استعلام بیمه بدنه خودرو ،در حالی‌که به ایام مسافرت نوروز 1401 نزدیک می‌شوید خرید بیمه بدنه برای داشتن مسافرتی مطمئن توصیه می‌شود. استعلام بیمه بدنه خودرو شاید با شنیدن بیمه بدنه به این فکر کنید که باید هزینه بالایی را برای خدمتی بپردازید که حتی امکان دسترسی به اطلاعات دقیق و شفافی برای استعلام بیمه بدنه و خدمات آن را ندارید.استعلام بیمه بدنه خودرو ، شاید با دانستن این که بیمه بدنه چه خساراتی را پوشش می‎‌دهد و این خدمات با چه نرخی به متقاضیان بیمه بدنه عرضه می‌شود به خرید بیمه بدنه راغب شوید. استعلام بیمه بدنه خودرو ،بیمه بدنه خدماتی مانند سرقت کلی، آتش‌سوزی و حوادثی مثل واژگونی و غیره را تحت پوشش قرار می‌دهد و در صورت وقوع حوادثی از این دست بیش از 80% ارزش خودرو به شما بازمی‌گردد و این در مقابل پرداخت حق بیمه نسبتاً ناچیزی است که باید به صورت سالانه بپردازید.

اگر به فکر خرید بیمه بدنه افتاده‌اید و نگران زمان کم برای استعلام بیمه بدنه خودرو ، و انتخاب مناسب‌ترین گزینه هستید، راه‌حل‌هایی برای شما داریم که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.


عوامل تأثیرگذار در استعلام بیمه بدنه خودرو

شرایط وام بیمه عمر پاسارگاد

خطرات تحت پوشش بیمه بدنه دارای دو دسته اصلی و اضافی هستند. خطرات اصلی که شامل سرقت کلی، آتش‌سوزی و حادثه می‌باشند جزو خدمات اولیه بیمه بدنه هستند و در صورت خرید بیمه بدنه لاینفک هستند و باید خریداری شوند. این خطرات نرخ اولیه بیمه بدنه را بدون هیچ پوشش اضافی تعیین می‌کنند. در واقع در صورتی‌که شما بخواهید تنها پوشش خطرات اصلی را برای خودروی خود خریداری کنید ارزش مالی و سال تولید خودروی شما مبنای تعیین حق بیمه بدنه خواهد بود.

حال اگر بخواهید خطرات اضافی مانند شکست شیشه، پاشیدن مواد شیمیایی و اسیدی، کشیدن میخ و غیره را نیز برای خودروی خود خریداری کنید باید به ازای هر کدام از این پوشش‌ها هزینه اضافی بپردازید که در مقابل خسارتی که در صورت بروز حادثه به شما پرداخت خواهد شد بسیار ناچیز است.

مورد دیگری که در  باید به آن توجه کنید تخفیف بیمه بدنه است. این تخفیفات به شکل‌های مختلفی ارائه می‌شوند که شامل تخفیفات شرکت‌های بیمه، تخفیفات مقطعی اعیاد، تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه، تخفیف عدم خسارت بیمه نامه خودرو و تخفیف‌های گروهی هستند. این تخفیف‎ها تأثیر به‌سزایی در کاهش نرخ بیمه بدنه دارند و ممکن است تا بیشتر از 70% نرخ بیمه بدنه را کاهش دهند.

عواملی مانند ارزش خودرو، نوع پوشش خطرات اضافی و تخفیف شرکت‌های بیمه در قیمت بیمه بدنه تأثیرگذارند.


پیچیدگی‌های  استعلام بیمه بدنه خودرو

همان‌طور که بالاتر توضیح دادیم در استعلام بیمه بدنه خودرو ، عوامل تأثیرگذار متعددی وجود دارند که ممکن است روند استعلام بیمه بدنه را کمی پیچیده کنند. این عوامل می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

روش‌های  استعلام بیمه بدنه خودرو

استعلام بیمه بدنه خودرو ، به دو روش سنتی و آنلاین امکان‌پذیر است. در ادامه به بررسی روند و مزایا و معایب هر یک از روش‌ها می‌پردازیم.

روش سنتی استعلام بیمه بدنه خودرو

پرداخت بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد به صورت حضوری

در این روش که در حال حاضر روش معمول و رایج بین مردم است شما باید استعلام بیمه بدنه خودرو ، را از طریق دفاتر نمایندگی بیمه و به صورت مستقیم انجام دهید. شما می‌توانید از راه‌های مختلفی نمایندگی بیمه مدنظرتان را انتخاب کنید. برای مثال ممکن است از یکی دوستان و آشنایانتان بخواهید که نماینده بیمه حرفه‌ای و معتبری را به شما معرفی کند و یا این‌ که به نزدیک‌ترین نمایندگی بیمه نزدیک محل کار یا منزلتان مراجعه کنید. از میان شما آن‌هایی که حساسیت بیشتری در انتخاب دارند برای استعلام بیمه بدنه به چند نمایندگی مراجعه می‌کنند و قیمت‌ها را مقایسه می‌کنند. تمامی این روش‌ها معایب اصلی مشترکی دارند که شامل صرف زمان زیاد، دخالت خطای انسانی در محاسبات و عدم دسترسی به اطلاعات صحیح و شفاف است. در بهترین حالت تعداد زیادی قیمت برای شرایط مختلف در اختیار خواهید داشت که استفاده از آن‌ها برای مقایسه قیمت نهایی کاری مشکل و پیچیده خواهد بود.

از طرفی به دلیل تغییر نرخ بیمه بدنه به دلایلی مثل تخفیف‌ بیمه بدنه ارائه شده از شرکت‌ها و نمایندگی‌های مختلف و مواردی از این دست، نرخ بیمه بدنه ممکن است به صورت روزانه تغییر کند.

در روش سنتی استعلام بیمه بدنه خودرو ، امکان دسترسی به اطلاعات درست، شفاف و جامع وجود ندارد.


روش آنلاین استعلام بیمه بدنه خودرو

 

خرید بیمه مسافرتی رازی

در این روش مشکلات ناشی از خرید سنتی تا میزان قابل توجهی حل شده‌اند. سامانه خرید آنلاین بیمه مدیر بیمه  به عنوان یک اگریگیتور بیمه این امکان را برای شما فراهم کرده است که با ورود ارزش و سال ساخت خودروی خود بتوانید قیمت دقیق هریک از پوشش‌های اضافی را به صورت به روز رسانی شده در اختیار داشته باشید. اصلی‌ترین مزیت استعلام بیمه بدنه خودرو ، از طریق مدیر بیمه این است که نه تنها امکان مقایسه قیمت بیمه بدنه در صورت اضافه یا حذف کردن خطرات اضافی وجود دارد، بلکه امکان مقایسه قیمت بیمه بدنه بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و… نیز وجود دارد که می‌تواند تا چند صد هزار تومان متفاوت باشد. تسهیل در خریدی آگاهانه و مطمئن نتیجه خرید و استعلام بیمه بدنه از سامانه مدیر بیمه  خواهد بود. همچنین با استفاده از مدیر بیمه  می‌توان بیمه نامه خودرو اینترنتی خرید، استعلام آنلاین بیمه آتش‌سوزی دریافت کرد، برای سفرهای خود بیمه مسافرتی اینترنتی خرید و عمر خود را با استفاده از بیمه عمر بیمه کرد.

در روش آنلاین استعلام بیمه بدنه خودرو ، محدودیت مکانی و زمانی از بین می‌رود.

از مزیت‌های دیگر استعلام بیمه بدنه خودرو ، به صورت آنلاین، امکان دسترسی شبانه‌روزی به اطلاعات قیمت‌ها، دقیق بودن قیمت‌ها و انتخاب بیمه بدنه متناسب با نیاز‌ها و اولویت‌هایتان است.


عوامل مؤثر در استعلام بیمه بدنه خودرو

1- تأثیر نرخ پوشش‌های اضافی در استعلام بیمه بدنه خودرو

در بخش قبلی به این اشاره کردیم که هر یک از پوشش‌های اضافی هزینه جداگانه‌ای دارند که در صورتی‌که تمایل به خرید آن داشته باشید باید حق بیمه بیشتری بپردازید. گفتیم که قیمت اولیه بیمه بدنه (خطرات اصلی) بر اساس ارزش خودرو تعیین می‌شود. بهترین شرایط این است که امکان اطلاع یافتن از نرخ هر کدام از این پوشش‌های اضافی به صورت جداگانه وجود داشته باشد. از طریق سامانه مدیر بیمه می‌توانید با اضافه کردن هر خطر اضافی، قیمت نهایی را در لحظه ببینید و مقایسه کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر مشخص است با انتخاب هر یک از خطرات اضافی نرخ نهایی در کسر از ثانیه تغییر می‌کند.

photo 2017 03 13 12 47 48


2- تأثیر تخفیف بیمه بدنه در استعلام بیمه بدنه خودرو و در مقاطع مختلف زمانی

قبل‌تر گفتیم که شرکت‌ها و نمایندگی‌های بیمه در برخی از مقاطع زمانی مانند عید فطر، عید قربان، عید نوروز، 22 بهمن و اعیادی از این دست، تخفیف‌هایی را به متقاضیان خرید بیمه بدنه ارائه می‌دهند که بعضاً تا میزان قابل توجهی موجب افت قیمت بیمه بدنه می‌شود. زمانی‌که قصد خرید بیمه بدنه داشته باشید برای استفاده از این تخفیف‌ها در وهله اول باید از آن‌ها مطلع باشید. اطلاع یافتن از این تخفیفات به صورت شخصی کار پیچیده‌ای است و در نهایت ممکن است تخفیفی از چشمتان جا بماند و آن را از دست بدهید. در این شرایط بهترین منبع برای استعلام بیمه بدنه خودرو ، سامانه مدیر بیمه است که تمامی این تخفیف‌ها را به صورت به روز رسانی شده در محاسبات و معادلات خود وارد می‌کند و قیمت نهایی که به شما ارائه می‌دهد با احتساب همین تخفیف‌ها خواهد بود.

همیشه قبل از خرید بیمه بدنه از تخفیف‌های شرکت‌های بیمه مطلع شوید چرا که تأثیر به‌سزایی در قیمت نهایی حق بیمه دارند.


3- استعلام بیمه بدنه خودرو ،تغییر روزانه نرخ‌ها

در بالا اشاره کردیم که برخی از تخفیف‌های شرکت‌های بیمه به صورت مقطعی ارائه می‌شوند. این تخفیف‌ها موجب تغییر نرخ بیمه بدنه در مقاطع زمانی مذکور می‌گردند. برای مثال ممکن است که شما هفته گذشته از نمایندگی بیمه‌ معتمد خود استعلام بیمه بدنه خودرو ، گرفته باشید و تصمیم به خرید از شرکتی گرفته باشید که پایین‌ترین قیمت را ارائه می‌دهد؛ اما در هفته جاری شرکت بیمه دیگری تخفیفی ارائه دهد که قیمت نهایی بیمه بدنه‌اش بسیار پایین‌تر از شرکت بیمه منتخب شما شود.  است.

نرخ بیمه بدنه ممکن است به صورت روزانه تغییر کند لذا همیشه در زمان خرید بیمه بدنه اطلاعات خود را به روز رسانی کنید.


در زندگی پرمشغله امروز که ممکن است حتی زمان کافی برای استراحت نیز نداشته باشید بهترین روش برای انجام دادن امور اداری استفاده از خدمات آنلاین است. متأسفانه خدمات اینترنتی هنوز در بسیاری از عرصه‌ها وارد نشده‌اند اما خوشبختانه سرویس بیمه توسط شرکت مدیر بیمه اینترنتی شده است که این بدان معنی است که محدودیت زمان و مکان از روند استعلام بیمه بدنه خودرو  و صدور بیمه حذف شده است و فاکتور آگاهی و مقایسه به منظور کمک به شما جهت خرید مطمئن، درست و آسان به خدمات بیمه اضافه شده است.

Source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]