بیمه بازنشستگی ایران ،حق هر آدمی است که دوران بازنشستگی و پیری خود را بدون نیاز به کار کردن و با آرامش کامل سپری کند.بیمه بازنشستگی ایران از دست دادن توانایی کار کردن، کاهش درآمد و بیماری‌های ناشی از کهولت سن و مسائلی از این دست باعث می‌شود. بیمه بازنشستگی ایران که افراد، نگران رسیدن دوران پیری خود باشند.بیمه بازنشستگی ایران کارشناسان بیمه این موضوع را مدنظر دارند و در قالب بیمه عمر طرح‌هایی نیز ارایه می‌کنند که مخصوص دوران بازنشستگی است تا خدمات بهتری به مخاطبان ارایه دهند. بیمه بازنشستگی ایران در همین راستا در بیمه عمر خود طرحی را نیز به منظور خدمت‌رسانی به بازنشستگان عرضه کرده است. با بررسی شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران بیشتر از شرایط بیمه عمر و خدمات مخصوص به بازنشستگان در بیمه ایران آشنا خواهیم شد.


بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران چیست؟

بیمه عمر و بازنشستگی ایران

بیمه بازنشستگی ایران قبلاً در توضیح بیمه عمر گفتیم که یک قرارداد بلند مدت است و بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه‌های خود در زمان‌های مقرر، در واقع اقدام به سرمایه‌گذاری در بیمه عمر می‌کند و بیمه‌گر نیز متعاقباً وظیفه دارد به بیمه‌گزار خدمات بیمه عمر ارایه و همچنین سودهای متعلق به سپرده وی را واریز کند. بیمه بازنشستگی ایران در مورد بیمه عمر و بازنشستگی می‌توان گفت که ترکیبی از بیمه عمر و سرمایه‌گذاری با خدمات مخصوص به بازنشستگان است.بیمه بازنشستگی ایران با دوران بازنشستگی و کاهش درآمد و توان جسمی، اکثر افراد نگران هزینه‌های این دوران هستند. بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران با پرداخت مستمری در موعد مقرر سعی می‌کند تا کسری حقوق بیمه‌گزار را جبران کند میزان مستمری بسته به اندوخته بیمه‌گزار و انتخاب او دارد که مایل است چه مقدار دریافتی در هر پرداخت مستمری داشته باشد. همچنین در صورت نیاز بیمه‌گزار می‌تواند درخواست کند تمامی سود و سرمایه بیمه عمر خود را به صورت یکجا دریافت کند.

با خرید بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران هم از مزایای بیمه عمر بهره‌مند شوید و هم در دوران بازنشستگی مستمری دریافت کنید.


شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران

شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران شامل شرایط بیمه‌ای و شرایطی برای بیمه‌گزار می‌شود. شرایط بیمه‌ای، قوانین و ضوابط مربوط به بیمه ایران را مشخص می‌کند و شرایط برای بیمه‌گزار شرایطی است که بیمه‌گزار باید در زمان خرید بیمه عمر و بازنشستگی آن را دارا باشد. توجه کنید بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران برای استفاده در دوران بازنشستگی است و قبل از فرارسیدن این دوران باید این بیمه را تهیه کرد.

شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران شامل شرایط مربوط به بیمه‌گزار و شرایط مربوط به بیمه ایران است.


شرایط بیمه‌ای بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران

شرایط بیمه‌ای بیمه بازنشستگان ایران

به شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران که مربوط به بیمه ایران است و  از طرف آن وضع شده است که قبل از اقدام به خرید بیمه باید مشخص شود و در فرم خرید بیمه عمر نیز قید گردد. این شرایط به شرح زیر است:

حق بیمه پرداختی: بیمه‌گزار برای استفاده از این بیمه باید بتواند مبلغی را به عنوان حق بیمه تعیین و آن را در زمان‌های مقرر، پرداخت کند. بیمه‌گزار بهتر است سال بیمه بازنشستگی ایران خود را در نظر بگیرد و این میزان را طوری تعیین کند که در پایان قرارداد و در زمان بازنشستگی وی، مبلغ قابل توجهی شده باشد و بتواند کاستی‌های مادی را جبران کند.

بیمه بازنشستگی ایران سپرده اولیه: چنانچه بیمه‌گزار تمایل به سپرده‌گذاری اولیه داشته باشد باید این مبلغ توسط وی مشخص شود. این مبلغ همیشه قابل برداشت خواهد بود. بهتر است بیمه‌گزار بیشترین مبلغ ممکنی که در توان دارد را سرمایه‌گذاری کند چون تا زمانی که کار می‌کند امکان افزایش درآمد وجود دارد و با رسیدن دوران بازنشستگی و کهن‌سالی توان درآمدزایی از بین رفته و یا به اندازه دوران جوانی نخواهد بود.

ضریب افزایش حق بیمه: این قسمت که برای کاهش اثرات تورم در طول سال‌های بیمه عمر است باید مشخص شود که بیمه‌گزار هر سال چند درصد می‌خواهد به حق بیمه پرداختی خود اضافه کند. بیمه‌گزار باید این قسمت را با توجه به توان مالی خود و میزان حقوقی که در دوران بیمه بازنشستگی ایران دریافت خواهد کرد مشخص کند تا کاهش حقوق وی با این سرمایه جبران شود.

سرمایه فوت: بیمه‌گزار باید تعیین که چند درصد یا چند برابر حق بیمه پرداختی خود سرمایه فوت می‌خواهد. تعیین مقدار سرمایه فوت تنها برای سال اول بیمه است. سرمایه فوت مبلغی است که در صورت فوت بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد به ذی‌نفعان تعیین شده از سوی بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. برای افراد بازنشسته سرمایه فوت و میزان آن اهمیت بیشتری دارد چرا که با بالا رفتن سن و افزایش بیماری‌های مربوط به دوران کهن‌سالی خطر فوت بیشتر انسان را تهدید می‌کند.

ضریب افزایش سرمایه فوت: در اینجا نیز بیمه‌گزار باید تعیین کند سالیانه چند درصد مایل به افزایش سرمایه فوت خود است.

پوشش‌های مورد نیاز بیمه‌گزار: بیمه بازنشستگی ایران متقاضی بیمه عمر باید مشخص کند که دقیقاً به چه پوشش‌هایی نیازمند است. بیمه عمر و بازنشستگی ایران در جهت ارایه خدمات بهتر، پوشش‌هایی مثل پوشش فوت عادی و ناشی از حادثه، پوشش نقص عضو و ازکارافتادگی ناشی از حادثه، پوشش هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه، پوشش درمان و امراض خاص را عرضه می‌کند که بیمه‌گزار متناسب با نیاز خود یک یا چند پوشش را می‌تواند انتخاب کند.

بیمه‌گزار باید با توجه به وضعیت مالی خود باید نسبت به تعیین حق بیمه پرداختی و سپرده اولیه خود اقدام و نیاز‌های خود از بیمه عمر را مشخص کند.


مزایای بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران

مزایای بیمه بازنشستگی ایران

.بیمه بازنشستگی ایران استفاده از سود‌ تضمینی و سود حاصل از مشارکت: سود تضمینی در دو سال اول 16%، در دو سال دوم 13% و از سال پنجم به بعد 10% است. سود حاصل از مشارکت اما در هر سال می‌تواند متفاوت باشد و بستگی به عوامل تأثیرگذار در سود بیمه عمر داشته و حاصل از سرمایه‌گذاری بیمه در امور مختلف است که بیمه‌گزار در 85% از سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها سهم دارد. بیمه‌گزار می‌تواند برای استفاده از سود بیشتر اقدام به سپرده‌گذاری اولیه کند که مقدار سپرده اولیه به انتخاب بیمه‌گزار بوده و در سود سالانه بیمه عمر نیز تأثیرگذار است. سپرده اولیه در پایان قرارداد به همراه حق بیمه‌های پرداختی و سود آن قابل دریافت است.

. استفاده از وام بیمه: بیمه بازنشستگی ایران بیمه‌گزار از سال دوم سرمایه‌گذاری می‌تواند تا سقف 90% از سپرده خود، از بیمه ایران وام دریافت کند. این وام چه در دوران بازنشستگی چه در دوران قبل آن و در طول مدت قرارداد بیمه عمر، قابل دریافت است.

. امکان بازخرید بیمه عمر: شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران به گونه‌ای است که پیشنهاد می‌شود اقدام به بازخرید بیمه عمر خود نکنید اما با این وجود و در صورت نیاز، پس از گذشت دو ماه از عقد قرارداد می‌توانید اقدام به بازخرید بیمه عمر کنید. بهتر است از قبل با استعلام آنلاین بیمه عمر، از مقدار بازخرید بیمه عمر در سال‌های مختلف مندرج در جدول بیمه عمر خودآگاه شوید.

 برای اطلاع از میزان بازخرید بیمه عمر قبل از اقدام به بازخرید، جدول محاسبه بیمه عمر بیمه بازنشستگی ایران را تهیه کنید.


پوشش‌های بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران

پوشش‌های بیمه عمر

پوشش‌های بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران برای شرایط سخت زندگی است و کمک می‌کند تا بیمه‌گزار این شرایط را با دغدغه کمتری از نظر مالی سپری کند. این پوشش‌ها بنا به درخواست و نیاز بیمه‌گزار انتخاب می‌شوند و لازم است بیمه‌گزار از قبل نسبت این پوشش‌ها آگاهی داشته باشد.

پوشش سرمایه فوت

در صورت فوت بیمه‌گزار به هر علت بیمه عمر ایران تا سقف 4,000,000,000 ريال به ذی‌نفع یا ذی‌نفعان بیمه‌گزار سرمایه بیمه فوت پرداخت خواهد کرد. با بالا رفتن سن و احتمال دچار شدن به بیماری‌های مختلف احتمال فوت هم افزایش می‌یابد. چه در دوران بازنشستگی چه قبل از آن، در طول مدت قرارداد بیمه عمر، پوشش سرمایه فوت پشتوانه‌ای برای ذی‌نفعان بیمه‌گزار خواهد بود.

پوشش امراض خاص

اگرچه انسان در هر سنی ممکن است دچار بیماری شود اما افزایش سن این احتمال را بالا می‌برد. پوشش امراض خاص در طول مدت قرارداد بیمه عمر از نظر مالی کمک فراوانی به بیمه‌گزار خواهد کرد. بیماری‌های خاص شامل عمل قلب باز، پیوند اعضا حیاتی بدن، سرطان، سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود که چنانچه بیمه‌گزار دچار این بیماری‌ها شود، بیمه ایران با پرداخت سرمایه بیماری‌های خاص به وی، به تعهدات خود عمل می‌کند.

پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه

بیمه بازنشستگی ایران اگر در طول مدت قرارداد بیمه‌گزار دچار ازکارافتادگی شود با دارا بودن این پوشش، از پرداخت ادامه حق بیمه‌های مانده تا پایان قرارداد معاف می‌شود.

پوشش سرمایه ازکارافتادگی

با درخواست این پوشش در صورت ازکارافتادگی از طرف بیمه، سرمایه ازکارافتادگی به بیمه‌گزار تعلق خواهد گرفت. ازکارافتادگی می‌تواند به علل مختلف و یا در اثر حادثه باشد و میزان تعیین سرمایه ازکارافتادگی بسته به انتخاب بیمه‌گزار است.

در کنار معافیت از پرداخت حق بیمه، بیمه‌گزار می‌تواند از 1 تا 3 برابر حق بیمه پرداختی خود و به انتخاب خود تا ده سال نیز از پرداخت مستمری بیمه عمر استفاده کند.

از خدمات و شرایط بیمه عمر و  بیمه بازنشستگی ایران ، ارایه پوشش‌هایی متناسب با نیاز بیمه‌گزار است.


شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران برای بیمه‌گزار

شرایط بیمه‌ای بیمه بازنشستگی ایران

شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران طوری طراحی شده تا اقشار مختلف و نیازمند به این بیمه را تحت پوشش قرار دهد. وقتی از جامعه هدف این بیمه صحبت کردیم گفتیم که این بیمه را حتی برای فرزندان هم می‌توان تهیه کرد. از شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران مواردی مربوط به بازنشستگی و مواردی که مربوط به شرایط عمومی است را بیان می‌کنیم.

سن

بیمه‌گزار می‌تواند برای فرزندان خود از همان سال اول تولد اقدام به خرید این بیمه کند و تا سن 70 سال می‌توان از خدمات بیمه عمر استفاده و تا سن 65 سال نیز می‌توان اقدام به خرید بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران کرد. به این شرط که مجموع سن بیمه‌گزار و مدت قرارداد بیشتر از 70 سال نشود.

مدت زمان قرارداد بیمه

کمترین مدت زمان بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران 5 سال بوده و بیشترین مقدار 30 سال است. توجه کنید که میزان سن بیمه‌گزار با قرارداد بیمه عمر رابطه مستقیم داشته و مجموع سن بیمه‌گزار با مدت قرارداد نباید بیشتر از 70 سال شود.

سن یکی از عوامل مهم در خرید بیمه عمر است. بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران را تا قبل از رسیدن به سن بازنشستگی تهیه کنید.


شرط سنی بیمه بازنشستگی ایران

شرط سنی

از دیگر شرایط بیمه عمر و بیمه بازنشستگی ایران تعیین سن بازنشستگی است. بیمه ایران این سن را 50 سالگی در نظر گرفته و با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به پرداخت مستمری سالانه به بیمه‌گزار می‌کند. اگر بیمه‌گزار به این سن نرسیده باشد یا به دریافت مستمری تمایل نداشته باشد، می‌تواند سرمایه خود را به صورت یکجا از بیمه ایران دریافت کند.


از طریق مدیر بیمه می‌توانید اطلاعات کاملی درباره انواع بیمه بازنشستگی ایران به خصوص انواع بیمه عمر به دست آورید. امکان مقایسه بین بیمه‌ها و شرکت‌های ارایه کننده بیمه که در مدیر بیمه  قرار دارد به شما کمک می‌کند تا بهترین بیمه مورد نیاز خود را تهیه کنید. امکان خرید آنلاین بیمه بازنشستگی ایران ، بیمه مسافرتی، بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث و استعلام آنلاین بیمه آتش‌سوزی از خدمات دیگر مدیر بیمه  است .

source:bimito.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]