انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث ،همه ما درباره اهمیت بیمه شخص ثالث به خوبی اطلاع داریم، این بیمه اجباری هر ساله تخفیفات عدم خسارتی دارد که نمی‌توان به راحتی از آن چشم پوشید.
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث ،با توجه به قانون جدید تخفیفات بیمه شخص ثالث و حداقل شدن میزان تخفیفات ، دانستن راه های انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث نوعی الزام برای همه مالکین خودرو محسوب می‌شود. در این نوشته قصد داریم الزام قانونی و روش های انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث را با هم مرور کنیم .

ماده ۶ مصوبه شورای نگهبان درباره انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

در سال ۱۳۹۶ شورای نگهبان قانونی را به عنوان اصلاح قانون بیمه شخص ثالث تصویب کرد . این قانون اصلاحیه قانون بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۵ بوده  و بر راننده محور بود بیمه شخص ثالث تاکید دارد. بر اساس این قانون، تخفیفات بیمه شخص ثالث مربوط به راننده می‌باشد و در صورت فروش خودرو قابلیت انتقال به خودروی جدید را دارد. علاوه بر
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به خودروی جدید،  بیمه گذار می‌تواند تخفیفات بیمه نامه را به یکی از بستگان درجه اول خود منتقل کند.


روش های انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چیست؟

تا اینجا از اهمیت بیمه شخص ثالث و حفظ تخفیفات حتی پس از فروش خودرو صحبت کردیم. بهتر است بدانیم
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث عدم خسارت خودرو  به چند روش انجام می‌شود و انجام هریک از آنها شرایط خود را دارد . لیستی از انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث را در ادامه می‌بینید.

همانطور که در بالا گفتیم انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به ۴ روش صورت می‌گیرد و هر کدام شرایط و فرآیند های خود را دارد. برای آنکه نحوه انتقال هر یک از روش های بالا  را بدانید ادامه مقاله را از دست ندهید.


شرایط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث چیست؟

 

انتقال بیمه شخص ثالث به

طور کلی انجام انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث وابسته به رعایت شروط مربوط به آن می‌باشد. در قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث ۴ شرط اصلی برای انتقال تخفیف عدم خسارت ذکر شده است : شرط اول :
انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خودرو به خودروی دیگر در صورتی انجام می‌شود که کاربری هر دو خودرو یکسان باشد. بطور مثال تخفیف خودرو سواری تنها به خودروی سواری قابل انتقال است.

استثناء: انتقال تخفیف عدم خسارت هر نوع خودرو به خودروی سواری ممکن است ولی بالعکس آن غیر ممکن. مثلا انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خودروی بارکش به خودروی سواری امکان پذیر است اما انتقال تخفیف خودروی سواری به بارکش یا تاکسی وجود ندارد.

شرط دوم : در صورتی که خودرو به همراه تخفیفات بیمه شخص ثالث واگذار شود امکان انتقال تخفیفات وجود ندارد . به عبارت ساده تر اگر خودروتان را به شخصی بفروشید و مالک جدید با خرید خودرو الحاقیه تغییر بیمه گذار صادر کند . تخفیفات به خریدار منتقل شده و مالک قبلی نمی‌تواند ادعایی در خصوص دریافت تخفیفات عدم خسارت داشته باشد. شرط سوم : پیش از آنکه مالکیت خودرو تغییر کند امکان انتقال تخفیفات بیمه ثالث وجود ندارد.  به عبارت ساده تر در صورتی که هنوز مالکیت خودرو به نام شماست نمی‌توانید تخفیفات آن را به خودروی دیگر منتقل کنید حتی اگر مالک آن خودرو نیز خودتان باشید. شرط چهارم :انتقال تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث به غیر امکان پذیر نیست. انتقال تخفیف تنها برای خریدار یا بستگان درجه اول میسر است. با توجه به شروط انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث می توانید بیمه نامه خود را منتقل کنید.


 انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث ،چه مدارکی برای انتقال بیمه شخص ثالث نیاز است؟

تغییر شرکت بیمه شخص ثالث

 

همانطور که گفتیم انتقال بیمه شخص ثالث خودرو براساس شرایطی قابل انتقال می‌باشد. برای انجام انتقال بیمه نامه شخص ثالث هر شرکتی فرآیند خاص خود را دارد اما به طور کلی مدارک و فرآیند انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث بدین صورت است : دراولین مرحله به واحد صدور بیمه نامه قبلی خود مراجعه کرده و مدارک زیر را به مسئول شعبه یا متصدی صدور تحویل دهید.

نکته : با توجه به اینکه نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث حذف گردیده است نیازی به ارائه اصل بیمه نامه نمی باشد و تنها گواهی اصالت بیمه نامه (از بیمه مرکزی دریافت شود یا از لینکی که به موبایل بیمه گذار پیامک می شود) کفایت می کند.

با ارائه مدارک فوق شرکت بیمه تخفیفات عدم خسارت را از بیمه شخص ثالث قدیم شما حذف می‌کند. در این حالت می‌بایست مبلغی بابت ما به التفاوت حق بیمه بپردازید .

با حذف تخفیفات از بیمه نامه قدیمی (در صورتی که بیمه نامه جاری باشد ) روز های باقیمانده از بیمه نامه شما بدون تخفیف محاسبه می‌شود، بنابراین باید مابه التفاوت بیمه نامه پرداخت گردد.

پس از پرداخت حق بیمه مدت جاری بدون تخفیف بیمه شخص ثالث، الحاقیه (گواهی) انتقال سنوات شما صادر می‌گردد . با ارائه این الحاقیه به یکی از شعب یا نمایندگی های تحت سرپرستی می‌توانید تخفیفات عدم خسارت بیمه شخص ثالث را به بیمه نامه جدیدتان منتقل کنید .

”در بعضی از شرکت های بیمه “الحاقیه انتقال سنوات” را تحت عنوان “گواهی تخفیفات بیمه شخص ثالث” صادر می‌شود . “

 انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به شرکت دیگر چگونه است؟

اگر می‌خواهید بیمه شخص ثالث خود را به شرکت دیگری منتقل کنید لازم نیست مراحل زیر را طی کنید . مزیتی که این نوع انتقال دارد این است که در این مرحله حتی می‌توانید به صورت غیر حضوری و بدون مراجعه به شعب و نمایندگی ها اینکار را انجام دهید. برای انتقال بیمه شخص ثالث به شرکت دیگر می‌بایست چند رو پیش از انقضای بیمه شخص ثالث خودروتان در شرکت بیمه دیگری بیمه ثالث خود را تمدید کنید . در این روش تمامی ‌تخفیفات بدون نیاز به دریافت گواهی یا الحاقیه سنوات تخفیف منتقل می‌گردد.


 انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث فرسوده به خودرو جدید چگونه است؟

 

انتقال بیمه خودرو فرسوده به خودرو جدید

اخیرا شرکت های خودرو ساز طرح هایی را برای جایگزینی خودرو های فرسوده با خودرو های نو درنظر گرفته اند که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت. در این طرح خودرو های فرسوده با خودرو های نو بر طبق شرایطی تعویض می شوند. بسیاری از بیمه گذارانی که در این طرح شرکت کرده اند، نگران از دست دادن تخفیفات عدم خسارت خود هستند. اما هیچ جای نگرانی و جود ندارد حتی تخفیف بیمه شخص ثالث خودروهای اسقاطی نیز  قابل انتقال به خودروی صفر (خودروی جدید ) می باشد. برای انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث خودروی فرسوده (اسقاطی) به خودروی جدید می بایست همچون روشی که در  بالا گفتیم ؛ با داشتن مدارک لازم (اصالت بیمه نامه قبلی، مدارک مالکیت هر دو خودرو) به شرکت بیمه قبلی مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید در مورد خودروهای اسقاطی، گواهی تشخیص اسقاط خودرو در زمان مراجعه به همراه داشته باشید. پس از مراجعه و دریافت گواهی تخفیفات عدم خسارت بیمه گذار، به شرکت بیمه خودرو جدید مراجعه نمایید. با ارائه گواهی، تخفیفات به بیمه نامه جدید منتقل شده و باقیمانده حق بیمه ای که بدون تخفیفات محاسبه شده بود به حساب بیمه گذار عودت می گردد.


 انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به شخص دیگر چگونه است؟

 

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

 

همانطور که گفتیم امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به شخص دیگر هم وجود دارد. به طور کلی انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به در دو حالت انجام می شود. حالت اول: انتقال بیمه شخص ثالث به خریدار در این حالت خریدار پس از خرید خودرو می تواند به شرکت بیمه رفته و الحاقیه تغییر بیمه گذار دریافت نماید. روش دوم این است که تا زمان انقضای بیمه شخص ثالث صبر کند و  در زمان تمدید بیمه ثالث، بیمه گذار را به نام خود تغییر دهد.

استثناء : بعضی از شرکت‌های بیمه در طول مدت بیمه ثالث، الحاقیه تغییر بیمه‌گذار صادر نمی کنند.

حالت دوم : انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به بستگان درجه اول یکی دیگر از روش های انتقال بیمه ثالث، انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به بستگان می باشد. طبق قانون، انتقال بیمه شخص ثالث به بستگان درجه اول همچون پدر، مادر، فرزند و همسر امکان پذیر است.

درصورتی که بیمه گذار فوت شده باشد تخفیفات عدم خسارت قابل انتقال به وراث قانونی بیمه گذار  می باشد.

آیا عدم انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث باعث ایجاد مشکل خواهد شد؟

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به خودرو جدید یا به شخص دیگر  با درخواست بیمه گذار انجام می شود. پس با عدم اقدام لازم از سوی بیمه گذار مشکلی برای خریدار یا بیمه گذار به وجود نمی آید . به یاد داشته باشید در صورتی که در زمان مناسب اقدامی بابت انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث انجام نداده باشید، تخفیفات عدم خسارت بیمه را به طور کامل از دست می دهید.


سامانه خرید آنلاین بیمه شخص ثالث و انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث

انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث  ،مدتی است که روش های سنتی خرید بیمه شخص ثالث مثل مراجعه به دفاتر بیمه ای جای خود را به سامانه‌های خرید آنلاین بیمه داده است.انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث ،سامانه مدیر بیمه به عنوان یک مرجع کامل و مطمئن ،تخصص و تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارد. همچنین با ارائه خدمات متفاوت بیمه ای همچون بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه درمان ، بیمه کرونا ، بیمه مسافرتی و … قیمت ها  و شرکت های بیمه ای را در یک قاب نمایش می دهد تا بتوان مقایسه بهتر و خرید مطمئن تری داشته باشید. اگر می خواهید درباره انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث اطلاعات بیشتری کسب کنید، با مرکز تماس مدیر بیمه تماس بگیرید. یادتان باشد مشاوره انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث مدیر بیمه کاملا به صورت رایگان می باشد.

 

source:bimilike.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]