‌چتری را در نظر بگیرید که شما را در برابر باران محافظت می‌کند، بیمه خانه هم مانند چتری می‌تواند از خانه شما در برابر حوادث محافظت کند.بیمه خانه البته بیمه مانع از بروز اتفاقات نمی‌شود؛ اما در صورت پیش آمدن هر رخداد و آسیبی به منزل، باعث می‌شود تا دیگر نگران تأمین خسارت مالی به خانه و وسایل آن نباشید. بیمه خانه ,مسئله اینجاست که مردم خیلی آشنایی کافی با بیمه خانه  ندارند. برای همین آن را هزینه اضافه می‌دانند؛ اما حواسشان به یک چیز نیست: اینکه اتفاق یک بار می‌افتد. همین یک بار می‌تواند تمام سرمایه و دارایی را که خانه است، به یکباره با خاک یکسان کند. در اینجاست که بیمه منازل مسکونی به کمک زیان‌دیده‌ها رسیده تا تسکینی بزرگی بر دردشان باشد. اگر شما هم هنوز نمی‌دانید که بیمه خانه چیست و می‌خواهید بیشتر با انواع آن آشنا شوید، حتماً در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بیمه خانه

به راحتی می‌توان از اسم خود این بیمه، متوجه ماهیت آن شد. در این نوع بیمه، تمامی بنای خانه و وسایل داخل آن در برابر حوادث و اتفاقات پیش آمده غیرعمدی بیمه می‌شوند. بیمه خانه را با نام بیمه آتش‌سوزی هم معرفی می­کنند. دیگر خطرات از جمله طوفان، سیل، زلزله، ترکیدگی لوله، سقوط هواپیما و هلیکوپتر و سرقت تحت پوشش این بیمه هستند که ساکنین می­توانند هر کدام به عنوان پوشش اضافی خریداری کنند.


چرا بیمه خانه بخریم

چه کسی فکرش را می‌کرد که پلاسکو روزی در آتش بسوزد و بعد به آن شکل فرو بریزد. البته پلاسکو ساختمان مسکونی نیست؛ اما می‌خواهیم بگوییم که یک اتفاق ناگهانی چگونه می‌تواند ساختمانی به آن عظمت را در آتش بسوزاند. نمونه‌ای از این آتش سوزی های گسترده و ریزش را بارها در روزنامه خوانده‌اید و حتی شاید در نزدیکی محل زندگی خود دیده‌ باشید. در مدت فقط چند دقیقه همه چیز دود شد رفت هوا. در آن موقع، عبارت «بیچاره صاحبخانه» زیر لب مردم جاری می‌شود. با این هزینه‌های گران زندگی و افزایش ناگهانی وسایل، معلوم نیست که آن فرد چقدر باید هزینه کند تا حداقل بتواند همان وسایل قبلی را تهیه کند؛ اما اگر ساختمان خود را بیمه کرده باشد، دیگر لازم نیست نگران باشد.

آتش سوزی مهم‌ترین و بدترین اتفاقی است که برای هر ساختمان ممکن است، رخ دهد. برای همین بیشتر بیمه خانه را بیمه آتش سوزی می‌شناسند. شما بیمه خانه خریداری می‌کنید تا در زمان بروز حادثه، آرامش خاطر داشته باشید. البته همواره باید بدانیم که پیشگیری بهتر از درمان است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از آتش سوزی منازل خود، شیوه‌هایی پیشگیری از آتش سوزی منازل مسکونی را بخوانید تا راهکارهای ایمنی از این خطر را به خوبی یاد بگیرید.


چه وقت خانه خود را بیمه کنیم

همین الان. حادثه خبر نمی‌کند. هیچ کسی نمی‌داند که چند دقیقه دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد. البته این آرزوی ماست که هیچ اتفاقی برای منزل مسکونی و وسایل داخل آن نیفتد؛ اما فقط تصور کنید که به دلایلی خرید بیمه خانه خود را به تعویق بیندازید و در این مدت، حداقل لوله‌ای بترکد و باعث خرابی ساختمان شود. در آن وقت آرزو می‌کردید که ای کاش زودتر اقدام به خرید بیمه کرده بودید.


اصلی ترین بیمه خانه

اصلی‌­ترین بیمه خانه همان بیمه آتش سوزی است که به صورت زیر تعریف می­شود.

بیمه خانه ،بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی مهم‌ترین و اصلی‌ترین نوع بیمه خانه است. هدف از بیمه آتش سوزی، پوشش مالی خسارت‌های وارد به بنا و وسایل داخل آن است. البته یک نکته را در نظر داشته باشید که در این نوع بیمه، افراد داخل ساختمان تحت پوشش قرار نخواهند گرفت.


انواع پوشش بیمه خانه

این نوع بیمه به دو نوع پوشش اصلی و اضافی تقسیم می‌شود. پوشش اصلی شامل آتش، صاعقه و انفجار است. هر اتفاقی که در ساختمان بیفتد و دچار آتش سوزی شود، تحت پوشش این بیمه قرار خواهد گرفت؛ فقط اگر عمدی در کار نباشد. پوشش‌های اضافه که خود بیمه‌گذار می‌تواند به دلخواه هرکدام را تهیه کند، شامل این موارد است: زلزله، سیل، آتش فشان، طوفان، سقوط بهمن، ترکیدن لوله آب، سقوط هواپیما، پاکسازی و برداشت ضایعات، سرقت، انفجار تحت فشار صنعتی، ریزش سقف ناشی از سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه، برخورد اجسام خارجی به ساختمان و خسارت‌های آتش سوزی وارد شده به همسایه.

البته هر کدام از اتفاقات شرایط مخصوص به خود را دارند. حتماً قبل از عقد قرارداد، شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بنا را با دقت مطالعه کنید.

بیمه خانه

با بیمه خانه، در برابر حوادث آسوده خاطر باشیم

بیمه خانه ،پوشش زلزله

با توجه به اینکه کشور ما روی کمربند زلزله و بعضی شهرها هم روی سگک آن قرار دارند، داشتن چنین بیمه‌ای ضروری به نظر می‌رسد. البته در هنگام بروز زلزله، کسی در همان ابتدا به خسارت‌های مالی خود فکر نمی‌کند. آن‌ها به دنبال این هستند که آیا عزیزانشان سالم و زنده هستند؛ اما بعد از چند روز که کمی آرام شدند، متوجه خسارت‌های مالی خواهند شد. خسارت‌هایی که کم هم نیستند؛ به ویژه برای ساختمان‌هایی که خیلی بنای محکمی ندارند و تا به حال هم اقدامی برای محکم سازی آن‌ها انجام نشده است.
در اینجا پوشش زلزله به داد این افراد خواهد رسید. این بیمه با پوشش بنا و وسایل داخل آن، در صورت بروز خسارت، هزینه‌های آن‌ها را جبران خواهد کرد. اینکه تا چه حد خسارت پوشش داده شود، خود بیمه گذار می‌تواند در همان ابتدا این میزان پوشش را در بیمه‌نامه انتخاب کند. از آنجا که تعیین میزان پوشش در قیمت بیمه زلزله تاثیرگذار است، خواندن مطلب ” نرخ بیمه زلزله چگونه محاسبه می‌شود” به شما در محاسبه قیمت بیمه آتش سوزی و زلزله کمک می‌کند.

استفاده از پوشش زلزله در شرایط بحرانی

یک سؤال: وقتی زلزله رخ دهد، تمامی ساختمان‌ها و شرکت‌ها خراب می‌شوند (البته بر اساس ریشتر و موقعیت متفاوت خواهد بود. به هر حال ما بدترین حالت را در نظر گرفتیم). در مواقعی که شرکت بیمه خراب شده و حتی شاید خیلی از کارمندان آن‌ها هم جان خودشان را هم از دست داده باشند، از کجا می‌توان خسارت گرفت؟
باید گفت که وقتی شما ساختمان خود را توسط شرکت بیمه‌ای، در برابر زلزله بیمه می‌کنید، شما با آن شعبه دیگر کاری نخواهید داشت. تمامی مدارک شما به دفتر اصلی بیمه ارسال و ثبت می‌شود. حتی اگر دفتر آن شرکت در زلزله با خاک یکسان شود، شما با مراجعه به دفتر اصلی می‌توانید تمامی خسارت‌های خود را دریافت کنید.

بیمه خانه ،پوشش سرقت

پوشش سرقت برای ساختمان‌هایی که بیشتر در محله‌های ناامن قرار دارند، ضروری است. این بیمه خسارت‌هایی از جمله دزدیده شدن وسایل و آسیب‌های به وجود آمده از سرقت به ساختمان تحت پوشش قرار خواهد داد. همچنین در این نوع بیمه، خسارت‌های ناشی ورود سارق به خانه و ساخت کلید یدکی توسط سارق مورد پوشش قرار خواهند گرفت. فقط در صورت سرقت ساختگی یا سرقت‌هایی که در زمان‌هایی مانند جنگ، شورش و غیره اتفاق می‌افتند، خسارتی از بیمه به بیمه گذار پرداخت نخواهد شد.


بیمه خانه ،پوشش سیل

خرید پوشش سیل برای آن‌هایی که ساختمانشان در نزدیکی دریا یا رودخانه قرار دارد، ضروری است. سیل‌هایی را که در سال ۹۸ در بیشتر نقاط کشور اتفاق افتاد، حتماً به یاد دارید. سیلی که باعث تخریب شدید بیشتر منازل مسکونی شد. ساختمان‌هایی که دارای بیمه بودند، توانستند حداقل خسارتی را دریافت کنند؛ اما متأسفانه آن‌هایی که تحت پوشش نبودند، خسارت مالی زیادی متحمل شدند. بیمه سیل، از انواع فرعی بیمه آتش سوزی یا همان بیمه خانه است که خانه و وسایل را تحت پوشش قرار می‌دهد.
باز هم تأکید می‌کنیم که بیمه خانه در حقیقت همان بیمه آتش سوزی است و بقیه موارد زیرمجموعه‌ای از آن به حساب می‌آیند.


عوامل مؤثر در هزینه بیمه خانه

قیمت بیمه خانه در هر شرکتی متفاوت است؛ اما در حالت کلی، می‌توان عوامل زیر را در نظر گرفت:

در ادامه چندین شرکت در خصوص بیمه ساختمان به خوبی فعالیت می‌کنند، معرفی کرده‌ایم. البته این‌ها فقط تعدادی از شرکت‌ها هستند.


بیمه خانه ،بیمه طرح جامع خانوار

این نوع بیمه خانه را در برابر تمامی حوادث مانند آتش سوزی، سیل، زلزله و طوفان تحت پوشش قرار می‌دهد. این بیمه‌ نامه به صورت دفترچه‌ای عرضه شده و از این رو دیگر خبری از تشریفات اداری برای خرید آن نیست. همچنین از دیگر مزایای این بیمه‌نامه، خرید آن بدون نیاز به بازدید و تکمیل فرم توسط بیمه‌گذار است.


بیمه خانه ،بیمه طرح جامع آتش سوزی

این بیمه مخصوص مربوط به مراکز اداری، تجاری و خدماتی به جز مراکز واقع در سراها، بازارهای سرپوشیده و مراکز فاقد جواز است.


بیمه خانه ،بیمه ‌ایران

بیمه ‌ایران هم یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در خصوص بیمه خانه، طرح‌های بسیار مناسبی را عرضه کرده است. این بیمه به دو روش انفرادی و گروهی، ساختمان‌ها را در برابر آتش سوزی و دیگر موارد فرعی بیمه می‌کند.

 

بیمه خانه

انواع بیمه خانه و پوشش‌هایی که ارائه می‌دهند

همچنین دارای طرح‌های مختلفی است که به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:


بیمه خانه و اثاثیه بازنشستگان نیروهای مسلح

در این بیمه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروی مسلح می‌توانند در صورت درخواست و با قبول کسر از حقوق، از خانه و اثاثیه خود در برابر آتش سوزی، زلزله، سیل و طغیان آب، طوفان، رانش، ریزش و فروکش زمین، سرقت با شکست حرز، ضایعات ناشی از ذوب برف و باران، مسئولیت مدنی مالی در قبال اشخاص ثالث (ناشی از ترکیدگی لوله آب و فاضلاب یا آتش سوزی و انفجار)، ریزش چاه آب و فاضلاب و غیره تحت پوشش بیمه قرار دهند.


چند نکته در خصوص بیمه خانه

حتما با مطلع شدن از این همه تنوع در بیمه‌ها کمی سردگم می‌شوید. شاید هم این سوال برایتان پیش بیاید که صرف هزینه برای اتفاقی که نیفتاده  یا معلوم نیست بیافتد چه ضرورتی دارد؟ البته ما هم امیدواریم هیچ اتفاق ناگواری برای هموطنان عزیزمان رخ ندهد. اما حادثه خبر نمی‌کند. بهتر است همیشه یک قدم از اتفاقات ناگوار جلوتر باشیم تا دچار صدمات مالی زیادی نشویم. به هر حال بیمه خانه اختیاری است و تصمیم گیرنده نهایی شما هستید. اما اگر نظر کارشناسان را بخواهید به شما خواهند گفت: با توجه به افزایش قیمت خانه و لوازم منزل، خرید بیمه خانه دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است.


بیمه خانه از کجا و چگونه بخریم؟

مدیر بیمه یکی از پیشگامان در این عرصه است. شما می توانید با ورود به سایت محبوب مدیر بیمه جهت خرید بیمه آتش سوزی که در این مقاله از آن به عنوان بیمه خانه یاد کردیم، برای خرید این بیمه پرطرفدار اقدام کنید.
ابتدا با کلیک بر منو بیمه آتش سوزی و زلزله نوع ملک و سازه را با توجه به نوع منزل مسکونی انتخاب کنید. در مرحله ۲ متراژ و قیمت هر متر مربع از خانه را وارد کنید. در مرحله ۳ پوشش هایی که میخواهید را انتخاب کنید. درنهایت میتوانید از بین شرکت های مختلف، بیمه‌ نامه آتش سوزی منزل مسکونی را انتخاب کنید و تحت پوشش این بیمه خانه قرار بگیرید.

Source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]