خرید بیمه آتشسوزی ، گامی هوشمندانه در راستای تامین آینده‌ای آرام و امن در صورت بروز حادثه‌های پیش‌بینی نشده است. هرچند انتخاب بهترین بیمه آتشسوزی از میان انواع بیمه آتشسوزی و شرکت‌های بیمه ارائه دهنده، ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. مدیر بیمه با فراهم آوردن امکان استعلام آنلاین قیمت بیمه آتشسوزی از تمامی شرکت‌های بیمه در چند لحظه و مقایسه‌ی دقیق ویژگی آن‌ها، شما را در انتخاب بهترین بیمه آتشسوزی همراهی می‌کند.

حوادث آتش سوزی در هر لحظه و هرجا ممکن است رخ دهد. از افتادن یک شمع کوچک روی فرش گرفته تا بازی کردن کودکان با هر وسیله آتش زایی یا فراموش کردن بستن شیر گاز و جرقه‌ای کوچک در وسایل الکترونیکی و برقی، هرکدام از این عوامل اجتناب ناپذیر هستند و ممکن است منجر به وقوع یک آتش سوزی مهیب شوند.

چنین حوادثی علاوه بر خسارت‌های جانی غم‌انگیزی که به بار می‌آورد، همراه با زیان‌های مالی فراوان است که بخش زیادی از آنها را می‌توان با استفاده از بیمه آتش سوزی جبران کرد. به بیان دیگر، بیمه آتشسوزی علاوه بر ایجاد احساس امنیت، راه حلی مطمئن برای جبران خسارت‌های وارد شده بر دارائی‌های افراد است.


پوشش‌های بیمه آتشسوزی

بیمه آتشسوزی دو نوع خسارت را تحت پوشش قرار می‌دهد. ذکر این نکته لازم است که خسارت‌های جانی و بدنی تحت پوشش بیمه آتشسوزی قرار نمی‌گیرند.

  1. خسارت‌های اصلی تحت پوشش بیمه آتشسوزی مانند آتش، صاعقه و انفجار

توجه داشته باشید که هر نوع انفجاری جزو پوشش‌های اصلی بیمه آتشسوزی قرار نمی‌گیرد، مانند انفجار حاصل از کنش‌های هسته‌ای.

  1. خسارت‌های اضافی تحت پوشش بیمه آتشسوزی

پوشش این خسارت‌ها باید جدای از پوشش اصلی خریداری و به بیمه آتشسوزی اضافه شود. در واقع آنچه که روی قیمت بیمه آتشسوزی تاثیرگذار است و باعث تفاوت در نرخ بیمه آتشسوزی می‌شود، خرید پوشش‌های اضافی است که برخی از شرکت‌ها تمامی این پوشش‌ها را ارائه داده اما بعضی تنها تعداد محدودی از خطرات اضافی را تحت پوشش قرار می‌دهند.


پوشش‌های اضافی بیمه آتشسوزی عبارت هستند از:


اموال تحت پوشش بیمه آتشسوزی

اموالی که تحت پوشش  بیمه آتشسوزی قرار نمی‌گیرند

مواردی که تحت پوشش بیمه آتشسوزی قرار نمی‌گیرند

محاسبه قیمت بیمه آتشسوزی

چند عامل روی محاسبه نرخ بیمه آتشسوزی تاثیرگذار است:

  1. پوشش‌های اضافی

همان‌طور که قبلا اشاره شد، متقاضیان بیمه آتشسوزی در کنار پوشش‌های اصلی می‌توانند پوشش‌های اضافی را نیز انتخاب و خریداری کنند که انتخاب هر پوشش اضافی بر قیمت پایه بیمه آتشسوزی می‌افزاید. البته باید توجه داشته باشید که نحوه تاثیر گذاشتن این پوشش‌ها بر حق بیمه آتشسوزی در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

  1. شرایط بیمه آتشسوزی

شرایط بیمه نامه یکی از موارد تاثیرگذار روی محاسبه قیمت بیمه آتشسوزی است. این شرایط عبارت هستند از:

  1. تخفیفات بیمه آتشسوزی

هر شرکت بیمه‌ای ممکن است هر ساله تخفیفاتی برای بیمه آتشسوزی در نظر بگیرد، مانند: تخفیفات مناسبتی، تخفیفات گروهی یا تخفیفات حساب بلندمدت.

  1. میزان ریسک

  1. ارزش ساختمان

ارزش ساختمان با حق بیمه قابل پرداخت ارتباط مستقیم دارد. هرچه ارزش یک بنا بیشتر باشد، حق بیمه‌‌ای که باید بابت آن پرداخت شود، بیشتر است.

ارزش بنا یعنی هزینه ساخت هر متر مربع از بنا ضربدر متراژ کل ساختمان

نکته1: در بیمه آتشسوزی ارزش ساخت بنا ملاک محاسبه حق بیمه قرار می‌گیرد و ارزش زمین و موقعیت تجاری محل ساختمان اهمیت ندارد.

نکته 2: ارزش لوازم و اموال داخل ساختمان نیز به هنگام تعیین ارزش آن درنظر گرفته می‌شود.

  1. مدت زمان بیمه نامه

بیمه آتشسوزی ممکن است کوتاه مدت، یک‌ساله یا بلند مدت باشد که خرید بیمه نامه بلندمدت صرفه اقتصادی بیشتری دارد و بیمه گذار حق بیمه کمتری پرداخت خواهد کرد.

نحوه خرید بیمه آتشسوزی

خرید بیمه آتشسوزی به دو روش سنتی و اینترنتی امکان پذیر است که در روش سنتی متقاضی خرید بیمه آتشسوزی باید با مراجعه به شرکت‌های بیمه به‌صورت حضوری فرم‌های لازم را پر کند و پس از بررسی اطلاعات ارائه شده توسط کارشناس، روند کار مطابق شرایط تعیین شده از سوی هر شرکت طی شود.


فسخ بیمه آتشسوزی

اگر بیمه آتشسوزی هنوز صادر نشده باشد می‌توانید درخواست فسخ بیمه و بازگشت هزینه را ثبت کنید. اما در صورتی‌که بیمه آتشسوزی صادرشده باشد، شرکت بیمه نسبت به لغو آن تصمیم‌گیری می‌کند.

وظایف بیمه‌گذار (مشتری) در صورت وقوع حادثه

مطلع کردن شرکت‌ بیمه آتشسوزی ظرف مدت حداکثر ۵ روز از زمان وقوع حادثه

ارسال مبلغ تقریبی خسارت برای بیمه‌گر ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز از زمان مطلع شدن از حادثه

انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش خسارت

Source:bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]