استعلام بیمه ثالث ایران ،معرفی بیمه ایران

استعلام بیمه ثالث ایران ،داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است.استعلام بیمه ثالث ایران ، شرکت‌های بسیاری در ایران خدمات بیمه شخص ثالث را ارائه می‌کنند. استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه شخص ثالث در هنگام حوادث خسارت وارده را پرداخت و به نوعی پشتیبان رانندگان است. استعلام بیمه ثالث ایران ،شرکت بیمه ایران در سال 1314 تاسیس شده است.استعلام بیمه ثالث ایران ، بیمه ایران قدیمی‌ترین شرکت بیمه دولتی است. تجربه زیاد و خدمات مناسب باعث شده که اکثر افراد بیمه ایران را برای خرید بیمه شخص ثالث انتخاب کنند. استعلام بیمه ثالث ایران ،بیش‌تر از 50 درصد بازار خرید بیمه شخص ثالث مربوط به بیمه ایران است. مساله‌ای که نشان‌دهنده اعتبار و اعتماد مردم به بیمه ایران است.

استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه شخص ثالث بیمه ایران چه خساراتی را پرداخت می‌کند؟

کشور ایران در تصادفات جاده‌ای رکوددار است. مساله‌ای که باعث شده از سال 87، بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه اجباری شود.استعلام بیمه ثالث ایران ، بیمه شخص ثالث هر شرکتی از جمله ایران، تعهداتی را در برابر بیمه‌شونده دارند. بیمه ایران در برابر کسانی که از این بیمه استفاده می‌کنند، مسئول است که خسارات جانی و مالی را جبران و پرداخت کند. منظور از خسارات مالی، خساراتی است که به اموال شخص ثالث در تصادف وارد می‌شود. برای مثال خودرویی دچار خرابی شده است. حوادث جانی نیز حوادثی هستند که به واسطه آسیب‌ به بدن وارد وارد یا منجر به فوت شخص ثالث شود.

استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه شخص ثالث بیمه ایران چه مزایایی دارد؟

نرخ بیمه شخص ثالث در همه شرکت‌های بیمه ثابت است. اما هر شرکت بیمه‌گر تلاش می‌کند با ارائه خدماتی متفاوت، مشتریان بیشتری را جذب خود کند. بیمه ایران یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بیمه شخص ثالث است.استعلام بیمه ثالث ایران ، مزایای بیمه شخص ثالث ایران شامل تعدد نمایندگی‌ها، دریافت سریع خسارت و حداکثر پوشش سقف مالی است.


استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه ایران بیشترین نمایندگی را در سراسر ایران دارد

یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه ایران، تعداد بالای نمایندگی‌های این شرکت است. در صورت وقوع حادثه در هر نقطه‌ای از کشور، می‌توان به نزدیک‌ترین نمایندگی بیمه ایران مراجعه و مراحل قانونی را طی کرد.استعلام بیمه ثالث ایران ، در سایر شرکت‌های بیمه مراجعه به نمایندگی اصلی که معمولا در کلان‌شهرها است کار بیمه‌شدگان را سخت کرده است. به همین دلیل می‌توان بیمه ایران را از نظر شعب فعال و پراکنده در سراسر کشور یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌کننده بیمه شخص ثالث محسوب کرد.

استعلام بیمه ثالث ایران ،خسارت سیار؛ در محل خسارت تصادف را دریافت کنید

دریافت خسارت سایر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیمه ایران است. در صورت وقوع حادثه کافی است با بیمه ایران تماس حاصل کنید تا کارشناس بیمه به محل حادثه مراجعه کنید. روند ارزیابی و پرداخت خسارت با استفاده از سرویس خسارت سیار، راحت‌تر انجام می‌شود.

بیشترین سقف پوشش مالی در بین شرکت‌های بیمه

بیمه مرکزی هرسال کف پوشش مالی را تعیین می‌کند. اما هر شرکت بیمه می‌تواند سقف بیشتری از خسارات پوشش دهد. در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه شخص ثالث، بیمه ایران بیشترین خسارات را پرداخت می‌کند.


استعلام بیمه ثالث ایران ،نرخ بیمه شخص ثالث ایران

بیمه شخص ثالث ایران بر اساس نرخ مصوب سالانه متعهد به پرداخت خسارات وارده است. در سال 1400 دیه کامل در ماه‌های حرام 640 و در ماه‌های غیرحرام 440 میلیون تومان است. استعلام بیمه ثالث ایران ،به عبارتی اگر در یک سانحه رانندگی در ماه حرام شخص ثالث کشته شود، بایستی 640 میلیون‌تومان دیه پرداخت شود. همچنین بر اساس قوانین بیمه مرکزی، یک چهلم دیه تعیین‌شده به عنوان حداقل پوشش خسارات جانی در نظر گرفته می‌شود. نرخ بیمه شخص ثالث ایران بر اساس موارد مختلف متفاوت است. نوع خودرو، میزان تخفیف، میزان اعتبارنامه و جریه دیرکرد در کنار نرخ اعلام شده بیمه مرکزی و سقف انتخابی بیمه‌شونده میزان بیمه شخص ثالث را مشخص می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از سرویس مدیر بیمه  نرخ بیمه شخص ثالث خودرو را در بیمه ایران محاسبه و مشاهده بفرمایید.

استعلام بیمه ثالث ایران ،تخفیف بیمه شخص ثالث ایران چقدر است؟

شرکت بیمه ایران برای جلب رضایت مشتریان مانند سایر شرکت‌ها از سیستم تخفیفات طبقاتی استفاده می‌کند.استعلام بیمه ثالث ایران ، به عبارت دیگر در صورت استفاده نکردن از بیمه‌ نامه در طی سال‌، شما برای پرداخت بیمه تخفیف خواهید گرفت. جدول زیر میزان تخفیف بیمه شخص ثالث را به ازای هر سال نشان می‌دهد.

تخفیف عدم خسارت بیمه ایران درصد
سال اول (سال دوم بیمه‌نامه) 5%
سال دوم (سال سوم بیمه‌نامه) 10%
سال سوم (سال چهارم بیمه‌نامه) 15%
سال چهارم (سال پنجم بیمه‌نامه) 20%
سال پنجم (سال ششم بیمه‌نامه) 25%
سال ششم (سال هفتم بیمه‌نامه) 30%
سال هفتم (سال هشتم بیمه‌نامه) 35%
سال هشتم (سال نهم بیمه‌نامه) 40%
سال نهم (سال دهم بیمه‌نامه) 45%
سال دهم (سال یازدهم بیمه‌نامه) 50%
سال یازدهم (سال دوازدهم بیمه‌نامه) 55%
سال دوازدهم (سال سیزدهم بیمه‌نامه) 60%
سال سیزدهم (سال چهاردهم بیمه‌نامه) 65%
سال چهاردهم (سال پانزدهم بیمه‌نامه) 70%

باید دقت داشت که در اگر تصادفی صورت بگیرد، بخشی از تخفیف تمدید بیمه‌نامه از بین می‌رود. جدول زیر این نرخ را به خوبی منعکس کرده است:

تعداد خسارت یک‌بار دوبار سه‌بار و بیشتر
میزان کاهش خسارت مالی 20 درصد 30 درصد 40 درصد
میزان کاهش خسارت جانی 30 درصد 70 درصد 100 درصد

برای مثال کسی که 60 درصد تخفیف بیمه ایران داشته باشد و از بیمه‌نامه خود به هنگام تصادف با خسارت جانی استفاده کند، 30 درصد از تخفیف او کسر خواهد شد.


استعلام بیمه ثالث ایران ،مراحل دریافت خسارت

خسارت در بیمه شخص ثالث شامل سه نوع خسارت بدون کروکی، خسارت با کروکی سازشی و خسارت با کروکی غیرسازشی است.

دریافت خسارت بدون کروکی

خسارت بدون کروکی تنها در شرایطی اتفاق می‌افتد که سه شرط زیر برقرار باشد:

  • خسارت مالی بوده و مبلغ خسارت کمتر از 11 میلیون تومان باشد.
  • مدارک هر دو طرف مثل بیمه‌نامه و گواهینامه کامل و بدون مشکل باشد.
  • هر دو طرف در مورد نوع خسارت و مبلغ آن توافق داشته باشند.

در صورتی که خسارت بدون کروکی باشد، طرفین حادثه به همراه خودرهای خود بایستی به شرکت بیمه مراجعه و مراحل دریافت خسارت را طی ‌کنند.

دریافت خسارت با کروکی سازشی

در صورتی که مدارک دو طرف کامل باشد و با یکدیگر توافق داشته باشند، خسارت از نوع کروکی سازشی است. البته خسارت با کروکی سازشی هم باید خسارت مالی باشد.

دریافت خسارت با کروکی غیرسازشی

در صورتی که توافقی میان رانندگان به وجود نیاید و مدارکشان کامل نباشد، کروکی غیرسازشی است. استعلام بیمه ثالث ایران ،در این شرایط دو طرف حادثه بایستی به همراه خودرو مراحل قانونی را طی کنند و در نهایت رای قانون مشخص‌کننده نحوه دریافت خسارت خواهد بود.

برای دریافت خسارت از بیمه ایران به چه مدارکی نیاز است؟

  • کروکی افسر پلیس
  • اصل بیمه‌نامه مقصر
  • گواهی‌نامه مقصر و زیان دیده
  • کارت خودرو مقصر و زیان دیده
  • سایر گزارش‌های تکمیلی از قبیل (گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس یا کارشناسان رسمی دادگستری، رای محکمه در مورد کروکی غیر سازشی)
  • عکس از قسمت‌های آسیب‌دیده

پس از برآورد خسارت و توافق بر سر مبلغ، کارشناس بایستی برگه اعلام خسارت را تکمیل و تایید کند. پس از تایید مبلغ، فرد می‌تواند برای دریافت خسارت به واحد حواله بیمه ایران مراجعه کند. سپس حواله بیمه را به بانک برده و مبلغ خسارت را دریافت می‌کند.

بر اساس قوانین بیمه ایران در خسارت‌های کمتر از 100 هزارتومان مبلغ به صورت نقدی و در مبالغ بالاتر به صورت چک تحویل داده می‌شود.

در صورت سانحه منجر به خسارات جانی، علاوه بر مدارک فوق بایستی مدارک پزشکی قانونی مصدوم و برگ معاینه جسد یا جواز دفن در صورت فوت هم برای تشکیل پرونده ارائه شود.استعلام بیمه ثالث ایران ، پس از بررسی مدارک و در صورت نیاز نظر پزشک معتمد، مبلغ خسارت جانی پرداخت می‌شود.

5 موردی که بیمه ایران هیچ خسارتی پرداخت نمی‌کند

بنا به قوانین جاری کشور، همه شرکت‌های ارائه‌دهنده بیمه شخص ثالث در برخی موارد تعهدی برای ارائه خدمات ندارند. استعلام بیمه ثالث ایران ،بیمه ایران نیز در صورت وقوع موارد زیر هیچ تعهدی نسبت به جبران خسارت مالی و جانی نخواهد داشت:

  • خسارت مالی که به ماشین مقصر حادثه وارد می‌شود.
  • در صورتی که زیان دیده به قصد خودکشی باعث حادثه شده باشد.
  • در صورتی که راننده مقصر به عمد باعث وقوع حادثه شده باشد.
  • در صورتی كه راننده مقصر گواهينامه نداشته باشد يا گواهينامه او متناسب با نوع وسيله نقليه نباشد.
  • در صورتی که راننده مقصر در حالت مستی يا استعمال مواد مخدر يا روانگردان باعث حادثه شده باشد.
  • عکس از قسمت‌های آسیب‌دیده

استعلام بیمه ثالث ایران ،در موارد 3، 4 و 5 بیمه خسارت را پرداخت می‌کند اما تمامی خسارت به صورت کامل از مقصر حادثه باز پس گرفته خواهد شد.

source :itoll.ir
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]