انتقال بیمه بدنه به خریدار ،همه کسانی که خودور دارند با دو بیمه مهم خودور یعنی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه آشنا هستند.انتقال بیمه بدنه به خریدار ، بیمه بدنه به نوعی مکمل بیمه شخص ثالث است و با جبران خسارات واردشده به خودروی بیمه‌گزار در زمانی که وی مقصر حادثه باشد از او حمایت می‌کند. البته پوشش‌های بیمه بدنه مختلف است و محدود به خسارات ناشی از تصادف نمی‌شود. یکی از دغدغه‌های بیمه‌گزاران مسئله انتقال بیمه بدنه به خریدار یا بیمه شخص ثالث به دیگران است. به دلایل مختلفی ممکن است افراد در پی انتقال بیمه‌ نامه خود باشند اما آیا انتقال بیمه بدنه به خریدار به دیگر افراد ممکن است؟ با ما همراه باشید.


انتقال بیمه بدنه به خریدار ،مروری مختصر بر بیمه بدنه

مروری مختصر بر بیمه بدنه

بیمه بدنه به طور کلی دارای چند پوشش اصلی است که شامل: برخورد خودرو با اجسام ثابت و متحرک و بالعکس، سرقت خودرو، آتش‌سوزی و انفجار خودرو، واژگونی و سقوط خودرو است. پوشش‌های دیگری نیز در بیمه بدنه وجود دارد که انتخاب آن به عهده بیمه‌گزار بوده و به آن پوشش‌های اضافی بیمه‌ نامه می‌گویند. مهم است بدانید که بیمه‌گزار با انتخاب پوشش‌های اضافی باید اندکی حق بیمه بیشتری بپردازد و در عوض می‌تواند خسارت بیشتری از محل بیمه دریافت کند. سقف تعهدات بیمه نیز قابل تغییر است و بیمه‌گزار در زمان خرید می‌تواند آن را افزایش یا کاهش دهد.


انتقال بیمه بدنه به خریدار ،انواع روش‌های ممکن برای انتقال بیمه بدنه

بیمه‌گزار می‌تواند انتقال بیمه‌ بدنه یا انتقال تخفیف‌های عدم خسارت بیمه را انجام دهد. به صورت کلی امکان انتقال بیمه بدنه به خریدار به صاحبان دیگر، انتقال بیمه بدنه یک خودرو به خودرویی دیگر، انتقال بیمه بدنه به خریدار به خودروی دیگر و انتقال تخفیف‌های عدم خسارت با تغییر شرکت بیمه وجود دارد. اما هر یک از این موارد شرایط مخصوص به خود را دارد که بیمه‌گزار باید از آن آگاه باشد.


انتقال بیمه بدنه به خریدار و شرایط آن

بیمه بدنه قابل انتقال به غیر نیست. مگر در مواردی که بیمه‌گزار کتباً اقدام به این کار می‌کند. در این موارد هم تخفیف‌های عدم خسارت به فرد جدید منتقل نمی‌شود و وی فقط می‌تواند از پوشش‌های بیمه در زمان خسارت استفاده کند.


شرایط انتقال بیمه بدنه به خریدار ، یک خودرو به خودرویی دیگر

شرایط انتقال بیمه بدنه یک خودرو به خودرویی دیگر

اگر قصد دارید خودروی جدید یا صفرکیلومتر بخرید می‌توانید بیمه بدنه فعلی خود را به خودروی جدید منتقل کنید. در واقع شما بیمه بدنه را به خودروی جدید منتقل می‌کنید زیرا در روند انتقال بیمه بدنه به خریدار، بیمه‌نامه قبلی باطل شده و بیمه‌ای جدید و منطبق با مشخصات خودروی جدید برای بیمه‌گزار صادر می‌شود. دقت کنید برای انتقال بیمه بدنه به خریدار یک خودرو به خودروی دیگر باید هر دو خودرو در یک گروه طبقه‌بندی شده باشند. این طبقه‌بندی بر اساس تعداد سیلندر و مشخصات فنی خودرو صورت می‌گیرد به عنوان مثال می‌توان بیمه بدنه را بین دو خودروی 4 سیلندر مانند پراید و پیکان انتقال داد اما انتقال بیمه بدنه به خریدار بین پراید و ماکسیما امکان‌پذیر نیست زیرا ماکسیما خودوریی 6 سیلندر است. در ضمن مالک هر دو خودرو باید بیمه‌گزار باشد. نکته دیگر این است که اگر خودروی جدید گران‌قیمت‌تر از خودروی فعلی باشد بیمه‌گزار باید مابه‌التفاوت حق بیمه را بپردازد و اگر خودرو خریداری شده ارزش کمتری نسبت به خودروی فعلی داشته باشد شرکت بیمه، حق بیمه مازاد را به بیمه‌گزار بر می‌گرداند.


انتقال بیمه بدنه به خریدار ،انتقال تخفیف‌های عدم خسارت بیمه بدنه به خودروی دیگر

اگر بیمه‌گزار طی سال‌های مختلف از بیمه‌نامه خود استفاده نکند از سوی شرکت بیمه به وی تخفیف داده می‌شود که به آن تخفیف‌های عدم خسارت می‌گویند. حالا اگر بیمه‌گزار قصد خرید خودروی جدید داشته باشد می‌تواند تخفیف‌های عدم خسارت خود را به خودروی جدید منتقل کند.


انتقال بیمه بدنه به خریدار ،انتقال تخفیف عدم خسارت با تغییر شرکت بیمه

انتقال تخفیف عدم خسارت با تغییر شرکت بیمه

اگر از شرکت بیمه فعلی خود رضایت ندارید یا به هر دلیل دیگری می‌خواهید از یک شرکت دیگر بیمه تهیه کنید هیچ محدودیتی در انتقال تخفیف‌های عدم خسارت وجود ندارد و با تغییر شرکت بیمه تخفیف‌های بیمه‌نامه شما از بین نمی‌رود. شما به راحتی می‌توانید در زمان سررسید بیمه‌نامه خود شرکت مورد دلخواه را انتخاب کرده و تخفیف‌های عدم خسارت در بیمه‌نامه جدید درج می‌شود. در این مورد نیاز به بازدید مجدد خودرو توسط کارشناس بیمه شرکت بیمه جدیدی است که می‌خواهید از آن بیمه تهیه کنید.


انتقال بیمه بدنه به خریدار ،نکاتی که در زمان انتقال بیمه بدنه باید مد نظر داشته باشید

به هر دلیل که بخواهید انتقال بیمه بدنه به خریدار دهید باید چند نکته را به صورت کلی در نطر بگیرید

  1. به تاریخ سررسید بیمه خود توجه کنید و هنوز که معتبر است اقدام به تغییر بیمه بدنه کنید.
  2. تمامی مراحل انتقال بیمه بدنه به خریدار باید از همان ابتدا به اطلاع شرکت بیمه برسد.
  3. در انتقال بیمه از یک خودرو به خودروی دیگر، ابتدا بر اساس مشخصات و ارزش خودروی جدید حق بیمه محاسبه شده و مابه‌التفاوت آن از بیمه‌گزار دریافت یا به آن پرداخت می‌شود.
  4. پس از فروش خودرو تنها 24 ساعت مهلت دارید تا با اطلاع به شرکت بیمه، نسبت به انتقال بیمه بدنه خود اقدام کنید.
  5. در صورتی که بیمه خود را فسخ کرده باشید تا 180 روز و در صورتی که بیمه شما منقضی شده باشد تا 90 روز مهلت دارید که از تخفیف‌های عدم خسارت خود در خرید مجدد بیمه‌ نامه استفاده کنید.

انتقال بیمه بدنه به خریدار ،مدارک مورد نیاز برای انتقال بیمه بدنه

مدارک مورد نیاز برای انتقال بیمه بدنه

برای انتقال بیمه بدنه به خریدار نیاز به ارایه مدارکی به شرکت بیمه دارید تا بر اساس آن انتقال صورت گیرد. این مدارک عبارت‌اند از:


انتقال بیمه بدنه به خریدار ،محاسبه نرخ حق بیمه بدنه در چند دقیقه

خرید آنلاین بیمه بدنه بهترین راه خرید بیمه است. کافی است نگاهی به امکاناتی که بیمیتو دراختیار بیمه‌گزار قرار می‌دهد داشته باشیم. در خرید بیمه بدنه از مدیر بیمه ، بیمه‌گزار با ارایه مشخصات خواسته‌شده می‌تواند محاسبه بیمه بدنه را در همان لحظه انجام داده و نرخ حق بیمه را د ر بین شرکت‌های مختلف بیمه ببیند و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کند. آگاهی از نرخ حق بیمه در بین شرکت‌های مختلف و آن هم قبل از خرید کمک بزرگی به بیمه‌گزار در انتخاب بیمه می‌کنمد. همچنین بیمه‌گزار می‌تواند تعداد و سطح پوشش‌های بیمه‌ای را مشاهده کرده و سقف تعهدات خود را افزایش دهد تا در زمان حادثه خسارت بیشتری دریافت کند. برای بازدید خودرو نیز کافی است در زمان ثبت درخواست خرید بیمه بدنه، یکی از زمان‌های مشخصی که برای بازدید تعیین شده است را انتخاب کنید؛


انتقال بیمه بدنه به خریدار ،ساده‌ترین و راحت‌ترین راه خرید بیمه بدنه

انتقال بیمه بدنه به خریدار ،برای این که بتوانید مطمئن خرید کنید لازم است که از نرخ حق بیمه در همه شرکت‌های بیمه مطلع باشید و همچنین بدانید بیمه‌ای که می‌خرید چه پوشش‌هایی دارد و تا چه میزان به شما خسارت می‌پردازد. مدیر بیمه همه این امکانات را در اختیار بیمه‌گزار قرار می‌دهد تا وی بتواند از قیمت بیمه، شرایط و سقف تعهدات آن آگاه شود. آگاهی از این موارد به بیمه‌گزار کمک می‌کند تا ارزان‌ترین و در عین حال بهترین بیمه‌ای که پاسخگوی نیاز وی باشد را خریداری کند. خرید آنلاین بیمه عمر، بیمه درمان تکمیلی و بیمه مسافرتی یا بیمه آتش سوزی از دیگر انواع بیمه‌هایی هستند که می‌توان به صورت آنلاین از مدیر بیمه خریداری کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]