بیمه سرقت خودرو  ،با بالا رفتن تصاعدی قیمت‌ها و تورم سال‌های اخیر، هراس سرقت، امان رانندگان را گرفته است. بیمه سرقت خودرو  ،شما هم به چشم دیده‌اید که گاهی برادر یا پدر شما که خودروی خود را در کوچه پارک کرده است، بارها در طول شب از خواب شیرین پریده و نگاهی به خودروی خود انداخته است.بیمه سرقت خودرو  ، استرس سرقت خودرو برای این رانندگان حادتر است. بیمه سرقت خودرو  ،زیرا آن‌هاخودروی خود را به دلیل نداشتن پارکینگ در خیابان‌ها یا کوچه‌ها پارک می‌کنند. هراس دزدی وسیله نقلیه همیشه همراه رانندگان است. پس راهکار کاهش این استرس چیست؟ علاوه بر سیستم‌های ایمنی و دزدگیرهای بسیار مجهز که نوعی پیشگیری قبل از درمان هستند، بیمه سرقت خودرو  ، نیز به رانندگان پیشنهاد می‌شود.

چه بسا که با دزدیده شدن یک خودرو دیگر امکان خرید آن برای مالک خودرو فراهم نشود. لذا اهمیت این بیمه در چنین شرایطی بارز خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم اطلاعات مربوط به بیمه سرقت خودرو  ، شرایط و نحوه تهیه آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما همراه باشید.

بیمه سرقت خودرو: راهکار طلایی آسودگی خیال در برابر دزدیده شدن ماشین
بیمه سرقت خودرو  ، از جمله بیمه هایی ست که کارایی بالایی در زمان سرقت اتومبیل شما خواهد داشت.

بیمه سرقت خودرو چیست؟

سرقت خودرو به دو صورت رخ می‌دهد:

سرقت جزئی خودرو

در صورتی که لوازم خودرو به صورت جزئی نظیر رینگ، لاستیک یا سیستم صوتی بدون جابه‌جایی خود وسیله نقلیه دزدیده شوند، سرقت درجا نامیده می‌شود.

  اگر خودرو با تمام ملحقات از محل پارک آن به محل نامعلومی منتقل شود، سرقت کلی رخ داده است. اگر خودروی مفقودی یافت شود و فقط قطعات و لوازم خودرو دزدیده شده باشند، باز هم سرقت کلی محسوب خواهد شد.

 شرکت‌های بیمه، هر یک از این سرقت‌ها را در زیرشاخه دسته خاصی از پوشش‌های بیمه بدنه اتومبیل پوشش می‌دهند.

 بیمه گزار با خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو از جمله سرقت بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر خسارت حوادث را براساس شرایط این بیمه‌ نامه پرداخت نماید.
با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث غیرمترقبه نظیر سرقت، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان مدیر بیمه، خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

سرقت جزئی خودرو
سرقت از خودرو چه جزئی و چه کلی، روی خوشی ندارد، بهتر است برای امنیت هر چه بهتر اقدامات لازم را انجام دهید.

بیمه سرقت خودرو پوشش سرقت اتومبیل: یکی از پوشش‌های بیمه بدنه

خسارات مختلفی نظیر آتش سوزی، انفجار و صاعقه جزو پوشش‌های اصلی بیمه بدنه هستند. سرقت کلی خودرو نیز جزو پوشش‌های اصلی بیمه بدنه محسوب می‌شود. اگر راننده برای خودروی خود بیمه بدنه تهیه کرده باشد و خدای نکرده، اتومبیل به سرقت رود، شرکت بیمه خسارت خودرو را تا سقف تعهدات بیمه‌نامه به بیمه‌گزار پرداخت می‌کند.

بیمه سرقت خودرو شرایط پرداخت خسارت پوشش سرقت بیمه بدنه خودرو

اگر خودروی شما یا وسایل آن دزدیده شود، شما باید دو بار در بازه زمانی ۴۵ روزه در نشریات کثیرالانتشار، خودروی خود را آگهی کنید. اگر خودرویتان یافت نشد، این خودرو به نام شرکت بیمه منتقل بیمه سرقت خودرو  ، بیمه  در اکثر موارد سقف خسارت پرداختی  ۸۰ درصد ارزش خودرو  را تقبل خواهد کرد. اگر بیمه‌گزار قبلا در مدت اعتبار بیمه‌نامه از شرکت بیمه، خسارت بیمه بدنه دریافت کرده باشد، پوشش سرقت بیمه بدنه خودرو تا ۷۰ درصد ارزش خودرو را پرداخت خواهد کرد. الباقی ۲۰ یا ۳۰ درصد  به عنوان فرانشیز بیمه بدنه به عهده خود بیمه‌گزار خواهد بود. آیا راهی برای دریافت تمام مبلغ ارزش خودروی دزدیده شده وجود دارد؟

پوشش حذف فرانشیز بیمه سرقت خودرو

همان طور که قبلا در مقاله فرانشیز بیمه بدنه مطرح کردیم، بیمه گزار با انتخاب پوشش حذف فرانشیز و پرداخت حق بیمه بیشتر، می‌تواند کل هزینه خسارت را به عهده شرکت بیمه منتقل کند. در بیمه سرقت خودرو  ،در شرایط کلی، چنین امری میسر است ولی باید توجه کنیم که شرکت بیمه‌های محدودی این پوشش را ارائه می‌دهند. شاید بتوان گفت پوشش حذف فرانشیز بیمه سرقت خودرو به دلیل عدم تمایل شرکت‌های بیمه کمرنگ شده است؛ با این اوصاف، تعداد محدودی از شرکت بیمه‌ها  این پوشش را برای بیمه بدنه خودرو ارائه کرده‌اند.

حال این سوال پیش می‌آید: ” اگر سرقت در جا (سرقت جزیی) خودرو رخ دهد، بیمه بدنه چگونه خسارت را پرداخت می‌کند؟

بیمه سرقت خودرو پوشش سرقت جزئی خودرو

پوشش سرقت جزیی یا درجای خودرو جزو پوشش‌های الحاقی یا تکمیلی بیمه بدنه محسوب می‌شود. به بیان دیگر، بیمه‌گزار در صورت انتخاب این پوشش، با پرداخت حق بیمه بیشتر مجاز به برخورداری از این پوشش الحاقی سرقت جزیی است.در چنین مواقعی شرکت بیمه با رویت گزارش نیروی انتظامی پلیس، خسارت سرقت درجای وسیله نقلیه را پرداخت خواهد کرد. با توجه به افزایش میزان سرقت‌ها، انتخاب پوشش  درجا در بین سایر پوشش‌های بیمه بدنه امری منطقی خواهد بود.

اگر فکر می‌کنید، وسیله نقلیه شما ارزان‌قیمت است و نیازی به خرید بیمه سرقت خودرو ندارد؛ کارشناسان مدیر بیمه به شما توصیه می کنند که هرگز در این زمینه ریسک نکنید!! هزینه‌های خودرو و قطعات بالا رفته است و سرقت با تبعات مالی سنگینی برای شما به همراه خواهد بود. پس همین الان با پرداخت حق بیمه نسبتا پایین در مقایسه با خسارات سنگین، خیال خودرو را بابت خسارات مختلف وسیله نقلیه خود راحت کنید.

پوشش سرقت جزئی خودرو

بیمه سرقت خودرو سقف خسارت بیمه سرقت درجا

شرکت‌های بیمه سقف خسارت متفاوتی را برای پوشش سرقت درجای بیمه بدنه خودرو ارائه داده‌اند. مثلا شرکت بیمه ملت و کارآفرین تا حداکثر ۱۰% ارزش خودرو ( ۲ درصد برای لوازم صوتی و ۸% برای رینگ و لاستیک) را به عنوان سقف خسارت پرداختی برای پوشش بیمه سرقت درجا در بیمه‌نامه بدنه لحاظ کرده‌اند.

اقدامات بعد از سرقت خودرو چیست؟

مفقودی خودرو یا حتی کوچک تری قطعه یدکی آن با استرس و فشار روحی فرد همراه است. اولین گام، حفظ خونسردی است. سپس تماس فوری با پلیس ۱۱۰ ضرورت می‌یابد. زیرا هرگونه تخلف خودرو در زمان سرقت، برای صاحب پلاک و خودرو ثبت خواهد شد. اثبات بیگناهی‌تان در این تخلفات رانندگی با دردسر فراوان و حتی جرایم نقدی همراه است. پس در همان محل مشاهده سرقت خودرو یا وسایل آن، با پلیس تماس بگیرید. با تماس شما، پلیس گشت در محل حادثه حاضر خواهد شد.

پلیس به بررسی موقعیت پرداخته و گزارش سرقت را تهیه می‌کند. یک برگ گزارش نیز به مالباخته تحویل خواهد شد. سپس به کلانتری محل مراجعه و گزارش سرقت خودرو را ارائه دهید. سپس با ارائه مدارک شناسایی شما و خودرو، پرونده اعلام خسارت خودروی مسروقه تشکیل خواهد شد. در نهایت پلاک خودروی شما نیز در لیست خودروهای مسروقه آگاهی درج می‌شود. شما می‌توانید با این گزارش و تهیه مدارکی که در ادامه ذکر خواهند شد، نسبت به دریافت خسارت بیمه سرقت خودروی خود اقدام نمایید.

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. برای اینکه از سرقت اتومبیل جلوگیری شود، لازم است نکاتی را بدانیم. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله راه های جلوگیری از سرقت خودرو را بخوانید.

اقدامات قبل از سرقت خودرو
قبل از سرقت خودرو لطفا اقدامات لازم را پیش بگیرید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

شرایط پرداخت خسارت بیمه سرقت خودرو چگونه است؟

طبق قانون بیمه بدنه، شرکت بیمه در شرایط زیر خسارت بیمه سرقت خودرو  ، را پرداخت می‌کند:

در چنین شرایطی، شرکت بیمه ارزش بازیافت خودرو و هزینه متعارف نجات و حمل آن تا محل مقرر را محاسبه و سپس کسورات مرتبط را از این مبلغ کم می‌کند. مبلغ نهایی باید از کل مبلغ پوشش سرقت مندرج در بیمه‌نامه بیشتر نشود. معیار محاسبه خسارت بیمه سرقت خودرو  ، و پرداخت آن، ارزش معاملاتی خودرو در روز حادثه تا سقف پوشش سرقت مندرج در بیمه‌نامه خواهد بود. باید همواره در هنگام دریافت خسارت بیمه سرقت خودرو به یاد داشت که سند مالکیت وسیله نقلیه باید به نام بیمه‌‌گر منتقل شده باشد.

پیدا شدن خودروی مسروقه بعد از پرداخت خسارت بیمه دزدی خودرو

این موقعیت را در نظر بگیرید که  بیمه‌گزار خسارت دزدی کلی ماشین خود را از شرکت بیمه دریافت کرده است. پس از مدتی خودرو پیدا می‌شود. در این شرایط، شرکت بیمه باید در بازه زمانی یک سال بعد از پرداخت خسارت خودرو و انتقال مالکیت آن، خودروی مکشوفه را بفروشد. در هنگام فروش این خودروی مکشوفه، خود بیمه‌گزار در اولویت خرید آن است.بیمه سرقت خودرو  ، قیمت خرید خودروی مکشوفه از سرقت نیز با استرداد خسارت دریافتی بیمه سرقت همراه خواهد بود. ولی  بعد از یک سال دیگر شرکت بیمه تعهدی نخواهد داشت.

ضمنا شرکت بیمه می‌تواند به جای پرداخت نقدی خسارت، خودرو را در کمترین زمان ممکن تعمیر نماید یا وسیله نقلیه مشابهی عوض این خودروی مسروقه در اختیار بیمه‌گزار قرار دهد. در چنین شرایطی شرکت بیمه می‌تواند خودروی خسارت دیده را نیز به فروش برساند.

چگونه خسارت بیمه سرقت خودرو از بیمه بدنه بگیریم؟

بیمه‌‌گزار مالباخته می‌تواند با ارائه مدارک زیر به شرکت بیمه مراجعه کرده و پس از طی مراحل قانونی، خسارت سرقت جزیی یا کلی خودروی خود را دریافت کند:

در صورت سرقت کلی خودرو، علاوه بر مدارک مذکور، اقدامات زیر ضرورت دارد:

خطر دزدی در کمین همه است.  این قضیه برای همه خودروها چه خودروهای نسبتا ارزان‌قیمت، چه خودروهای لاکچری صدق می‌کند؛ پس خرید بیمه بدنه به عنوان پشتوانه‌ای برای خودرو در زمان بروز وقایع غیرمنتظره نظیر ریسک سرقت خودرو اهمیت خود را نشان می‌دهد. درصورتی که مایل به خرید بیمه خودرو نظیر بیمه بدنه هستید، می‌توانید به سایت مدیر بیمه مراجعه و بیمه آنلاین بدنه اتومبیل خود را در عرض چند دقیقه بخرید.

چگونه خسارت سرقت خودرو از بیمه بدنه بگیریم؟
چگونه خسارت سرقت خودرو از بیمه بدنه بگیریم؟

خرید بیمه سرقت اتومبیل از سامانه خرید آنلاین مدیر بیمه

الف) به صفحه استعلام بیمه بدنه خودرو در سایت مدیر بیمه وارد شوید. مشخصات خودروی خود را  در کادرهای معین وارد . سپس شما می‌توانید به استعلام و مقایسه شرایط و قیمت بیمه سرقت خودرو ( یکی از پوشش‌های بیمه بدنه) شرکت‌های بیمه مختلف  بپردازید.

خرید بیمه سرقت اتومبیل از سامانه آنلاین بمه دات کام

ب) با توجه به اولویت‌ها و نیاز خود،یکی از شرکت‌های ارایه دهنده بیمه‌نامه سرقت خودروی موجود درسایت مدیر بیمه  را انتخاب نمایید.

ج) پس از ورود اطلاعات شخصی و بارگذاری مدارک: عکس پشت و روی کارت خودرو و بیمه‌نامه بدنه قبلی و پرداخت حق بیمه سرقت خودرو، خرید اینترنتی این بیمه‌نامه را عملی سازید.

د) بیمه‌نامه بدنه اتومبیل‌ تان در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر می‌گردد. این بیمه به هر جای کشور به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

 

Source :bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]