بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ ، اصطلاحی است که بارها به گوش بسیاری از ما خورده است.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ عناوین دیگری نظیر بیمه آتیه، بیمه زندگی، آینده ساز نیز برای این بیمه به کار می‌روند.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ . این بیمه در ایران بر خلاف سایر کشورها زیاد استفاده نمی‌شود.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ اطلاعات عموم مردم نسبت به بیمه عمر و شرایط آن محدود است.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ تصمیم گرفتیم در این مقاله، به بیمه عمر و موضوعات مربوط به آن بپردازیم. شاید با خواندن این مقاله، قدم خیری در جهت آینده خود بردارید.اطلاعات مربوط به مزایا و فواید بیم این بیمه شاید به شما در خرید کمک کرده و در تصمیم تان برای خرید آن و بهره ‌گیری از شرایط و پوشش‌های ویژه‌اش کمک کند.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ و چه مزایایی دارد؟

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ عمر زیرمجموعه بیمه اشخاص محسوب می‌شود. این بیمه، نوعی سرمایه گذاری بلندمدت با مزایای مناسب، پشتیبان مالی برای خانواده و همه افراد دوراندیشی است که امروز سکه‌ای کنار گذاشته و فردا کوزه ها سود می برند.

همه افراد جوان، امروز، سخت تلاش می کنند تا فردا نوه شان از دستشان عیدی بگیرد یا از عهده مراسم ازدواج بچه هایشان برآیند.همه این تجربه‌ها که اشاره کردیم، تجربیات شیرین زندگی هستند. آیا پدر و مادر خانواده آتی که همین جوانان شاغل هستند، بدون وجود سرمایه‌ای مطمئن می توانند این هزینه ها را تامین کنند یا سر پیری باید باز هم به کار فکر کنند؟ شرکت‌های بیمه گر به کمک شما آمده اند.این شرکت‌ها سعی می‌کنند با ارائه خدمات بیمه عمر و سود تضمینی‌اش از استرس نبود سرمایه شما کم شود

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه عمر همان بیمه سرمایه گذاری است که طرفداران زیادی دارد. برای همین اگر عبارت بیمه عمر و سرمایه گذاری شنیدید، تعجب نکنید.

مزایای بیمه عمر

تعیین میزان پرداخت حق بیمه توسط خود شخص بیمه‌گزار:

هر کس با توجه به بودجه و جیب خود می‌تواند مبلغ پرداختی حق بیمه را تعیین نماید.

تعیین روش پرداخت حق بیمه توسط خود شخص بیمه‌گزار:

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ شما هنگام خرید می‌توانید انتخاب کنید که حق بیمه را یک جا، دو ماهه، شش ماهه یا سالیانه بپردازید. این گزینه بسیار خوبی است؛ چون انعطاف فراوانی را برای بیمه‌گزار جهت برنامه ریزی پرداختی‌ها فراهم می‌کند و او می‌تواند با فراخ بال زمان‌بندی خاص خود را انتخاب کند که در موعدهای سررسید، سردرگم جور کردن مبلغ نباشد.

امکان تعیین مدت زمان بیمه‌نامه عمر توسط خود شخص بیمه‌گزار :

اصولا افرادی که برنامه ای برای زندگی و آینده خود دارند، به برخورداری از فواید بیمه فکر می‌کنند. آنها برنامه ریزی می‌کنند که ببینند بهترین زمان برای استفاده از این سرمایه گذاری شان چه موقع است. بعد به راحتی از خدمات شرکت‌های بیمه‌گر استفاده می کنند ولی شرکت های بیمه‌ای محدودیت‌ها و شرایطی را برای بهره‌گیری از بیمه عمر مطرح کرده اند:

شرایط سنی بیمه عمر

مدت زمان بیمه‌نامه بین ۵ الی ۳۰ سال قابل تعیین است. سن بیمه شده به علاوه تعداد سال‌های بیمه‌ای نباید از ۷۰ سال بیشتر شود: مثلا خانم نیکویی، خانم شاغل ۴۲ ساله است. با نزدیک شدن به سال‌های بازنشستگی، متوجه می‌شود که نمی‌تواند با مستمری بازنشستگی امورات خود را بگذراند؛ پس، به گزینه سرمایه گذاری بیمه عمر فکر می‌کند. حداکثر زمانی که او می‌تواند برای سررسید بیمه خود در نظر بگیرد، ۲۸ سال است نه بیشتر.

ثبت‌‌نام بیمه عمر بدون محدودیت سنی:

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ رشته بیمه زندگی از بدو تولد تا ۶۰ سالگی قابل صدور است؛ با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، پدر و مادری که به فکر آینده فرزند خود باشند و بخواهند اندکی از بار هزینه های کمرشکن آینده خیالشان راحت باشد، برای فرزند خود از همان کودکی این بیمه را تهیه خواهند کرد.

امکان بازخرید بیمه عمر زودتر از موعد:

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ هیچ یک از ما از اتفاقاتی که در آینده برایش پیش می‌آید، آگاه نیست. همیشه با احتمال و عدم قطعیت سرو کله می‌زنیم. گاهی بیمه‌گذار به سرمایه بیمه زودتر از موعد ذهنی و معین خود نیاز پیدا می‌کند. بیمه‌گزار در این شرایط می‌تواند از گزینه بازخرید بیمه عمر استفاده نماید. البته، از سال دوم بیمه‌ای به بعد امکان این عمل وجود دارد. کارشناسان مدیر بیمه، بازخرید این بیمه را زودتر از ۵ سال پیشنهاد نمی‌کنند. به علاوه کارشناسان بیمه، برای راهنمایی بیشتر شما، محتوای بازخرید بیمه عمر: راهکار یا فرصت سوزی را پیشنهاد می‌کنند. هدف از خرید نوعی سرمایه‌گذاری است؛ پس سرمایه گذاری با ضرر که اصلا عاقلانه نیست. لازم است این راز بیمه‌گران را فاش کنیم که در صورت بازخرید در ۵ سال اول به دلیل کسر هزینه‌های بیمه‌گری که بخشی از پوشش‌هاست، بیمه‌گزار متضرر خواهد بود.

امکان تغییر بیمه‌گزار

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ یک تعریف کوتاه از بیمه گزار ارائه بدهیم: بیمه‌گزار، شخص حقیقی یا حقوقی است که حق بیمه را پرداخت می کند. منافع بیمه به او یا ذی نفعش تعلق می‌گیرد. اصولا بیمه‌گزار یا ذی نفع ثابت و همانی است که نامش در بیمه‌نامه ذکر می‌شود؛ در این سرمایه‌گذاری بیمه‌ای، امکان تغییر بیمه‌گزار نیز وجود دارد.

امکان تعیین استفاده کنندگان یا ذی نفع بیمه‌نامه توسط بیمه‌گزار:

مرگ بعد از صد سال عمر با تن سالم، در کمین است. فوت بیمه‌گزار تحت پوشش این بیمه قرار گرفته است؛ در بیمه‌ نامه باید ذی نفع مربوط به این پوشش مشخص شود.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ نکته جالب ماجرا این است: ذی نفع می‌تواند خانواده یا بستگان یا حتی در صورت علاقه به باقیات الصالحات، سازمان های خیریه باشند. جالب تر این که درصد سهم هر ذی نفع نیز قابل تعیین است.

امکان گرفتن وام با بیمه عمر:

از سال دوم ( در برخی شرکت‌های بیمه‌ای، از ماه ششم ) سرمایه‌گذاری بیمه یادشده ، می‌توانید به میزان ۹۰% از سپرده اندوخته بیمه خود وام بگیرید. مدت بازپرداخت وام دریافتی، طبق توافق بین شرکت و بیمه‌گزار مشخص می‌گردد. میزان بهره وام نیز به سودی بستگی دارد که سال قبل شرکت به بیمه شده پرداخت کرده است.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ معمولا این کارمزد بین ۳ تا ۴ درصد مشخص می‌گردد. نیازی هم ندارید که در به در دنبال ضامن باشید؛ چون وام بیمه آتیه بدون ضامن هم قابل دریافت است. ضمنا ظرافت دیگری نیز در این مزیت نهفته است: احتیاجی به بازخرید نیست و پوشش‌های بیمه نیز به قوت خود باقی می‌ماند!!!

دریافت سود تضمینی بیمه عمر:

در این روزگار، افراد حتی به خانواده خود هم سخت اعتماد می‌کنند، باید بپذیریم که  اعتماد کردن به شرکت‌های بیمه‌ای نیز سخت‌تر شده است.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟  فرد اصولا در مرحله شک و تردید برای انتخاب و خرید بیمه عمر، با خود می‌گوید:” ازکجا معلوم  در موعد سررسید ” شرکت بیمه ای وجود داشته باشد؟ ما نیز به بیمه‌گزاران حق می‌دهیم. ولی این مژده را هم باید داد که بیمه مرکزی علاوه بر تضمین سرمایه‌ها، سودهایی نیز برای تضمین بیمه در نظر گرفته است . نرخ سود بیمه عمر در دو سال اول ۱۶% و در دو سال دوم ۱۳% و برای سال های بعدی ۱۰% است.

امکان دریافت سود مشارکت :

شرکت‌های بیمه‌ای خسیس نیستند. سالانه مبلغی را تعیین و به بیمه‌گزاران پرداخت می‌کنند.این میزان سود در شرکت‌های بیمه ای متفاوت است.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ اگر بخواهید منبع سود را بدانید، باید عرض کنیم که این سود همان ۸۵ الی ۹۰ درصد سود سرمایه‌ گذاری بیمه عمر شرکت‌های بیمه‌ای است که به جیب بیمه‌گزاران روانه خواهد شد.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ دریافت سرمایه‌گذاری بیمه عمر به صورت یک جا یا مستمری ماهانه:

مبلغ حق بیمه پرداختی شما بعد از کسر هزینه‌‌ها به عنوان اندوخته منظور شده و سود روزشمار و مرکب به آن تعلق می‌گیرد. در زمان سررسید که بیمه‌گزار تاریخ آن را تعیین میکند، کل مبلغ سرمایه‌گذاری با سودی که گفتیم، یک جا یا ماهانه (برحسب انتخاب بیمه‌گزار) پرداخت می‌شود.


بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ معافیت مالیاتی بیمه عمر:

طبق  ماده ۱۳۶ قانون مالیات مستقیم، سرمایه بیمه آینده ساز هر چه قدر هم دندانگیر باشد، معاف از مالیات است و در صورت مرگ بیمه‌گزار، مبلغ اندوخته + سود به ذینفعان بدون نیاز به انحصار وراثت، پرداخت خواهد شد.

تبدیل بیمه به ضمانت نامه :

با جمع شدن سرمایه در قلک اندوخته بیمه ، به مرور این مبلغ به یک ضمانت‌نامه معتبر همانند اسناد مالی و اعتباری تبدیل خواهد شد.

پوشش جهانی بیمه عمر:

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه شدگان در سراسر جهان به جز مناطق قطبی، استوا و مناطق جنگی می‌توانند از مزایای پوشش فوت، حادثه و درمان بهره مند گردند. اگر گذر بیمه شده به مناطق قطبی، استوا و مناطق جنگی افتاد، می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی تعیین شده، از استمرار بیمه خود درمقاصد ذکر شده اطمینان یابد؛ در غیراین صورت، تعهدات شرکت بیمه نیز با سفر او کاهش خواهد یافت. اگر بیمه‌گزار در کشوری غیر از ایران اقامت داشته باشد، باید نماینده‌ای ساکن در ایران را به شرکت بیمه گر معرفی کند. نماینده بیمه‌گزار می‌تواند به رتق و فتق امور بیمه فرد خارج از ایران بپردازد.

هماهنگی بیمه عمر با تورم : 

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بدیهی است که با بالارفتن تورم، ارزش سپرده‌های بانکی کاهش می یابد. در این بیمه آتیه ساز، تمهیدات خاصی لحاظ شده است که بتوان از این سد مالی عبور کرد:

 

  1. حق بیمه هر سال هماهنگ با تورم بین ۵ الی ۲۰ درصد افزایش می‌یابد. این افزایش بر افزایش میزان سرمایه فوت و اندوخته نیز تاثیر مستقیم دارد.
  1. درصد افزایش
  2. حق بیمه
  3. از درصد افزایش سرمایه فوت بیشتر خواهد بود.
  4. امکان افزایش حق بیمه و ثابت نگه داشتن سرمایه فوت نیز راهکار دیگری برای هماهنگی با تورم است.

احتمال می‌دهیم با خواندن مزایای بیمه زندگی علاقه مند شده باشید که انواع، پوشش‌ها و سایر شرایط بیمه عمر را نیز بدانید. با کسب اطلاعات در حوزه بیمه می‌توانید انتخاب و تصمیم‌گیری آگاهانه تری در خصوص خرید آن داشته باشید. پس در ادامه توجه تان را به سایر موضوعات مربوط به این بیمه جلب می‌کنیم:

چه کسانی می‌توانند بیمه عمر دریافت کنند؟

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ شرایط بیمه عمر

الف) شرایط سنی

بیمه برای کودکان از بدو تولد و برای بزرگسالان تا ۷۰ سالگی صادر می‌شود. افزایش سن بر حق بیمه تاثیر مستقیم دارد؛ یعنی: هر چه سن شخص بالاتر، حق بیمه پرداختی نیز بالاتر خواهد بود.

ب) مدت قرارداد

مدت قرارداد بیمه عمر بین ۵ الی ۳۰ سال است. هرچه تعداد سال‌های سرمایه‌گذاری بیشتر باشد، سرمایه بیشتری به فرد بیمه شده تعلق خواهد گرفت.

ج) مبلغ حق بیمه عمر

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ حق بیمه معینی وجود ندارد. هر متقاضی می‌تواند با توجه به بزرگی جیبش و صفرهای دارایی اش مبلغی را به عنوان حق بیمه انتخاب نماید. حق بیمه نباید از ۵۰ هزار تومان کمتر باشد. بیمه‌گزار باز هم به دلخواه می‌تواند حق‌بیمه خود را به صورت یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه یا یکساله پرداخت نماید.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ سالانه  می‌توان حق بیمه را بنا به انتخاب بیمه‌گزار افزایش داد. این درصد افزایش حق بیمه ۵ الی ۲۵ درصد است. کل جریان انتخاب آن به تصمیم بیمه‌گزار بستگی دارد.

اگر نگاهی اقتصادی به سرمایه خود دارید، پیشنهاد کارشناسان مدیر بیمه ، حداقل مبلغ ۷۰۰ هزار تومان است که در بهترین حالت می‌توانید سالیانه پرداخت نمایید.

 انواع بیمه عمر

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ انواع بیمه عمر

همان طور که در بخش مزایا اشاره کردیم، این بیمه منعطف است و انواع گوناگون بیمه عمر  در‌صدد رفع نیازهای اقتصادی همه افراد دارای توان مالی و شرایط مختلف هستند.


الف) بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه عمر زمانی 

بیمه عمر زمانی برای جبران خسارت فوت بیمه شده در زمان اعتبار صادر می‌شود. این مدت اعتبار معین و بنا به موعدی است که در بیمه‌نامه ذکر شده است. اگر خدای نکرده، بیمه‌گزار در این مدت فوت شود، مبلغ سرمایه‌گذاری توافق شده قابل پرداخت است. در صورت عمر باقی بیمه‌گزار، شرکت بیمه ای سرمایه ای به او پرداخت نمی‌کند. بیمه‌گزار باید فقط برای طولانی بودن عمر خود خدا را شاکر باشد و چشم از سرمایه بیمه عمر زمانی و حق بیمه‌های پرداختی اش بپوشد. از انواع دیگر زیرمجموعه‌ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

ب) بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه مختلط پس انداز:

این نوع بیمه قطعا نسبت به نوع قبلی مناسب تر به نظر می‌رسد. بیمه‌گر در ازای دریافت حق بیمه تعهد دارد که در صورت فوت بیمه شده در طول مدت قرارداد بیمه یا زنده بودنش در موعد سررسید، مبلغ سرمایه‌گذاری را به ذی نفعی پرداخت کند که در بیمه‌نامه به او اشاره شده است.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ در این صورت اگر عمرتان به دنیا باقی باشد، امیدی هست که مبلغی سرمایه را دریافت کنید و نمی‌سوزید که کاش مرده بودید و از شرکت بیمه پولی می گرفتید. بیمه مختلط پس انداز از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین این نوع بیمه محسوب می‌شود.از اشکال گوناگون بیمه مختلط پس انداز، به انواع زیر می‌توان اشاره کرد:

ج) بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه مستمری

اگر بخواهید در سال‎های بعد از مدت زمان تعیین شده در قرارداد بیمه، مستمری دریافت نمایید، می توانید زیرشاخه بیمه مستمری را انتخاب نمایید. بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ این دریافت مستمری می‌تواند طی مدت معین یا تا پایان عمرتان تداوم یابد. این بیمه به کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند در دوران حیات و فعالیت خود از پس‌انداز و سرمایه اندوخته خود بهره ببرند.این افراد از روحیه زندگی در لحظه برخوردارند و نمی‌خواهند دریافت مستمری خود را به دوران پیری و ازکارافتادگی به تعویق بیاندازند. انواع بیمه مستمری به شرح زیر هستند:

ریسک عمر طولانی بیمه‌گزار براساس جدول مرگ و میر پوشش داده می‌شود که  حداقل هر ۵ سال یک بار از طرف شرکت بیمه مرکزی اعلام می‌شود.

د) بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه بازنشستگی:

در شرایط نامطلوب مالی که اکثر افراد جوان از درآمد پایین شکایت می‌کنند، مسائل مالی افراد مسن از اهمیت بالایی برخوردار است.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ این افراد عیالمند بوده و در سنی هستند که همواره نوه و فرزندانشان به دیدارشان می آیند. همچنین اگر در شرایط ناتوانی جسمی و بیماری هم باشند، هزینه‌هایشان سربه فلک خواهد زد. در این شرایط، بیمه بازنشستگی با پوشش اقتصادی انسان‌های پیر و از کارافتاده گره گشاست.

چ) بیمه عمر مانده بدهکار:

شاید فردی وام دار بانک باشد و قبل از اتمام قسط ها اجلش برسد و دارفانی را وداع بگوید،در صورت تهیه این نوع بیمه، شرکت بیمه متعهد به پرداخت باقی وام خواهد بود.

م) بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه عمر و سرمایه‌گذاری:

این دسته بیمه دو بعد را شامل شده است: پوشش‌های بیمه عمر و هم چنین سرمایه‌گذاری. شرکت‌های بیمه که در رقابت با یکدیگر طرح‌های بیمه‌ای مختلفی ارائه می‌دهند، در این نوع بیمه سنگ تمام گذاشته اند: از طرح های این بیمه ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر می توان به بیمه زنان خانه دار، بیمه مستمری، بیمه بازنشستگی، بیمه آتیه کودکان و … اشاره کرد.

ه) بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه عمر گروهی

هر کس خاطره‌ای از جریان دنگی دونگی داشته باشد، می‌داند که با تقسیم هزینه‌ها دربین اعضای گروه، از بار هزینه‌ها بر هر فرد کاسته می‌شود و نرخ بیمه برای همگان یکسان می شود؛ ضمنا شرایط محاسبه حق بیمه‌ها و شیوه‌ها و طرح‌های بیمه‌گری آسان تر خواهد بود. با تبعیت از همان الگوی دنگ و دونگی، بیمه عمر گروهی نیز برای گروه‌ها، انجمن ها، شرکت‌های تجاری، ادارات و موسسات دولتی، تشکل‌های کارگری ارائه شده است

همه انواع این بیمه آینده ساز در قالب گروهی نیز قابل عرضه است. چنین قراردادهایی یکساله هستند و کارفرماها با بیمه‌گران منعقد می‌کنند.

سرمایه این نوع پشتوانه بیمه‌ای معمولا به صورت چند برابر حقوق ماهانه یعنی ۳۰، ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ برابر ارائه می‌گردد.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ پوشش‌های بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ پوشش بیماری‌های خاص:

بیماری‌های خاص شامل سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی(کرونر) و پیوند اعضای اصلی بدن است که تحت پوشش این رشته بیمه قرار دارد. البته نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهیم این است که ابتلا به بیماری در مدت اعتبار بیمه‌نامه صورت گرفته باشد و سن بیمه شده نیز کمتر از ۶۰ سال باشد. سقف پوشش و شرایط پرداخت خسارت بیماری‌های خاص هر یک از شرکت‌های بیمه‌گر با دیگری تفاوت دارد. شما می‌توانید در زمان خرید، سقف پوشش‌ها و شرایط سنی مربوط به آن شرکت بیمه را بررسی نمایید. طبق توافقات شرکت‌های بیمه، اگر چند بیمه عمر دارید، می توانید از همه بیمه‌نامه‌های خود خسارت بیماری خاص را دریافت نمایید.

پوشش فوت طبیعی و فوت براثر حادثه

به محض این‌که اولین حق بیمه عمر پرداخت شود، دیگر نگرانی بابت آینده در صورت بروز حادثه یا رسیدن اجل به پایان می‌رسد (مخصوصا برای بیمه شده ای که سرپرست خانواده باشد)، بیمه گزار می‌تواند در صورت تمایل به دریافت سرمایه فوت بیشتر، یک، دو یا سه برابر سرمایه فوت را به عنوان پوشش فوت بر اثر حادثه انتخاب نماید. بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ اگر در این بازه زمانی، مرگ بیمه گزار فرا برسد، شرکت بیمه‌گر سرمایه به اضافه اندوخته گرداوری شده تا زمان فوت را به ذی نفع بیمه پرداخت خواهد کرد.

سرمایه فوت براثر حادثه و هزینه درمان خسارات صدمه دیدگی‌های ورزش‌های خاص نظیر غواصی، بانجی جامپینگ، پاراشوت و …. به بیمه شده پرداخت نمی‌شود.

اگر خودکشی صورت گیرد، تکلیف بیمه عمر چیست؟

خودکشی جزو فوت در اثر حادثه نیست.برای خودکشی، سرمایه عمر (فوت به هر علت) پرداخت می‌شود که البته شرط و شروط و دوره انتظاری دارد.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی:

پوشش هزینه‌های پزشکی ناشی از حوادث یکی از پوشش‌های بسیاری از بیمه‌های از این دست است. البته از آن جا که این هزینه ها همیشه سربه فلک می‌گذارند، شرکت‌های بیمه‌گر نیز سقفی برای پرداخت خسارت‌های هزینه‌های پزشکی تعیین کرده‌اند.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ پوشش تکمیلی هزینه‌های پزشکی همان طور که از نامش پیداست، جزو پوشش‌های اضافی و  اختیاری این سرمایه‌گذاری بیمه‌ای است که با پرداخت حق بیمه بیشتر ارائه خواهد شد.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ پوشش نقص عضو و از کارافتادگی:

اگر زبانمان لال، برای بیمه‌شده اتفاق خاصی رخ داد که در نهایت کارافتادگی دائم و کامل به دنبال داشت، او از پرداخت حق بیمه معاف می‌شود. در صورت نقص عضو، او می‌تواند تا ۲۰۰% سرمایه فوت خود را دریافت دارد. البته باید در نظر داشت که پرداخت این میزان سرمایه فوت بستگی به شرکت بیمه‌گر دارد. شرکت‌های بیمه‌گر مبالغ مختلفی را برای پوشش بیمه‌ای از کار افتادگی ارائه می‌دهند. ضمنا این فرد می‌تواند از سایر پوشش‌ها بهره ببرد تا حداقل مرهمی بر درد ازکارافتادگی او باشد.

در این مطلب درباره بیمه عمر و پوشش‌های آن با شما به بحث و بررسی پرداختیم. اما هر بیمه‌ای ممکن معایبی نیز داشته باشد.


بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ آیا بیمه عمر دفترچه خدمات درمانی دارد؟

در تماس‌هایی که با بخش پشتیبانی شرکت مدیر بیمه گرفته می‌شود، کاربران سوالاتی درباره پوشش‌های درمانی این رشته بیمه‌ای مطرح می کنند؟و می پرسند: آیا هزینه‌های درمانی  مواردی همچون هزینه ویزیت و دارو، دندانپزشکی و زایمان پوشش داده می‌شود که جواب هر دو سوال مذکور منفی است. هزینه‌های یاد شده نیز تحت پوشش نیستند و با برخی شرایط خاص بیمه تکمیلی پوشش داده می شوند.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه عمر چه خساراتی را پوشش نمی‌دهد؟

خودکشی: در بالا گفتیم که در صورتی که فرد بیمه‌شده مبادرت به خودکشی نماید، به او سرمایه عمر (فوت به هرعلت) تعلق می‌گیرد ولی اگر خودکشی در دو سال اول قرارداد باشد، صرفا اندوخته به ذی نفع پرداخت می‌شود و بهره دیگری از این سرمایه‌گذاری خود نخواهد برد.

اعمال مجرمانه: در جامعه، افراد با شخصیت‌ها و نگرش‌های مختلف پیدا می‌شوند. اگر شخص بیمه‌شده خلافکار باشد و در اثر فعالیت در حوزه اعمال مغایر با قانون فوت شود، شرکت بیمه پرداخت سرمایه فوت او را قبول نمی‌کند.

فوت بیمه‌شده در اثر حوادث عمدی: اگر ذی‌نفع ، مقدمات کشتن یا مرگ بیمه‌شده را فراهم بیاورد به عبارتی در مرگ او ساخت و پاخت کند، شرکت بیمه‌گر مزایای بیمه را از او سلب خواهد کرد.

مشاغل خطرناک: اگر فرد بیمه‌شده، شغلی خطرناک داشته باشد، بیمه‌نامه به شرطی برای او قابل صدور است که همراه با الحاقیه استثنائات باشد.

جنگ، اعزام به عملیات جنگی و تشعشات هسته‌ای: اگر بیمه‌شده در جریان حوادث یادشده جان خود را از دست بدهد، فقط اندوخته صندوق ذی‌نفعان به او تعلق می‌گیرد.


بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ محاسبه قیمت بیمه عمر:

از آن جا که عوامل تاثیرگذار در محاسبه حق بیمه تا حد زیادی به انتخاب و تصمیم بیمه‌گزار نیاز دارد، نمی‌توان قیمت مشخصی اعلام کرد.به منظور خرید مطمئن باید در انتخاب شرکت بیمه‌ای دقت فراوان داشت که زیربنای انتخاب را شکل می‌دهد. سپس باید در اولویت‌بندی نیازهای خود به بررسی بپردازید. برای بعضی سرمایه از کارافتادگی و برای برخی دیگر معافیت مالیاتی مهم است پس با توجه به اولویت‌های خود، مزایا و عوامل تاثیرگذار بیمه را بررسی نمایید. حال می توان نگاهی به سایر عوامل تاثیرگذار در تعیین نرخ بیمه عمر داشت:

الف) بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ میزان حق بیمه پرداختی بیمه‌گزار

حداقل حق بیمه ماهانه ۵۰ هزار تومان و تا سقف سالانه ۸ میلیون تومان است. امکان افزایش آن نیز وجود دارد. شما می توانید بر حسب قدرت خرید و شرایط مالی خود، ضریب خاصی را برای افزایش حق‌بیمه انتخاب نمایید. ضریب افزایش نرخ حق بیمه عمر شرکت‌های بیمه‌ای، مختلف است.می‌توان ضریب‌های ۵ درصد، ۱۰ درصد، ۱۵ درصد و ۲۰ درصد را برای افزایش حق بیمه سالانه انتخاب کرد.

هرچه میزان حق بیمه انتخابی افزایش یابد بر سرمایه و در نهایت پوشش‌های بیمه‌ای تاثیر خواهد داشت: اگر شما پوشش‌های بیمه‌ای مختلف انتخاب نمایید، حق بیمه تغییری نخواهد داشت ولی بر میزان اندوخته نهایی تاثیرگذار است: با انتخاب پوشش بیمه‌ای بیشتر اندوخته نهایی فرد کاهش پیدا می‌کند.

امکان پرداخت یکجای حق بیمه وجود دارد ولی برای دریافت مستمری بیمه عمر، حداقل باید ده سال صبر کنید.

از عوامل دیگری که در محاسبه قیمت و میزان اندوخته نهایی آن نقش دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ طرح‌های بیمه عمر

شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، طرح‌ها و عناوین مختلف ارائه می‌کنند؛ به عنوان مثال، شاید اسامی بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد، بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان، بیمه‌نامه عمر و زندگی مان ایران، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری پارسیان، بیمه عمر و بازنشستگی، بیمه عمر سینا، بیمه تامین هزینه تحصیلات، بیمه زنان خانه‌دار و بیمه مستمری زنان خانه دار،بیمه عمر خانواده، بیمه عمر طرح خودپرداخت به گوشتان خورده باشد یا تبلیغات‌شان را دیده باشید.

هر کدام از طرح‌ها و اسامی یادشده شرایط گوناگونی در حوزه شرایط سنی، میزان سرمایه فوت بیمه‎نامه و نرخ افزایش حق بیمه‌ خود دارند که می‌توان با مطالعه شرایط هریک از شرکت ها، انتخاب خوبی می توان داشت.

اگر شرکت بیمه‌ای منحل یا ورشکسته شود، تکلیف حق‌بیمه‌های پرداختی چیست؟

یکی از نگرانی های خریداران این است که با توجه به طولانی بودن مدت بیمه عمر و در نظر گرفتن امکان ورشکستگی یا انحلال شرکت بیمه، ریسک سرمایه‌گذاری‌شان چه خواهد شد و بعد از اتفاقات، دستشان به جایی بند نباشد.بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ از آن جا که دغدغه اصلی مدیر بیمه، تامین راحتی و سهولت کار و رفع ابهامات و نگرانی‌های شما عزیزان است و در ۲۴ ساعت ۷ روز هفته در خدمت شما هستیم،  باید بگوییم که بیمه مرکزی بر همه شرکت‌های بیمه‌ای مجوزدار نظارت می‌کند و حامی و حافظ حقوق بیمه شدگان  در شرایط انحلال شرکت‌های بیمه‌گر است. بیمه مرکزی در صورت انحلال شرکت‌های بیمه‌ای، همه سوابق و اسناد حقوقی تعهدات به یک یا چند شرکت دیگر بیمه‌ای منتقل می کند.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ مزیت بیمه عمر نسبت به بیمه تامین اجتماعی چیست؟

با توجه به مزایای فراوانی که برای این بیمه ارزشمند مطرح شد، شاید این سوال پیش آید که با وجود بیمه عمر به بیمه تامین اجتماعی چه نیازی داریم؟ باید بگوییم که ماهیت و پوشش‌های  این دو بیمه با هم فرق بسیاری دارند و می‌توان گفت که این بیمه مکمل بیمه تامین اجتماعی است.اگر شما هم با این سوال و مسئله مواجه شده اید پیشنهاد میکنیم مقاله تفاوت بیمه تامین اجتماعی با بیمه عمر را مطالعه بفرمایید تا انتخاب آگاهانه تری نسبت به شرایط خود داشته باشید.

اگر شغل شما آزاد است و تحت پوشش بیمه عمر هستید خوب است بدانید که همزمان می‌توانید تحت پوشش دو بیمه یعنی بیمه عمر و بیمه مشاغل آزاد تامین اجتماعی قرار بگیرید و از خدمات هر دو بیمه‌نامه بهره‌مند شوید.


بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ مزیت بیمه عمر نسبت به بازار بورس چیست؟

به تازگی تب و تاب بورس در ایران بالاگرفته است و بازار بورس یکی از بازارهای نوین و پرسود ولی پرریسک  برای سرمایه‌‌گذاری است. بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ شاید برخی افراد بورس را به خاطر سود آنی و بالای آن ترجیح دهند در ادامه توجه شما را به برخی از تفاوت‌های بازار بورس و بیمه عمر جلب می‌کنیم ولی در نهایت این شما هستید که ترجیح می‌دهید در کدام حوزه سرمایه‌گذاری نمایید:

  1. بیمه عمر، سرمایه و سود شما تضمین شده ارائه می‌کند ولی در بورس سرمایه همواره با نوسان و حتی زیان روبه روست.
  2. بازار بورس، هوشمندی و دانش شما را از نحوه سرمایه‌گذاری می‌طلبد در صورتی که بیمه فقط نیازمند خرید و پرداخت به موقع حق بیمه است.
  3. بازار بورس پوشش‌هایی برای فوت یا از کارافتادگی بیمه‌شده ارائه نمی‌دهد در صورتی که یکی از اهداف اصلی خرید این رشته بیمه‌ای به جز برخورداری از امکان سرمایه‌گذاری مطمئن، استفاده از پوشش‌های فوت و ازکارافتادگی یا دریافت مستمری و وام است.
  4. در بازار بورس تسهیلاتی ارائه نمی‌شود ولی با خرید این بیمه بعد از گذشت دو سال، می توانید از تسهیلات ویژه و حتی وام استفاده نمایید.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ در بالا به برخی از مزایای بیمه عمر نسبت به بازار بورس اشاره کردیم؛ ولی صلاح خویش خسروان دانند و شاید شما روحیه بسیار ریسک‌پذیری داشته باشید؛ بورس و سودهای آن را به سرمایه‌گذاری مطمئن بیمه عمر ترجیح دهید یا حتی بسیار هوشمند بوده و از هر دو منبع سرمایه‌گذاری بازار بورس به همراه خرید این بیمه بهره برید. تصمیم با خود شماست.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ خرید بیمه عمر

همه شرکت‌های بیمه‌ای مجاز ارائه دهنده این رشته بیمه جذاب زیر نظر بیمه مرکزی کار می‌کنند و  پوشش‌ها و شرایط بیمه‌ای مشابه‌ای ارائه می‌کنند ولی تفاوت‌هایی در سقف سرمایه پرداختی وجود دارد. بازار این محصول بیمه‌ای به تازگی در ایران گسترش یافته است و شرکت‎‌های بیمه‌ای توجه زیادی به آن داشته‌اند.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بیمه عمر ایران

شرکت بیمه‌ ایران دومین رتبه فروش این رشته بیمه را  به خود اختصاص داده است.بیمه ایران، اعتماد بسیاری از بیمه‌گزاران را جلب نموده است. این شرکت اخیرا طرح بیمه عمر ” مان” را با شرایط و مزایای ویژه و حداقل حق بیمه ماهانه ۵۰هزار تومان ارائه نمود:

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ بهترین بیمه عمر

از آن جا که در هر کاری، هدف حرف اصلی را می‌زند؛ در خرید این رشته بیمه مفید نیز حتما به هدف خود از این اقدام دقت نمایید. شما می‌توانید با اهداف بهره مندی از پوشش‌ها ، سرمایه‌گذاری بلندمدت یا داشتن مستمری و سود یا حتی دریافت وام به گرفتن بیمه عمر رو بیاورید. به همین دلیل ، بهترین بیمه عمر نیز با توجه به شرایط هر فرد مشخص می‌گردد.

بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ راهنمای خرید بیمه عمر

شما می‌توانید با توجه به اهداف خود، شرایط و انواع بیمه عمرهای شرکت‌های بیمه‌گر مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و با بررسی جوانب امر و با آینده‌نگری مناسب، بیمه ای را انتخاب کنید که از بالاترین تناسب با نیازها و اهداف شما برخوردار است. بیمه عمر به چه کسانی تعلق میگیرد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی بیمه عمر می‌توانید سوالات خود را  با کارشناسان مدیر بیمه از طریق کامنت زیر همین پست در میان بگذارید تا از راهنمایی‌های علمی و بی‌طرفانه آنان در کمال صبر و با دقت برخوردار شوید.

 

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]