بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث، بیمه نامه ای است که بیمه گذار (شخص اول) از شرکت بیمه (شخص دوم) برای حمایت در مقابل مطالبات دیگری (شخص ثالث) خریداری می کند.

بیمه شخص ثالث یک فرد یا شرکت را در برابر خسارت ناشی از شخص ثالث پوشش می دهد.
به عنوان مثال می توان به بیمه خودرو اشاره کرد که اگر راننده دیگری به خودروی بیمه شده خسارت وارد کند، خسارت بیمه شده را جبران می کند.
دو دسته اصلی بیمه شخص ثالث، پوشش مسئولیت و پوشش خسارت مالی است.
اکثر مردم طبق قانون ملزم به حمل انواع بیمه خانه و وسایل نقلیه خود هستند.


آشنایی با بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث اساساً نوعی بیمه مسئولیت است. شخص اول بدون توجه به علت آن خسارات، مسئول خسارات یا ضررهای خود است. یکی از رایج ترین انواع بیمه نامه شخص ثالث، بیمه خودرو است .

شخص ثالث در مقابل ادعای خسارت و خسارات وارده به راننده ای که بیمه شده، اصلی نیست و در نتیجه تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی گیرد، پوشش می دهد. راننده ای که خسارت وارد کرده شخص ثالث است.

بیمه شخص ثالث

پوشش مسئولیت شخص ثالث خودرو

دو نوع پوشش مسئولیت شخص ثالث خودرو وجود دارد:

مسئولیت صدمات بدنی هزینه های ناشی از صدمات وارده به شخص را پوشش می دهد. این هزینه های صدمات می تواند شامل مراقبت های بیمارستانی، دستمزدهای از دست رفته و درد و رنج ناشی از حادثه باشد.
مسئولیت خسارت اموال هزینه های ناشی از خسارت یا از دست دادن دارایی را پوشش می دهد. نمونه هایی از خسارت اموال شامل پرداخت برای جایگزینی محوطه سازی و صندوق پست و غرامت برای از دست دادن استفاده از یک سازه است. 1
مزایای بیمه شخص ثالث
همانطور که قانون ایجاب می کند، رانندگان باید حداقل حداقل پوشش مسئولیت صدمات بدنی و خسارت مالی را داشته باشند. چند ایالت به هر دو نیاز ندارند یا محدودیت های دیگری دارند. هر ایالت حداقل نیاز خود را برای هر نوع پوشش تعیین می کند.

حتی در ایالت‌های «بدون تقصیر»، پوشش مسئولیت کاملاً ضروری است. قوانین بدون تقصیر برای کاهش یا حذف دعاوی جراحات معمولی که با برچسب قیمت دلار پایین و تعداد زیادی از دعاوی برای درد و رنج الصاق شده بودند، ایجاد شد. با این حال، قوانین بدون تقصیر از بیمه شده در برابر دعاوی خسارت میلیون دلاری ناشی از اشخاص ثالث به شدت آسیب دیده محافظت نمی کند.

هر دو نوع بیمه شخص ثالث، به ویژه برای افرادی مانند صاحبان خانه که دارایی های قابل توجهی برای محافظت دارند، ضروری هستند. هرچه پول و دارایی بیمه شده بیشتر باشد، سقف باید برای هر نوع پوشش بدهی بالاتر باشد.


ملاحظات خاص بیمه شخص ثالث

در اکثر کشورها، بیمه شخص ثالث یا مسئولیت برای هر شخص ثالثی اجباری است. بیمه مسئولیت عمومی شامل صنایع یا مشاغلی می شود که در فرآیندها یا سایر فعالیت هایی که ممکن است بر اشخاص ثالث تأثیر بگذارد، مانند پیمانکاران فرعی، معماران و مهندسان، شرکت می کنند. در اینجا، شخص ثالث می تواند بازدیدکنندگان، مهمانان یا کاربران یک مرکز باشد. اکثر شرکت ها بیمه مسئولیت عمومی را در سبد بیمه ای خود گنجانده اند تا از آسیب به اموال یا صدمات شخصی محافظت کنند.

صدور بیمه نامه شخص ثالث

بیمه مسئولیت محصول معمولاً توسط قانون اجباری می شود، که بسته به کشور متفاوت است و اغلب بسته به صنعت متفاوت است. این بیمه تمامی طبقات و انواع عمده محصولات اعم از مواد شیمیایی، محصولات کشاورزی و تجهیزات تفریحی را پوشش می دهد. از شرکت ها در برابر شکایت در مورد محصولات یا قطعاتی که باعث آسیب یا آسیب می شوند محافظت می کند.


 

اهمیت بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث اساساً نوعی بیمه مسئولیت است. بیمه شخص ثالث توسط بیمه گذار (شخص اول) از شرکت بیمه (شخص ثالث) برای محافظت در برابر مطالبات دیگری (شخص ثالث) خریداری می شود. اهمیت بیمه شخص ثالث در این است که بیمه شده را برای صدمات یا خسارات وارده پوشش می دهد.


 

انواع بیمه نامه شخص ثالث خودرو چیست؟

هزینه بیمه شخص ثالث

دو نوع پوشش مسئولیت بیمه شخص ثالث وجود دارد: مسئولیت صدمات بدنی و مسئولیت خسارت مالی. مسئولیت صدمات بدنی هزینه های ناشی از صدمات وارده به شخص را پوشش می دهد. این هزینه‌های صدمات می‌تواند شامل هزینه‌هایی مانند دستمزد از دست رفته، درد و رنج، و صورت‌حساب‌های مراقبت‌های بیمارستانی ناشی از حادثه باشد. مسئولیت خسارت اموال هزینه های ناشی از خسارت یا از دست دادن دارایی، مانند قرار دادن مصالح جدید محوطه سازی یا حصارها را پوشش می دهد. اگر کسی صندوق پستی شما را تخریب کند، ممکن است پوشش داده شود، و همچنین جبران خسارت از دست دادن استفاده از خانه شما.


 

انواع دیگر بیمه مسئولیت شخص ثالث چیست؟

بیمه مسئولیت عمومی شامل صنایع یا مشاغلی می شود که در فرآیندها یا سایر فعالیت هایی که ممکن است بر اشخاص ثالث تأثیر بگذارد، مانند بیمه مسئولیت پیمانکاران فرعی، بیمه مسئولیت معماران و بیمه مسئولیت مهندسان، شرکت می کنند. در اینجا، شخص ثالث می تواند بازدیدکنندگان، مهمانان یا کاربران یک مرکز باشد. اکثر شرکت ها بیمه مسئولیت عمومی را در سبد بیمه ای خود گنجانده اند تا از آسیب به اموال یا صدمات شخصی محافظت کنند.

بیمه مسئولیت محصول معمولاً توسط قانون اجباری می شود که بسته به کشور متفاوت است و اغلب بسته به صنعت متفاوت است. این بیمه تمام کلاس ها و انواع محصولات عمده از تجهیزات تفریحی گرفته تا مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی را پوشش می دهد. این بیمه برای محافظت از شرکت ها در برابر دعاوی حقوقی ناشی از محصولات یا اجزایی است که باعث آسیب یا آسیب می شود.

 

source:modirebimeh
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]