سایت بیمه ،حق بیمه‌ای که شما در طی مدت زمان بیمه خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کنید جزو سوابق بیمه محسوب می‌شود. سایت بیمه ،بیش از ١۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌های اجباری، بیمه اختیاری خویش فرما و بسیاری از بیمه‌های دیگر قرار دارند که حق بیمه خود را به یکی از نزدیک‌ترین شعب سازمان تأمین اجتماعی در ٣١ استان کشور پرداخت می‌کنند تا بتوانند در طول مدت پرداخت حق بیمه و پس از آن از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی به آن‌ها ارائه می‌کند استفاده کنند.

سایت بیمه ،چرا باید تحت پوشش بیمه باشیم؟

بسیاری از ما شاهد افرادی بوده‌ایم که به دلیل اتفاقات پیش بینی نشده‌ای مثل حوادث طبیعی، تصادف، بیماری یا مشکلاتی از این قبیل زندگیشان دست‌خوش تغییرات بسیار زیادی شده و خسارت زیادی به آن‌ها وارد شده است.
سایت بیمه ،ممکن است به دلیل بیماری‌های سخت، نبود مسکن، بهداشت یا غذای مناسب سلامتی و جان افراد مورد تهدید قرار بگیرد، ممکن است افراد بدون داشتن گواهینامه تصادف کنند و مجبور به پرداخت دیه‌های سنگین و یا حتی زندان باشند. بیمه مانند پس انداز و میراث برای آینده می‌ماند و کمک می‌کند که در مقابل حوادث پیش بینی نشده که ممکن است جبران آن‌ها خارج از توان ما باشد را بدون از دست دادن احترام و عزت نفس از بیمه استفاده کنیم و نیازمند کمک دیگران نباشیم.

بنابراین افرادی که سرپرست خانوار هستند و زندگی و آینده عزیزانشان برایشان مهم است، همچنین کارفرمایانی که سلامت پرسنلشان برایشان اولویت می باشد بهتر و ضروری است از انواع بیمه‌های موجود استفاده کنند و خود و عزیزانشان را تحت پوشش بیمه قرار دهند. سایت بیمه ،در این محتوا قصد بررسی جنبه‌های مختلف سوابق بیمه مانند نحوه جمع‌آوری آن، تفاوت آن با سوابق کار و همچنین روش‌های استعلام حق بیمه را داریم. ازآنجایی که امروزه تقریبا همه افراد تحت پوشش بیمه قرار دارند، قبل از پرداختن به موارد بررسی مذکور به بیان برخی از اصطلاحات استفاده شده در قانون بیمه خواهیم پرداخت تا تفهمیم موارد آسان‌تر گردد.

سایت بیمه ،مفهوم اصطلاحات بیمه

سابقه بیمه چیست؟سایت بیمه

همانطور که گفته شد حق‌بیمه پرداختی شما به هریک از شعب سازمان تامین اجتماعی سابقه بیمه شما محسوب می‌شود.
حق بیمه‌ای که شما پرداخت می‌کنید به عنوان سابقه بیمه در سامانه سوابق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ثبت خواهد شد و شما ممکن است در موارد مختلف به آن نیاز پیدا کنید. سایت بیمه ،همچنین مشاهده آنلاین پرداخت حق بیمه به صورت ماهانه به شما این امکان را می‌دهد که از پرداخت حق بیمه خود توسط کارفرمای مربوطه اطمینان یابید و در بیمه‌های اجباری اگر ٧ درصد حق‌بیمه از شما کسر شده باشد نسبت به پیگیری موضوع و شکایت از کارفرمای خود اقدام نمایید.

سایت بیمه ،جمع‌آوری سوابق بیمه چگونه است؟

اگر در بیش از یک شعبه تأمین اجتماعی دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستید می‌توانید تمام پرداختی‌های خود را در آخرین شعبه‌ای که حق بیمه خود را به آن پرداخت می‌کردید جمع‌آوری کنید. سایت بیمه ،به طور مثال اگر در حال حاضر مشغول به کار در یک شرکت هستید و حق بیمه شما به شعبه شماره یک سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود اما در گذشته در محل دیگری مشغول فعالیت بوده‌اید و حق بیمه شما به شعبه دیگری پرداخت میشده‌ است، برای جمع آوری سوابق بیمه خود تنها لازم است به آخرین شعبه محل پرداخت حق بیمه خود مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم درخواست جمع‌آوری سوابق اقدام نماید.
شعبه تأمین اجتماعی پس از شناسایی شعبات محل پرداخت حق بیمه، سوابق بیمه شده را از شعبات ذی‌ربط جمع‌آوری خواهدکرد.تفاوت سابقه کار و سابقه بیمه تأمین اجتماعی

سابقه کار نشان‌دهنده مدت زمانی است که شما در یک بنگاه تجاری مشغول به فعالیت بوده‌اید اما سابقه بیمه نشان‌دهنده مدت زمانی است که شما به سازمان تأمین اجتماعی حق بیمه پرداخت کرده‌اید. به‌طور مثال مدت زمان واریز حق بیمه خویش فرما جزو سابقه بیمه محسوب می‌شود اما در سابقه کار محاسبه نمی‌شود.مدت زمان کار در نیروهای مسلح جزو سابقه کار محسوب خواهد شد اما سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی محسوب نمی‌شود، اما توجه داشته باشید که درصورت انتقال سوابق به بیمه تامین اجتماعی می‌تواند جزو سوابق بیمه نیز محسوب شود

چگونه سوابق بیمه خود را در سامانه مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی مشاهده کنیم؟

توجه داشته باشید که قبل از اینکه شما بتوانید سوابق بیمه خود را در سامانه مشاهده کنید لازم است که در سامانه ثبت‌نام کرده باشید.سایت بیمه ، برای این منظور لازم است که در ابتدا شما به سامانه بیمه تامین اجتماعی به آدرس account.tamin.ir مراجعه کنید، سپس با کدملی و کدواژه خود وارد سیستم شوید و پس از انتخاب گزینه سوابق تلفیقی از قسمت خدمات سابقه بیمه خود را مشاهده کنید.
در ادامه به بررسی کامل این روش خواهیم پرداخت.

سایت بیمه ،روش های استعلام سوابق بیمه

روش اول_مراجعه حضوری

برای استفاده از روش حضوری جهت مشاهده سوابق بیمه خود لازم است که با در دست داشتن کارت ملی و دفترچه بیمه خود به دفاتر یا کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید.

روش دوم_استفاده از کد دستوری USSD

افرادی که تحت پوشش بیمه قرار دارند می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *١۴٢# برای مشترکین همراه اول و کد دستوری *١۴٢٠# برای مشترکین ایرانسل و همراه اول و انتخاب گزینه استعلام و سپس آخرین سابقه، از خدمات غیرحضوری بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند و آخرین سابقه بیمه خود را مشاهده کنند.
همچنین از طریق شماره‌گیری کد *۴# نیز می‌توانید استعلام سوابق بیمه را انجام دهید.

برای این منظور پس از شماره‌گیری کد مربوطه باید گزینه تأمین اجتماعی را انتخاب کنید و سپس در منوی باز شده گزینه استعلام‌ها و بعد آخرین سابقه را انتخاب کنید.سایت بیمه ، در مرحله بعد کدملی خود را وارد کنید و سوابق پرداخت بیمه خود را مشاهده کنید. البته برای استفاده از کدهای دستوری توجه داشته باشید که باید استعلام را با استفاده از شماره سیم کارتی که با کدملی وارده ثبت شده است انجام دهید.

روش سوم_استفاده از اپلیکیشن تأمین اجتماعی من

شما با استفاده از اپلیکیشن سازمان تامین اجتماعی نیز می‌توانید سوابق پرداخت بیمه خود را مشاهده کنید، پس از نصب این اپلیکیشن شما علاوه بر مشاهده سوابق بیمه، امکان دسترسی به خدماتی نظیر فیش حقوقی مستمری، نوبت‌دهی اینترنتی، برگ پرداخت حق بیمه و… را خواهید داشت.

روش چهارم_مراجعه به سامانه سازمان تأمین اجتماعی

  1. به این منظور شما باید به آدرس account.tamin.ir مراجعه کنید و وارد صفحه شوید.
  2. بعد از بازشدن صفحه مورد نظر، کدملی و گذرواژه خود را وارد کنید وگزینه ورود را انتخاب کنید.
  3. در صفحه بازشده قسمت بیمه شدگان را انتخاب کرده، خدمات سابقه و سپس سوابق تلفیقی را انتخاب کنید.
  4. سایت بیمه ،پس از انجام مراحل قبل سوابق بیمه شما نمایش داده خواهد شد و اگر تمایل دارید این سوابق را ذخیره کنید قسمت دانلود فایل سابقه که در پایین سمت راست تصویر و سبز رنگ است را انتخاب کنید.

این امر را می‌توانید هم با سیستم‌های کامپیوتری و هم با تلفن همراه خود انجام دهید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که هر چندسال یکبار تمام سوابق بیمه‌ای خود را در آخرین شعبه متمرکز کنید تا در هنگام بازنشستگی به مشکلاتی مانند نبودن مدارک و سوابق بیمه برخورد نکند. سایت بیمه ،همچنین توجه داشته باشید که ارائه مستمری بازنشستگی به افراد بازنشسته یکی دیگر از خدماتی است که سازمان تأمین اجتماعی به افراد تحت پوشش بیمه ارائه می‌کند، برای این منظور افراد پس از ثبت‌نام در سامانه تأمین اجتماعی می‌توانند از طریق کدملی و کدواژه خود فیش حقوقی مستمری را نیز دریافت نمایند.

به پایان سوابق بیمه رسیدیم، امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد.

ممنون از همراهیتان

Source:acctrain
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]