بهترین بیمه شخص ثالث ،هر کس که خودرو  دارد تا حدودی با بیمه شخص ثالث آشنایی دارد.بهترین بیمه شخص ثالث ، بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری است که خسارت‌های احتمالی وارد شده به اشخاص ثالث و راننده را جبران می‌کند. بهترین بیمه شخص ثالث برای حمایت از عابرین پیاده و اشخاصی است که در اثر حادثه رانندگی دچار  آسیب و زیان جانی و مالی می‌شوند. این بیمه نامه که برای همه دارندگان خودرو اجباری است توسط شرکت‌های مختلفی ارائه می‌شود که هر یک از آنها ممکن است در قیمت، نحوه نوع پرداخت خسارت و … با یکدیگر متفاوت باشند. این مقاله به بررسی عوامل موثر در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث می‌پردازد.

چه عواملی در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث تاثیرگذار است؟

انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث کار ساده ای نیست. فاکتور‌های زیادی برای انتخاب شرکت بیمه با قیمت و خدمات قابل قبول و رضایت بخش وجود دارد. عواملی مثل توانگری مالی شرکت بیمه ، قیمت بیمه نامه، رضایتمندی مشتریان، پرداخت خسارت به موقع، پوشش کامل، تعداد شعب و … . هر یک از این وارد می‌تواند در تصمیم گیری ما تاثیر گذار باشند. بهترین راه برای آنکه بتوانیم شرکت بیمه مناسب تر را انتخاب کنیم شناخت درست از عوامل تاثیر گذار بر کیفیت بیمه شخص ثالث است.  در ادامه عواملی که انتخاب‌های ما را  تحت تاثیر قرار می‌دهند را باهم بررسی می‌کنیم .


بهترین بیمه شخص ثالث ،توانگری مالی شرکت های بیمه

 

یکی از مهم ترین عواملی که در خرید بیمه شخص ثالث می‌بایست در نظر بگیریم توانگری مالی شرکت بیمه است. توانگری مالی هر شرکت بیمه به معنای توان مالی آن شرکت در پرداخت خسارت‌های وارده است. میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه تنها توسط بیمه مرکزی ارزیابی می‌شود. سالنامه آماری مرجعی است که بیمه مرکزی هر ساله میزان توانگری مالی هر یک از شرکت‌های بیمه را اعلام می‌کند. جدول زیر میزان توانگری مالی شرکت‌های بیمه را به شما نشان می‌دهد.

توانگری مالی شرکت های بیمه

 

 

توضیح : هر چه نسبت توانگری بالاتر و سطح توانگری به یک نزدیکتر باشد شرکت بیمه از لحاظ توانگری شرکت بهتری است.

 

با توجه به اینکه توانگری مالی شرکت‌های بیمه به صورت سالانه تغییر می‌کند برای اطلاع از آخرین تغییرات و رتبه بندی شرکت‌های بیمه به صفحه شرکت‌های بیمه در سامانه بیمی‌لایک مراجعه کنید.

تعداد شعب و مراکز پرداخت خسارات

 

شرکت‌های بیمه در سراسر ایران شعبه‌هایی را برای پرداخت خسارت ایجاد کرده اند. تعدد شعب پرداخت خسارت برای آنست که بیمه گذاران در محل زندگی خود در زمان وقوع حوادث به شعب شرکت بیمه دسترسی راحت تر داشته باشند. البته که بعضی از بیمه‌گذاران شرکت‌های بیمه ای را انتخاب می‌کنند که در شهر محل زندگی شان شعبه داشته باشد.  جدول زیر تعداد شعب فعال پرداخت خسارت هر یک از شرکت‌های بیمه را نشان می‌دهد.

تعداد مراکز پرداخت خسارت

 


بهترین بیمه شخص ثالث ،میزان تخفیف برای مشتریان

 

شرکت‌های بیمه به مشتریان در زمان صدور بیمه شخص ثالث تخفیفاتی در عناوین مختلف ارائه می‌دادند. میزان تخفیفات شرکت‌های بیمه می‌توانست عامل تعیین کننده تمدید یا عدم تمدید مشتری در سال بعد باشد. اگر چه این تخفیفات در سال‌های اخیر حذف شدند یا به حداقل میزان خود ارائه می‌شوند. در حال حاضر کلیه شرکت‌های بیمه تخفیف عدم خسارت را بر اساس قانون مصوب ارائه می‌دهند و در همه شرکت‌ها نرخ یکسانی دارد . جدول زیر نرخ تخفیفات عدم خسارت بر اساس آخرین تغییرات قانون نشان می‌دهد.

درصد تخفیف بیمه ثالث

 

 

پوشش مالی

 

 

همانطور که می‌دانید یکی از تعهدات بیمه شخص ثالث، تعهدات مالی در حوادث رانندگی است. این پوشش زیان مالی وارد به اشخاص ثالث را تا سقف ۲.۵ درصد دیه سال جبران می‌کند. البته که در سال ۱۳۹۵ با تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث ، میزان تعهدات مالی شرکت بیمه را می‌توان تا سقف نصف دیه افزایش داد. برای مثال در سال ۱۳۹۹ نرخ دیه در ماه حرام معادل ۴۴۰ میلیون تومان است. بنابراین تعهدات مالی را می‌توان تا سقف ۲۲۰ میلیون تومان افزایش داد. البته در سال‌های گذشته این میزان از تعهدات مالی توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شد. در نتیجه شرکت‌های بیمه ای که این مزیت را داشتند مورد استقبال بیشتری قرار می گرفتند. در حال حاضر اکثر شرکت‌های بیمه سقف تعهدات مالی را به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. که این شرکت‌ها را در سامانه مدیر بیمه می‌توانید به راحتی ببینید و مقایسه کنید.

 

 

علاوه بر موارد قبلی بعضی از شرکت‌های بیمه با  ارائه پوشش مازاد مالی تخفیف مناسبی بر روی نرخ بیمه ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر مبنای تفاوت قیمت شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی است که به بیمه گذاران ارائه می‌شود. به نمونه زیر توجه کنید.

بهترین بیمه شخص ثالث 99

 

 

در نمونه بالا می‌بینید که شرکت های بیمه در تعهدات مالی پایه نرخ یکسانی دارند . اما با افزایش نرخ مازاد مالی حق بیمه نهایی بیمه متغیر است. بیشترین تخفیف پوشش مازاد مالی در حال حاضر مربوط به شرکت بیمه است . شما این مقایسه را به راحتی می‌توانید در صفحه خرید آنلاین بیمه در سامانه مدیر بیمه انجام دهید .


بهترین بیمه شخص ثالث ،رضایت مندی بالای مشتریان

 

همه ما به نوعی تجربه خرید آنلاین کالایی را از سایت‌های معتبر داریم. وقتی برای خرید هر کالایی تردید داشتیم ، سعی می‌کنیم از قسمت نظرات کاربران، تجربیات خریداران دیگه را ببینیم و از کیفیت محصول مطمئن شویم. در خرید بیمه شخص ثالث نیز همین گونه است. انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث ۹۹ بدون توجه به رضایتمندی مشتریان از شرکت‌های بیمه میسر نخواهد بود. شرکت‌های بیمه با ارائه خدمات بهتر رضایتمندی مشتریان را افزایش می‌دهند.


بهترین بیمه شخص ثالث ،پرداخت خسارت سیار

چند سالی است که شرکت‌های بیمه خدماتی را تحت عنوان خسارت سیار به بیمه گذاران ارائه می‌دهند. خسارت سیار در واقع به انجام عملیاتی همچون تعیین خسارت و بعضا پرداخت خسارت در محل می‌گویند . در مواقعی که خودرو در جریان حادثه رانندگی آسیب شدید می‌بیند و بدون جرثقیل امکان حمل آن وجود ندارد بی شک کارشناس سیار می‌تواند مانع از تحمیل هزینه اضافی و تعویق فرآیند پرداخت خسارت شود.  این خدمات معمولا به دو صورت انجام می‌شود. در حالت اول این خدمات از سوی شرکت بیمه ارائه می‌شود در حالت دوم این خدمات توسط شرکت‌های تعیین خسارت سیار انجام می‌شود . در حال حاضر تعداد کمی‌ از شرکت‌های بیمه همچون بیمه آسیا خدمات خسارت سیار انجام می‌دهند.


بهترین بیمه شخص ثالث ،سهم از بازار

 

این سوال برای ما به وجود می‌آید که بیشترین آمار فروش بیمه شخص ثالث متعلق به شرکتی است؟ به نسبت مجموع فروش هر بیمه نامه در شرکت بیمه به کل بیمه نامه‌های صادره همه شرکت‌های بیمه سهم از بازار می‌گویند.  شرکت‌هایی که سهم از بازار بیشتری دارند مورد توجه خیلی از بیمه گذاران قرار دارند. به خاطر داشته باشید که سهم بازار به عنوان یک آیتم مجزا نمی‌تواند به تنهایی تعیین کننده خوب بودن یا بد بودن یک شرکت بیمه باشد. در کنار سهم از بازار هر شرکت، به  آیتم‌هایی مثل میزان رضایتمندی مشتریان، خدمات خسارت سیار و … توجه کافی داشته باشید.


میزان محبوبیت شرکت‌ها (بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم)

 

بهترین بیمه شخص ثالث از نظر مردم مطمئنا نمی‌تواند فقط یک شرکت بیمه باشد. داشتن تجربیات مشترک، صدور بیمه نامه آسان تر و دریافت خسارت سریع تر در میزان محبوبیت شرکت‌ها موثر است . جدول زیر تعدادی از محبوب ترین شرکت‌های بیمه از نظر مردم را معرفی می‌کند.

رتبه بندی بیمه شخص ثالث

 


بهترین بیمه شخص ثالث ،قیمت مناسب بیمه ها

بهترین بیمه شخص ثالث

 

همانطور که گفتیم قیمت بیمه شخص ثالث پس از تصویب قانون جدید ثالث نرخ یکسانی به خود گرفت. اما با این حال برخی از شرکت‌های بیمه با اعمال تخفیف ۲.۵ درصد قانونی از بیمه گذاران حق بیمه کمتری دریافت می‌کنند. علاوه بر این اگر میخواهید تعهدات مالی خود را افزایش دهید، از تخفیف شرکت‌های بیمه بر روی این پوشش استفاده کنید. تخفیفی که شرکت‌های بیمه بر روی پوشش مازاد مالی ارائه می‌دهند متفاوت است . برای اطلاع از بیشترین تخفیف بیمه شخص ثالث با ورود به صفحه خرید آنلاین بیمه بیشترین تخفیف مازاد مالی را مشاهده و انتخاب نمایید.

 

source :bimilike.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]