با این بیمه می تواند خسارت ایجادشده را جبران کند.

بیمه کشتی بیمه ایرانبیمه کشتی شرکت بیمه ایران

حمل ونقل دریایی یکی از قدیمی ترین راههای حمل ونقل و بیمه دریایی اولین نمونه بیمه بوده است و شامل زیررشته زیر است.

سهم بازار بیمه ایرانموقعیت شرکت بیمه ایران در بازار بیمه کشور

شرکت بیمه ایران تنها بیمه دولتی کشور است که سهم زیادی از بازار بیمه را به خود اختصاص داده است. شبکه فروش بیمه ایران متشکل از 250 شعبه در داخل کشور و 12 شعبه و نمایندگی در داخل کشور است. بیشتر از 3700 نماینده حقیقی و 156 نماینده حقوقی در سطح کشور دارد که با احتساب کارگزاران به بیش از 4000 نماینده میرسد و میتوان گفت بزرگترین شبکه فروش بیمه را در اختیار دارد.

شرح تعداد بیمه نامههای صادره و تعداد خسارات پرداختی شرکت بیمه ایران بنا به آمار منتشر شده بیمه مرکزی در سال 1395 به شرح زیر است.

 

آمار و ارقام بیمه ایران

بیمه ایران بیمیتو

شرکت بیمه ایران در یک نگاه

شرکت بیمه ایران به عنوان قدیمی ترین شرکت بیمه در ایران با تجربه فراوان و قدرت ریسک بالا تبدیل به یکی از مطمئن ترین بیمه های کشور شده است. ارایه انواع بیمه های مختلف و طراحی محصولات جدید بیمه ای و ارایه آن و در نهایت تعهد در پرداخت خسارات باعث شده است که شرکت بیمه ایران ن در نمودارهای فروش بیمه، جایگاه قابل توجهی به دست آورد. بیمه ایران با سهم بالایی که از بازار بیمه دارد و با پشتوانه مالی قوی به عنوان تنها بیمه دولتی در ایران توانایی حمایت از دیگر شرکت های بیمه را نیز دارد و با حمایتهای اتکایی خود در کنار بیمه مرکزی در این زمینه نیز فعال است. با این حال بیمه ایران یک شرکت بیرقیب نیست و تأسیس و گسترش شرکت های بیمه خصوصی باعث تغییر در روند خدماتدهی و بهبود و تسریع امور بیمه ای شده است که این مسئله منجر شده تا فضایی رقابتی در صنعت بیمه کشور شکل گیرد. امروزه در کنار شرکت بیمه ایران، دیگر شرکت های خصوصی بیمه تلاش میکنند تا سهم خود را از بازار بیمه کشور افزایش دهند.  هدف این شرکت ها ایجاد شرایط ساده و راحت برای خرید، ارایه اطلاعات کامل در خصوص بیمه ها و ایجاد و تقویت حس اطمینان و رضایتمندی از خرید بیمه است. با تأسیس شرکت های خصوصی مختلف و فعالیت  خدمات آنلاین شرکت بیمه ایران ، میتوان انتظار تغییرات محسوسی در فضای بازار بیمه داشت و امید داشت که این فضا پویاتر از قبل شود.

 

source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]