بیمه آسانسور بیمه ایران 31019

بیمه آسانسور بیمه ایران چیست ؟ بهترین و ارزان بیمه 

بیمه-آسانسور

با گسترش عمودی شهرها و افزایش روزافزون ساختمان های بلند مرتبه آسانسور تبدیل به یک نیاز اساسی و فراگیر برای انسان مدرن شد و همچون سایر اختراعات بشر همراه با فواید و مزایای فراوانی که داشت پیامد های ناگواری نیزبه ارمغان آورد ، بیمه آسانسور بیمه ایران مکانیسمی است برای کاهش زیان های مالی و جانی ناشی از حوادث آسانسور.بهترین و ارزان ترین بیمه ، بیمه آسانسور بیمه ایران در واقع یک بیمه مسئولیت مدنی دارندگان آسانسور است بدین معنی که چنانچه در اثر حوادث ناشی از آسانسور بیمه گذار یا خریدار بیمه (مالک، مدیرساختمان، شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور ) مسئول حادثه شناخته شوند و محکوم به جبران خسارت های مالی و جانی گردند شرکت بیمه خسارت را از طرف بیمه گذار (خریدار بیمه ) به زیاندیده پرداخت میکند.


چرا باید بیمه آسانسور بیمه ایران را انجام داد؟

نقص فنی قطعات آسانسور و خطای انسانی همواره آسانسور را آبستن حوادث مرگباری میکند که در صورت وقوع چنین حوادثی علاوه بر ایجاد مشکلات روحی و روانی برای مصدوم و یا خانواده متوفی معمولا باعث دعوای حقوقی مبنی بر کشف مقصر یا مقصرین حادثه و پرداخت دیه فوت یا نقص عضو میگردد .بهترین و ارزان ترین بیمه ، بیمه آسانسور بیمه ایران قطعا نمیتواند مصدوم را درمان و یا متوفی را زندگی دوباره ببخشد اما با تامین به موقع و مناسب حقوق حادثه دیدگان نقش بسیار مهمی در تنظیم روابط طرفین و برقراری صلح و آرامش خواهد داشت .


چه کسی باید بیمه آسانسور بیمه ایران را انجام دهد؟

بیمه-آسانسور-بیمه-ایران

از آنجایی که عوامل زیادی در تولید ، طراحی ، نصب و سرویس و نگهداری آسانسور نقش دارند لذا چنانچه حادثه ای برای آسانسور رخ دهد و منجر به فوت یا ایجاد صدمات مالی و جانی به استفاده کنندگان آسانسور گردد با توجه به نظر دادگاه و کارشناس حوادث ممکن است هر یک از این عوامل با توجه به سهمی که در ایجاد حادثه داشته اند مقصر و مسئول شناخته شوند . به عنوان مثال در یک حادثه منجر به فوت ناشی از حوادث آسانسور ممکن است دادگاه با توجه به نوع حادثه شرکت تولید کننده قطعات را 20% شرکت طراحی و مونتاژ و نصب آسانسور را 20% و شرکت سرویس و نگهداری آسانسور را 40% و مالک یا مالکین را 20% مقصر و مسئول جبران خسارت معرفی کند در چنین شرایطی هر یک از عوامل میبایست سهم خود را از خسارتی که دادگاه تعیین کرده پرداخت کنند بنابراین داشتن بیمه برای تمام عوامل ضروری است و هر کدام میبایست بطور مستقل نسبت به خرید بیمه اقدام نمایند چون بیمه مسئولیت شرکت تولید کننده قطعات در مثال فوق فقط سهم 20% را پرداخت میکند و هیچ تعهدی در رابطه با سهم شرکت های نصب و مونتاژ یا سرویس و نگهداری و یا مالکین ندارد . مدیران ساختمان ها به نمایندگی از مالکین میبایست نسبت به بهترین و ارزان ترین بیمه ،خرید بیمه آسانسور بیمه ایران اقدام کنند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی در حاشیه امنیت کامل باشند .


وظیفه مدیر ساختمان در رابطه با آسانسور و بیمه آسانسور بیمه ایران چیست ؟

بیمه-آسانسور-ایران

1- بررسی و کنترل اینکه آیا آسانسور پس از نصب و راه اندازی دارای گواهی استاندارد از موسسه استاندارد ایران هست یانه .( از سال 1383 به بعد  برای ارائه گواهی پایان کار هر ساختمان شهرداری گواهی استاندارد آسانسور را از سازنده مطالبه میکند )
2- عقد قرارداد سرویس و نگهداری سالیانه آسانسور با شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور که دارای مجوز و پروانه فعالیت از وزارت صنایع و معادن کشور هستند
3- عقد قرارداد سالیانه با شرکت هایی که دارای پروانه طراحی و مونتاژ از وزارت صمت هستند جهت دریافت استاندارد ادواری آسانسور
4- بهترین و ارزان ترین بیمه ،خرید بیمه آسانسور بیمه ایران به نمایندگی از کلیه مالکین از شرکت های معتبر بیمه


مهمترین نکته بیمه آسانسور بیمه ایران :

از آنجاییکه بیمه مسئولیت مدیر یا هیات مدیره ساختمان بیمه ایران کلیه خطرات و حوادثی را که ممکن است در ساختمان به وقوع بپیوندد از جمله حوادث آسانسور را شناسایی و در قالب یک بیمه نامه پوشش داده است مدیرانی که تمایل دارند علاوه بر حوادث آسانسور در مورد سایر حوادث احتمالی در حاشیه امنیت کامل باشند توصیه میگردد نسبت به مطالعه و خرید بیمه مسئولیت مدیر یا هیات مدیره ساختمان اقدام کنند .بدیهی است در صورت خرید بیمه مسئولیت مدیر ساختمان نیازی به خرید بیمه آسانسور بیمه ایران نیست .


 شرایط عمومی بیمه آسانسور بیمه ایران

بیمه-اسانسور

ماده 1- موضوع قرارداد 
عبارتست از بیمه مسئولیت مدنی بیمه گذار مطابق موضوع مندرج در شرایط خصوصی بیمه نامه. 
ماده 2- استثنائات 
خسارتهای معلول عوامل زیر ولو این که بیمه گذار مسئول آنها شناخته شود از شمول تعهدات بیمه گر خارج است :

  • خسارت ناشی از عمد و تقلب بیمه گذار.
  • خسارت ناشی از انفجار هسته ای و تشعشعات رادیواکتیو.
  • خسارت ناشی از جنگ و انقلاب و شورش و اعتصاب و عوامل دیگری از این قبیل.
  • خسارت ناشی از تخلف از قوانین و نظامات دولتی.

خرید-آنلاین-بیمه-مدیران

ماده 3- وظایف بیمه گذار

  • بیمه گذار باید کلیه اطلاعات راجع به موضوع بیمه را در اختیار بیمه گر قرار داده باشد.
  • بیمه گذار موظف است در طول مدت اعتبار بیمه آسانسور بیمه ایران هرگونه تغییر کمی و کیفی را که در وضعیت خطر حاصل شود و یا تغییراتی را که در چگونگی ارتباط بیمه گذار با موضوع بیمه به وجود آید، ظرف ده روز بصورت کتبی به اطلاع بیمه گر برساند.
  • بیمه گذار موظف است اقدامهای لازم را که هر عکس عرفاً برای جلوگیری از وقوع حوادث رعایت می نماید به عمل آورد.
  • بیمه گذار مکلف است وقوع هرگونه حادثه موضوع این بیمه نامه و همچنین هرنوع ادعا و یا مطالبه علیه خود را که به این بیمه نامه مربوط شود اعم از این که مطالبه و ادعا کتبی یا شفاهی و یا بصورت ارسال اظهارنامه و یا اقامه دعوی در مراجع قضایی باشد، بدون فوت وقت در اولین زمان ممکن و حداکثر ظرف مدت پنج روز (به استثنای تعطیلات رسمی) از تاریخ وقوع آن به اطلاع بیمه گر برساند و نیز مکلف است متعاقباً کیفیات مطالبه و یا دعوی، نام و نشانی مطالبه کننده و یا اقامه کننده دعوی و عنوانی که به موجب آن مطالبه خسارت و یا اقامه دعوی شده است. مشخصات زیاندیده، نام و نشانی شهود احتمالی، مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطلاعات، مشخصات و نکات دیگر مربوط به موضوع را که بر آن وقوف دارد و هر نوع اسناد و مدارکی را که در این باره در اختیار دارد به بیمه گر تسلیم و بیمه گر را در تحقیقات و رسیدگی و دفاع کمک نماید.
  • بیمه گذار متعهد است هرگونه اوراق قضایی مربوط به هر دعوی مرتبط با موضوع این بیمه نامه را اعم از این که از طرف مدعی خسارت یا دستگاههای قضایی دریافت نموده باشد بی درنگ و حداکثر ظرف مدت 24 ساعت جهت بیمه گر ارسال دارد و در صورت تأخیر مسئول جبران ضرر و زیانهایی که از این طریق به بیمه گر وارد می شود خواهد بود.
  • بیمه گذار بایستی جهت بازدید از محل حادثه و انجام امور کارشناسی همکاری لازم را با بیمه گر به عمل آورد.
  • کلیه کارکنان بیمه گذار متناسب با وظایف خودداری تجربه، تخصص و مهارتهای لازم باشند.

ماده 4- تعهدات بیمه گر

  • در صورت وقوع حادثه ناشی از موضوع بیمه آسانسور بیمه ایران ، بیمه گر متعهد است نسبت به پرداخت خسارت بر اساس برآورد کارشناس خود، شرایط خصوصی و مدارک مثبته خسارت اقدام نماید.
  • منظور از جبران خسارت بدنی مذکور در جدول مشخصات بیمه نامه تأمین و جبران غرامت فوت، نقص عضو و هزینه های پزشکی وارد به اشخاص ثالث موضوع این قرارداد می باشد.
  • درصدهای نقص اعضاء بدن با نظر پزشک معتمد بیمه گر تعیین می گردد. در صورتی که بیمه گذار یا زیاندیده نسبت به نظر پزشک معتمد بیمه گر معترض باشد، موضوع در کمیسیونی متشکل از پزشک منتخب بیمه گر و پزشک منتخب بیمه گذار یا زیاندیده و یک نفر پزشک به انتخاب پزشک مزبور مطرح و نظر اکثریت اعضای کمیسیون مزبور برای طرفین در موارد اعتراض لازم التباع خواهد بود. غرامت نقص عضو بر مبنای درصدهای مشخص شده و اعمال آن بر سرمایه بیمه مندرج در شرایط بیمه نامه و یا معادل ریالی حداقل دیه رایج (هرکدام که کمتر باشد) تعیین می گردد.
  • جمع مبالغ پرداختی در مدت بیمه، بابت هزینه های پزشکی و غرامت فوت و نقص عضو به هریک از زیان دیدگان موضوع این بیمه نامه نمی تواند از حداکثر تعهد بیمه گر، مذکور در شرایط خصوصی بیمه نامه تجاوز نماید. 
    تبصره: در صورت فوت هر نفر، کلیه وراث و ذوی الحقوق وی جمعاً در حکم یک ثالث زیاندیده تلقی میشوند.
  • محکومیت نقدی به نفع دولت و همچنین مجازاتهای قابل خرید بیمه گذار از شمول تعهدات بیمه گر خارج است.
  • قبول هرگونه مسئولیت و سازش در مورد خسارتهای مالی و بدنی از طرف بیمه گذار بدون موافقت کتبی بیمه گر فاقد اعتبار است مگر اینکه عمل او موجب جلوگیری از تشدید خطر و به مصلحت بیمه گر باشد. در غیر اینصورت بیمه گر می تواند از پرداخت خسارت خودداری نموده و یا خسارت پرداختی را از بیمه گذار مطالبه نماید.
  • حق سازش و حق تعقیب دعوی تا میزان تعهد بیمه گر در کلیه مراجع و مراحل قضایی با بیمه گر است و بیمه گذار به موجب این بیمه نامه بیمهگر را وکیل با حق وکیل غیر ولو کراراً می نماید که پرونده های مربوط را در مراجع قضایی با استفاده از کلیه اختیارات دادرسی تا میزان تعهد اینبیمه نامه تعقیب نماید و در طول مدت جریان دعوی نباید اقدامی به عمل آورد که به حق بیمه گر در تعقیب دعوی لطمه وارد آورد ولی نسبت به مازاد تعهدات این بیمه نامه بیمه گذار حق هرگونه اقدامی خواهد داشت.
  • بیمه گر می تواند با پرداخت حداکثر مبلغی که طبق این بیمه آسانسور بیمه ایران برای هر حادثه متعهد است و یا این که اگر مبلغی قبلاً پرداخت نموده با پرداخت مابه التفاوت آن تا میزان حداکثر تعهد، اقدامات خود را در هر یک از مراحل قضایی متوقف و از خود سلب مسئولیت بنماید و در آنصورت رهبری و کنترل مذاکرات و جریانهای حقوقی و اقدامات قانونی مربوط به هر دعوی مرتبط با موضوع این بیمه نامه را به بیمه گذار واگذار و از ادامه مداخله خودداری نماید. بنابراین بیمه گر در برابر هرگونه ادعای بعدی مسئولیتی نخواهد داشت.

ماده 5- فسخ و بطلان بیمه نامه 
این بیمه نامه ممکن است قبل از انقضای مدت با اخطار قبلی کتبی 20روزه از طرف بیمه گر یا بیمه گذار در موارد زیر فسخ شود : 
از طرف بیمه گر:

  • درصورت عدم پرداخت حق بیمه و حق بیمه اضافی در سررسیدهای معین.
  • در صورت تشدید خطر و عدم موافقت بیمه گذار به پرداخت حق بیمه اضافی مربوط.
  • در صورت کتمان یا اظهار خلاف واقع بیمه گذار به طور غیر عمد درباره وضعیت خطر احراز این امر قبل از وقوع حادثه.
  • بعد از پرداخت هر خسارت.

از طرف بیمه گذار : در صورتی که کیفیت تشدید خطر کاهش یافته و یا از بین رفته و بیمه¬گر به تخفیف حق بیمه راضی نشود. 
تبصره : در صورت فسخ از طرف بیمه گر، باید حق بیمه مدتی که باقی مانده است به صورت روزشمار محاسبه و به بیمه گذار برگشت شود (به استثنای موارد مندرج در قانون بیمه) در صورت فسخ بیمه نامه از طرف بیمه گذار، حق بیمه برگشتی براساس تعرفه بیمه کوتاه مدت محاسبه خواهد شد. 

بیمه-آسانسور-خرید

ماده 6- در صورتی که مسئولیت موضوع این بیمه نامه بموجب بیمه نامه های دیگری نیز مورد تأمین قرار گرفته باشد، تعهد بیمه¬گر به تناسب مبلغی که خود بیمه نموده با مجموع مبالغ بیمه شده می باشد. 
ماده7- خسارت موضوع این بیمه نامه با اطلاع بیمه گذار مستقیماً از طرف بیمه گر به شخص زیاندیده و یا ذوی الحقوق او پرداخت خواهد شد و به محض پرداخت خسارت، بیمه گر در مقابل بیمه گذار و شخص یا اشخاص زیاندیده بری الذمه می گردد. 
ماده 8- نشانی و اقامتگاه قانونی بیمه گذار همان است که در پیشنهاد بیمه و متن این بیمه نامه درج گردیده و بیمه گذار موظف است تغییر نشانی و اقامتگاه قانونی خود را بصورت کتبی باطلاع بیمه گر برساند. در صورت تغییر نشانی و اعلام آن به بیمه گر، نشانی و اقامتگاه قبلی بیمه گذار معتبر شناخته می شود. 
ماده 9- بیمه گر و بیمه گذار سعی خواهند کرد کلیه اختلافات ناشی از این بیمه نامه طریق داوری حل و فصل کنند. در اینصورت هر یک از طرفین داور انتخابی خود را به طرف دیگر معرفی می کند. در صورتی که داوران مزبور به توافق نرسند یک نفر را به عنوان سر داور انتخاب می کنند. سر داور و داوران مبادرت به صدور حکم داوری می نمایند. در صورت عدم توافق در موارد داوری، رسیدگی به کلیه اختلافات مذکور در صلاحیت محاکم صلاحیتدار خواهد بود. 
ماده 10- این بیمه نامه بر مبنای اظهارات کتبی بیمه گذار مندرج در پیشنهاد بیمه تنظیم گردیده و هرگونه تغییری در آن به موجب الحاقی صادره از طرف بیمه گر خواهد بود. هرگاه مفاد الحاقی با موافقتهایی که بین طرفین به عمل آمده مطابقت نکند بیمه گذار موظف است ظرف پانزده روز از تاریخ صدور، تغییر و یا تصحیح الحاقی را کتباً خواستار شود وگرنه اوراق مذکور قطعی تلقی خواهد شد. 
ماده 11- مرور زمان دعاوی ناشی از این بیمه نامه دو سال است که از تاریخ وقوع حادثه منشاء دعوی شروع می شود. 
ماده 12- در مواردی که در این بیمه نامه ذکر نشده است بر طبق قانون بیمه و سایر قوانین جاری کشور عمل خواهد شد.


سفارش آنلاین و خرید بیمه آسانسور در کمتر از 3 دقیقه ، هزینه بیمه آسانسور چقدر است ؟

بیمه-آسانسور-مدیر-بیمه

حق بیمه بهترین و ارزان ترین بیمه آسانسور بیمه ایران بر اساس تعداد آسانسور ، ظرفیت هر آسانسور ، نوع کاربری آسانسور (مسکونی ، اداری و تجاری ، باربری )، میزان تعهدات بیمه گر برای جبران هزینه های پزشکی و غرامت فوت و نقص عضو تعیین میگردد . 

به عنوان مثال حق بیمه سالیانه یک دستگاه آسانسور یک منزل مسکونی هفت طبقه با ظرفیت 5 نفربه شرح زیر است .

هزینه پزشکی هر نفر در هر حادثه :100/000/000 ریال
هزینه پزشکی در طول مدت بیمه :500/000/000 ریال
دیه برای هر نفر در هر حادثه :6/400/000/000 ریال
دیه در طول مدت بیمه :32/000/000/000 ریال
حق بیمه سالیانه :

2/924/000 ریال


نتیجه گیری:

بیمه مسئولیت آسانسور بیمه ایران ، بیمه‌ای است که غرامت فوت و نقص­ عضو استفاده ­کنندگان از آسانسور را در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای جبران می‌کند. این بیمه هزینه خسارات احتمالی از قبیل فوت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

نیاز به این بیمه آسانسور بیمه ایران در تمامی ساختمان‌های تجاری و مسکونی احساس می­شود تا در زمان بروز حادثه، تمامی مالکین آسانسورها بتوانند گوشه‌ای از خسارت به وجود آمده را با پرداخت حق بیمه آسانسور بیمه ایران ناچیز جبران کنند.

 

سوالات متداول بیمه آسانسور بیمه ایران

– کارت ملی بیمه گذار   – آدرس بیمه گذار

براساس نوع خسارت پس از ثبت اعلام می‌شود.

خسارت بر مبنای مقصر حادثه که در بیمه نامه به صورت بیمه گذار یا مسئولیت کسی که بیمه شده پرداخت می‌شود اگر مقصر حادثه یکی از افراد بیمه گذار یا همردیف آنها باشد در هر صورت پرداخت می‌شود.

دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، ولی مهمترین آن استفاده از ظرفیت بیش از اندازه آسانسور می‌تواند باشد.