سنهاب بیمه مرکزی ،سابقه فعالیت بیمه مرکزی به بیش از 100 سال می رسد. سنهاب بیمه مرکزی  جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش است که با تکیه کردن بر روی دانش و فناوری های موجود، خدمات خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین به مردم عزیز کشور ایران ارائه کند تا بستری برای انجام بسیاری از امور بیمه مرکزی راه اندازی شود. سامانه سنهاب بیمه مرکزی از جمله سامانه هایی است که از سوی این سازمان پا به عرصه ارائه خدمات گذاشته است و در حال  حاضر به عنوان یک سامانه جامع و کامل جهت انجام استعلام های بیمه نامه ای تبدیل شده است.

با توجه به اهمیت این سامانه سنهاب بیمه مرکزی ، در ادامه این مقاله توضیحات کاملی در خصوص سامانه سنهاب بیمه مرکزی  و نحوه استعلام بیمه نامه با کد یکتا، شماره بیمه نامه، کد VIN، استعلام با پیک و تخفیفات بیمه ثالت از سایت sanhabssoi.centinsur.ir ارائه شده است.


معرفی سامانه سنهاب بیمه مرکزی

سنهاب بیمه مرکزی به صورت رسمی قوانین خود را در سال 1350 به تصویب رساند؛ اما سابقه فعالیت این سازمان به بیش از 1 قرن پیش باز می گردد. این سازمان همواره در تلاش بوده است که به منظور رفاه حال مردم، اقدام به ارائه خدمات به بهترین وجه ممکن کند و همین موضوع سبب شده است که این سازمان سامانه های مختلفی را برای انجام امور بیمه مرکزی به صورت غیر حضوری و آنلاین راه اندازی نماید.

سنهاب بیمه مرکزی از جمله سامانه هایی است که در سال های اخیر از سوی سازمان بیمه مرکزی راه اندازی شده است تا بتوان از طریق این سامانه، استعلام های مختلفی را در زمینه بیمه نامه ها انجام داد. این سامانه به منظور ارائه خدمات استعلامی برای بیمه نامه های مختلف مانند بیمه نامه های درمان، بیمه نامه های خودرو، بیمه شخص ثالث و … راه اندازی شده است.

سنهاب بیمه مرکزی ، خدمات و استعلام های خود را به صورت کاملا رایگان ارائه کرده و به عنوان یک سامانه کاملا کاربردی در سایت سازمان بیمه مرکزی به نشانی sanhabssoi.centinsur.ir شمار می رود.


راهنمای ورود به سامانه سنهاب بیمه مرکزی

سازمان بیمه مرکزی به منظور ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین به مردم اقدام به راه اندازی میز خدمات الکترونیک نموده است که یکی از این خدمات دسترسی به سامانه سنهاب بیمه مرکزی  می باشد.

در صورتی که قصد استفاده از خدمات سامانه سنهاب بیمه مرکزی  را دارید، می بایست که ابتدا به این سامانه وارد شوید و سپس از طریق این سامانه به بخش های مختلف استعلام بیمه نامه ها دسترسی داشته باشید. به منظور ورود به این سامانه لازم است که ابتدا به سایت www.centinsur.ir وارد شوید، چرا که سامانه سنهاب زیر مجموعه ای سایت سازمان بیمه مرکزی بوده و دسترسی به آن از طریق سایت آن امکان پذیر می باشد. در ادامه شما را با نحوه ورود به سامانه سنهاب بیمه مرکزی  آشنا می کنیم.

راهنمای ورود به سامانه سنهاب بیمه مرکزی

ابتدا به سایت سازمان بیمه مرکزی به نشانی اینترنتی www.centinsur.ir وارد شوید.

پس از ورود به سایت اصلی سازمان بیمه مرکزی، به بخش خدمات الکترونیک ارائه شده در سایت مراجعه کنید.

حال کافیست که بر روی گزینه «استعلام اصالت بیمه نامه» کلیک نمایید تا سامانه سنهاب سازمان بیمه مرکزی برای شما باز شود.

سامانه سنهاب


استعلام بیمه نامه با کد یکتا از سامانه سنهاب بیمه مرکزی

سامانه سنهاب بیمه مرکزی  که به سامانه استعلام اصالت بیمه نامه ها نیز شناخته می شود، امکان استفاده از خدمات مختلف و انجام استعلام های متنوعی را برای مردم فراهم نموده است. روش های مختلفی برای استعلام بیمه نامه از طریق این سامانه وجود دارد که یکی از این روش ها، استفاده از کد یکتای بیمه نامه برای استعلام بیمه نامه می باشد.

در صورتی که به کد یکتای بیمه نامه خود که معمولا در قرارداد بیمه نامه ها درج می شود، دسترسی دارید؛ می توانید برای استعلام اصالت بیمه نامه خودتان به سایت بیمه مرکزی وارد شوید و از طریق این سایت، اقدام به استعلام گرفتن از بیمه نامه خود کنید.

به منظور استعلام بیمه نامه با کد یکتای بیمه به سایت بیمه مرکزی به نشانی www.centinsur.ir مراجعه کنید.

حال از میان خدمات ارائه شده در بخش میز خدمت الکترونیک بر روی گزینه «استعلام اصالت بیمه نامه» کلیک نمایید.

سامانه سنهاب

پس از ورود به سامانه سنهاب، کافیست که بر روی گزینه «استعلام با کد یکتا» کلیک کنید.

سنهاب

حال شماره یکتا بیمه نامه، کد ملی فرد استعلام کننده و تصویر امنیتی را وارد کنید و سپس بر روی گزینه «استعلام» کلیک نمایید.

سامانه سنهاب بیمه مرکزی


استعلام با شماره بیمه نامه از سامانه سنهاب بیمه مرکزی

هر یک از بیمه نامه های صادر شده به صورت معتبر، دارای شماره ای به نام شماره بیمه نامه می باشند. این شماره در قرارداد بیمه ای درج خواهد شد و اشخاص به منظور استعلام اصالت این بیمه نامه و شماره درج شده روی آن، می توانند به سامانه سنهاب بیمه مرکزی  مراجعه کنند و اقدام به استعلام گیری نمایند.

در نظر داشته باشید که در حال حاضر، تمامی اطلاعات مربوط به بیمه نامه ها در سازمان بیمه مرکزی ثبت می شوند و اشخاص می توانند با اطمینان کامل و با وارد کردن شماره بیمه نامه، از اصالت بیمه نامه خود مطلع شوند. به منظور استعلام اصالت بیمه نامه با شماره بیمه نامه می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

ابتدا از طریق سایت سازمان بیمه مرکزی به «سامانه استعلام اصالت بیمه نامه» وارد شوید.

سامانه سنهاب

حال از منوی بالای سامانه، بر روی گزینه «استعلام با شماره بیمه نامه» کلیک کنید.

سنهاب

در این مرحله شرکت بیمه گر را از بین شرکت های موجود انتخاب نمایید و سپس شماره بیمه نامه را در فیلد دوم وارد کنید.

سایت سنهاب

کد ملی بیمه گذار برای استعلام بیمه نامه شخص ثالث و بدنه باید وارد شود. در غیر این صورت کافیست که کد ملی استعلام گیرنده را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه «استعلام» کلیک فرمایید.

سایت سنهاب بیمه مرکزی


استعلام با کد vin از سامانه سنهاب بیمه مرکزی

استعلام اصالت بیمه نامه بدنه و بیمه شخص ثالث با وارد کردن شماره بیمه نامه و یا کد یکتای بیمه نامه در سامانه سنهاب بیمه مرکزی  امکان پذیر است، اما در صورتی که شماره بیمه نامه و یا کد یکتای بیمه نامه خود را در دسترس ندارید، کافیست که برای استعلام بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث خودروی خود، کد vin یا همان شناسه یکتای خودروی خود را در دست داشته باشید.

کد vin در پشت کارت هر یک از خودروها و موتورهای سیکلت درج خواهد شد و افراد می توانند از طریق این کد، اقدام به استعلام بیمه نامه خودشان کنند. به منظور استعلام بیمه نامه شخص ثالث و بیمه نامه بدنه خودرو و بیمه موتورسیکلت می توانید طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود، پیش بروید.

ابتدا به بخش سامانه استعلام اصالت بیمه نامه ها در سایت سازمان بیمه مرکزی وارد شوید.

از منوی بالای سامانه استعلام اصالت بیمه نامه، بر روی گزینه استعلام با کد VIN کلیک نمایید.

سامانه سنهاب بیمه مرکزی

حال کد VIN (کد یکتای خودرو و موتور سیکلت) را در فیلد اول وارد نموده و سپس با وارد کردن شماره تلفن همراه و کد تصویر امنیتی بر روی گزینه «ارسال کد تایید» کلیک نمایید.

سنهاب

در مرحله بعدی به شماره تلفن همراه وارد شده شما یک کد تایید ارسال می شود که لازم است آن را در قسمت مشخص شده وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه «استعلام» کلیک نمایید.


استعلام با پیامک سامانه سنهاب بیمه مرکزی

به منظور استعلام اصالت بیمه نامه ها با سهولت بیشتر، سازمان بیمه مرکزی اقدام به راه اندازی سرشماره پیامکی نموده است تا افرادی که به هر دلیلی دسترسی به اینترنت ندارند، بتوانند با گوشی های هوشمند و یا غیر هوشمند خود از اصالت بیمه نامه های خود مطلع شوند.

به منظور استعلام اصالت بیمه نامه ها به صورت پیامکی سامانه سنهاب بیمه مرکزی  لازم است که اشخاص یکی از قالب های پیامکی درج شده در جدول زیر را انتخاب نمایند و به شماره پیامکی 30002621 پیامک کنند تا پیامک استعلام بیمه نامه برای آن ها ارسال شود.

استعلام با پیامک سامانه سنهاب
ردیف قالب پیامک نمونه
1 شماره بیمه نامه چاپ شده * شماره بیمه گذار * ۱ ۹۹/۰۱/۰۰۲/۰۰۰۱۸۹ * ۱۱۳۸۵۹۸۰۰۰ *1
2 کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * ۲ ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ * ۰۰۳۸۹۶۴۰۰۰ * ۲
3 VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * ۳ * ۰۰۳۸۵۹۶۰۰۰ *3 IRFC8521V07044190

 


استعلام تخفیفات شخص ثالث از سامانه سنهاب بیمه مرکزی

یکی از تسهیلاتی که از سوی سازمان بیمه مرکزی برای رانندگان در نظر گرفته شده است، ارائه تخفیفات به صورت درصدی برای خرید بیمه شخص ثالث می باشد. در واقع، آن دسته از افرادی که در چندین سال متوالی تصادف نداشته اند و سابقه خسارت به بیمه شخص ثالث ندارند، برای خرید بیمه شخص ثالث تخفیف درصدی دریافت می کنند.

تخفیف اعمال شده برای خرید بیمه شخص ثالث بسته به سال های متوالی که فرد خسارت و حوادث رانندگی نداشته متفاوت است و بدیهی است که هر چقدر تعداد سال های عدم خسارت بیمه شخص ثالث بیشتر باشد، تخفیف اعمال شده نیز بیشتر خواهد بود.

سازمان بیمه مرکزی به منظور اطلاع رسانی به رانندگان، اقدام به راه اندازی بخشی تحت عنوان «استعلام تخفیفات ثالث» در سامانه سنهاب بیمه مرکزی نموده است تا رانندگان بتوانند از طریق این بخش (با توجه به آخرین سوابق رانندگی) اقدام به استعلام میزان تخفیف بیمه شخص ثالث نمایند.

در صورتی که قصد استعلام تخفیفات بیمه شخص ثالث را دارید، می بایست که ابتدا به سامانه سنهاب بیمه مرکزی وارد شوید.

حال از طریق منوی بالای سامانه سنهاب بیمه مرکزی  بر روی گزینه «استعلام تخفیفات ثالث» کلیک کنید.

سنهاب بیمه مرکزی

ابتدا نوع وسیله نقلیه را انتخاب نموده و سپس شماره پلاک خودرو را با تمامی اطلاعات آن وارد کنید. حال کد ملی مالک و شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و پس از وارد کردن کد تصویر امنیتی بر روی گزینه «ارسال کد تایید» کلیک نمایید.

سامانه سنهاب بیمه مرکزی

source:samanehha.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]