بیمه سرقت منزل ،حفظ امنیت منزل و خانه‌های مسکونی یکی از مهمترین مواردی است که سرپرست‌های خانواده به آن اهمیت می‌دهند.بیمه سرقت منزل ، با توجه به اینکه تعداد سرقت منزل در سال‌های اخیر رو به افزایش است، نیاز به یک پشتوانه و حمایت کننده احساس می‌شود. بیمه سرقت منزل ، بهترین گزینه‌ای است که برای جلوگیری از خسارات مالی می‌توان تهیه کرد.

استفاده از وسیله‌های پیشگیری مانند: دوربین مدار بسته، درب ضد سرقت یا نگهبان می‌تواند تا حدودی از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کند، اما اگر با وجود این امکانات هم باز سرقت از خانه رخ دهد، برای جبران این خسارات، باید از قبل بیمه سرقت منزل  را تهیه کرد.


بیمه سرقت منزل

بیمه سرقت منزل ،در حقوق کیفری، گرفتن غیر قانونی اموال دیگران بدون اجازه آن‌ها دزدی یا سرقت محسوب می‌شود. به فردی هم که سرقت یا دزدی را انجام دهد، دزد می‌گویند. از زمانی که مفهوم مالکیت در جوامع بشری به وجود آمده است، به جرائم مرتبط با سرقت رسیدگی می‌شود و مجازات‌های مختلفی برای مجرمین در نظر گرفته خواهد شد.


بیمه سرقت منزل چیست؟

بیمه سرقت منزل ، در حقیقت بیمه‌ای است که خسارت‌های دزدی و سرقت را جبران می‌کند، همچنین هزینه‌های مفقود شدن اموال و اشیایی که تحت پوشش بیمه‌گر باشد را پرداخت خواهد کرد.

بیمه سرقت منزل پوشش‌ها و خدمات مختلفی دارد که به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. بیمه سرقت منزل مسکونی
  2. سرقت واحدهای تجاری و صنعتی
  3. سرقت بانک‌ها

در بیمه سرقت منزل ، خطر دزدی و خسارت‌هایی که بر اثر سرقت به بیمه‌گزار وارد می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

به طور معمول بیمه سرقت منزل با سایر بیمه‌نامه‌ها مانند: بیمه آتش سوزی ادغام می‌شود که سرقت اثاث و لوازم منزل را تحت پوشش قرار می‌دهد.


پوشش‌های بیمه سرقت منزل و مغازه

اگر پوشش سرقت را در بیمه آتش سوزی خود انتخاب کرده‌اید، خسارت و پوشش‌های زیر برای اشیا در نظر گرفته شده است.

خسارت اشیا به سرقت رفته

با توجه به شرایط بیمه‌ نامه و لیست اموالی که در بیمه‌نامه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، در صورت سرقت یا دزدی، پرونده تشکیل می‌شود و بعد از بررسی‌های مربوطه میزان خسارت سرقت منزل توسط کارشناس بیمه تایید می‌شود. همچنین بیمه‌گر با توجه به سقف تعهدات بیمه‌ نامه خسارت اموال را به بیمه‌گزار پرداخت خواهد کرد.

ارزش اشیا خراب شده

اگر در زمان ورود و خروج در حین سرقت، سارق به قسمتی از منزل آسیب وارد کند، بیمه خسارات را به اندازه ارزش اشیا تا سقف تعهدات هزینه‌ها پرداخت می‌کند.

بیمه سرقت منزل

پوشش‌های بیمه سرقت منزل

کم شدن ارزش اشیای باقی مانده

اگر اشیایی که سارق به آن‌ها خسارت وارد می‌کند، قابل تعمیر باشند، شرکت در بیمه‌نامه دزدی منزل آن را تحت پوشش قرار می‌دهد و خسارت آن را پرداخت می‌کند.


بیمه سرقت منزل با شکست حرز

این بیمه از لحاظ سرقت با شکست حرز محدودیت‌هایی دارد. بیمه سرقت خانه، خسارت‌های ناشی از سرقت‌هایی که خارج از محل مورد بیمه بدون ارتباط نزدیک با بیمه‌گزار انجام می‌شود، جبران می‌کند.

در سرقت با شکست حرز، سارق باید هنگام ورود مانعی را از پیش روی خود بردارد، بنابراین اگر سارق بدون برخورد با مانع و محافظ وارد منزل شود و سرقت انجام دهد، این سرقت با شکست حرز محسوب نمی‌شود و تحت پوشش‌های این بیمه‌نامه قرار نمی‌گیرد.

حادثه‌ای را سرقت با شکست حرز می‌گوییم که شرایط گوناگونی داشته باشد که به شرح زیر است:


مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت سرقت منزل

هنگام دریافت خسارت بیمه سرقت منزل و مغازه باید مدارکی را به شرکت بیمه‌ای خود تحویل دهید که این مدارک به شرح زیر است:


استثنائات بیمه سرقت منزل

در بیمه سرقت منزل و آتش سوزی، مواردی خارج از تعهد شرکت‌های بیمه است و برای اینکه این موارد تحت پوشش قرار بگیرند، بیمه‌گزار باید با بیمه‌گر توافق کند و حق بیمه بیشتری را پرداخت کند. این موارد شامل:


وظایف بیمه‌گزار در بیمه سرقت منزل

بیمه‌گزار علاوه بر اینکه برای محافظت از سرقت اموال خود موظف به پرداخت حق بیمه است، باید برای دریافت خسارت اقداماتی را  انجام دهد که به شرح زیر است:

در این مطلب با بیمه سرقت منزل و شرایط آن آشنایی پیدا کردید، برای تهیه و خرید بیمه‌ نامه می‌توانید از طریق وب سایت مدیر بیمه ، اقدام به خرید بیمه آتش سوزی کنید و پوشش بیمه سرقت منزل را در بیمه‌ی خود لحاظ کنید. مدیر بیمه یک پلتفرم خرید آنلاین انواع بیمه نامه است و به راحتی می توانید قیمت و پوشش های شرکت‌های بیمه را مقایسه کنید.

کارشناس‌های این مجموعه به صورت ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. کافی است سوالات خود را در قالب کامنت زیر همین پست مطرح کنید تا بهترین مشاوره خرید بیمه ، بیمه سرقت منزل را دریافت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]