جریمه دیرکرد بیمه ،حتما می‌دانید که بیمه شخص ثالث تاریخ اعتبار محدودی داشته و باید در زمان سررسید جریمه دیرکرد بیمه ،مقرر حتما تمدید شود اما در بسیاری از مواقع به علت مشغله‌های کاری و یا به هر دلیلی انجام این کار را فراموش می‌کنیم و اینجاست که با مبحثی با عنوان جریمه دیرکرد بیمه  شخص ثالث مواجه می‌شویم که در این مقاله به سوالات مهمی پاسخ میدهیم:


محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

مبلغ جریمه دیرکرد بیمه روزانه بیمه شخص ثالث چقدر است؟ میزان جریمه دیرکرد بیمه در همه شرکت‌های بیمه به صورت روز شمار محاسبه می‌شود و هر روز که از تاریخ تمدید بگذرد بر مبلغ جریمه اضافه می‌شود. میزان نرخ جریمه دیرکرد بیمه خودرو بر اساس تعداد سیلندر و بر اساس نوع خودرو که سواری یا بارکش و حتی بر اساس ظرفیت باری خودرو و … تعیین می‌شود. در جدول زیر نحوه محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

نوع خودرو میزان جریمه (روزانه)
برای خودروهای تیپ پراید و پیکان ۲۳.۰۵۵ ریال
برای خودروهای تیپ پژو و سمند و سایر خودروهای ۴ سیلندر ۲۷.۱۰۳ریال
برای خودروهای بارکش تا ۵ تن ۳۶.۳۵۰ ریال
برای خودروهای بارکش تا ۱۰ تن ۴۶.۵۷۱ ریال
برای خودروهای بارکش تا ۲۰ تن ۵۷.۴۴۳ ریال
خودروهای بیشتر از ۴ سیلندر ۳۰.۳۳۰ ریال
وانت ۱ تن ۲۳.۸۴۹ ریال
وانت تا ۳ تن ۲۸.۷۱۷ ریال

جدول میزان جریمه دیرکرد بیمه بیمه شخص ثالث

 

همانطور که گفته شد جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به صورت روزانه محاسبه شده و به مبلغ بیمه ثالث اضافه می‌شود. حداکثر تعداد روزهایی که برای نداشتن بیمه ثالث باید جریمه پرداخت کرد برابر با ۳۶۵ روز (یکسال) می‌باشد.

در صورت عدم پرداخت اقساط بیمه شخص ثالث در بیمه نامه های ثالث قسطی انقضای بیمه شخص ثالث اتفاق می افتد.


میزان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور

موتور نیز همانند سایر وسایل نقلیه باید بیمه شخص ثالث داشته باشد و بیمه گذار باید در زمان مقرر اقدام به تمدید بیمه ثالث موتور خود نماید. اگر تاریخ تمدید بیمه ثالث موتور گذشته باشد، در محاسبه بیمه شخص ثالث موتور سیکلت نیز جریمه به حق بیمه ثالث موتور اضافه می‌شود. میزان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور برای هر روز تاخیر برابر

مدل موتور میزان جریمه (روزانه)
 ۲ سیلندر ۱.۶۲۲ ریال
 ۱ سیلندر ۱.۴۷۷ ریال

آیا تخفیفات بیمه شخص ثالث با داشتن جریمه از بین می‌رود؟

 

آیا تخفیفات بیمه شخص ثالث با داشتن جریمه از بین می‌رود؟

 

اگر تاریخ اعتبار بیمه شخص ثالث شما گذشته و تمدید بیمه ثالث شما با جریمه همراه است، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا تخفیفات بیمه ثالث من با داشتن جریمه از بین می‌رود یا نه؟ در جواب باید گفت نگران نباشید،  حتی اگر یک سال (۳۶۵ روز) از تاریخ تمدید بیمه ثالثتان گذشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که داشتن تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث بر روی مبلغ جریمه شما تاثیری نداشته و این دو در زمان محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث معقوله‌های جدا از هم می‌باشند.


بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو به چه صورت انجام می‌شود؟

 

بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو به چه صورت انجام می‌شود؟

 

اجازه بخشودگی جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه در شرایط زیر ممکن است:

به غیر از این سه مورد، جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث به هیچ وجه بخشوده نمی‌شود.


چرا در بیمه شخص ثالث به خاطر جریمه دیرکرد بیمه گرفته می‌شود ولی پوششی وجود ندارد؟

بر اساس قانون بیمه شخص ثالث همه دارندگان  وسایل نقلیه مکلفند که بیمه شخص ثالث داشته باشند که بتوانند در زمان خسارت بدنی و مالی  از این بیمه نامه استفاده نمایند.  حال اگر  خسارت در زمانی اتفاق بیافتد که تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث گذشته باشد،  شرکت بیمه نمی تواند  تعهدی نسبت به پرداخت خسارت داشته باشند. از این رو برای جبران خسارت در مواردی از قبیل انقضاء بیمه‌نامه ثالث، بطلان قرارداد بیمه ثالث، تعلیق تأمین شرکت بیمه‌گر، فرار کردن و یا شناخته نشدن مسئول حادثه و یا ورشکستگی  شرکت بیمه، مبالغ جریمه به حساب صندوق تامین خسارات واریز می شود. که در واقع یکی از منابع درآمدی صندوق از محل دیرکرد می‌باشد و چنانچه بیمه‌گذاری در زمان فقدان بیمه‌نامه، خسارتی داشته باشد که در شمول تعهدات صندوق بوده با مراجعه زیاندیده به صندوق قابل پیگیری می‌باشد.


چگونه تاریخ بیمه ثالث اتومبیلمان را فراموش نکنیم

یک راهکار ساده برای فراموش نکردن تاریخ بیمه ثالث خودرو وجود دارد، شما می‌توانید تاریخ تمدید بیمه شخص ثالثتان را در سایت مدیر بیمه ثبت کنید، بصورت اتوماتیک یاد آور تمدید برای شما در زمان تمدید ارسال می‌گردد و هم کارشناسان بخش اتومبیل سایت مدیر بیمه چند روز قبل از تاریخ تمدید با شما تماس گرفته و با اعلام قیمت بیمه ثالث از هر شرکت بیمه‌ای که مد نظر شماست یادآوری تمدید بیمه ثالث شما را انجام می‌دهند.


جریمه دیرکرد بیمه ،تمدید به موقع بیمه شخص ثالث

اگر شما نیز از بیمه گذاران بیمه ثالث هستید که می‌خواهید تمدید بیمه ثالثتان را به موقع انجام دهید می‌توانید در کنار استفاده از سیستم یادآوری تمدید بیمه شخص ثالث سامانه مدیر بیمه ، مقایسه قیمت بیمه شخص ثالث در بین شرکت های مختلف و نحوه دریافت خسارت و مقایسه خدمات در حال ارائه شرکت های بیمه از مشاوران مدیر بیمه کمک بگیرید. فراموش نکنیم که تاریخ اعتبار بیمه شخص ثالث از  ساعت  ۰۰.۰۰  روز بعد که بیمه نامه‌تان خریداری کرده‌اید و یا تمدید کرده‌اید آغاز می‌شود. به همین علت بهتر است که برای همپوشانی دو بیمه‌نامه  چند روز قبل از پایان اعتبار بیمه ثالث اقدام به تمدید بیمه ثالث نمایید. برای استعلام قیمت بیمه شخص ثالث می توانید فرم بیمه شخص ثالث را در مدیر بیمه تکمیل و ارسال نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالات شما در زمینه قیمت بیمه ثالث و نحوه خرید و …. خواهند بود.

 

Source:bimetime.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]