قوانین بیمه بدنه ،بیمه مربوط به خودرو به دو دسته اصلی بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث طبقه بندی می‌شود.قوانین بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری ست.قوانین بیمه بدنه ، طبق قوانین اعلامی پلیس راهور، رانندگان موظف به تهیه بیمه شخص ثالث برای خودروی خود هستند.قوانین بیمه بدنه ، عدم تهیه این بیمه‌ نامه به منزله توقیف خودرو و به دردسر افتادن مالک آن است.در این مقاله قصد داریم در رابطه با قوانین بیمه بدنه بحث نماییم به این منظور در ادامه ما را همراهی کنید.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه آنلاین خودرو ، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.

تهیه یا عدم تهیه بیمه بدنه بر خلاف بیمه شخص ثالث، کاملا به تصمیم دارنده خودرو برمی‌گردد. یعنی، بیمه بدنه از نوع بیمه‌های اختیاری است که تهیه یا عدم تهیه آن، کاملا به تصمیم دارنده خودرو برمی‌گردد. اما به دلایل مزایای بسیاری که این بیمه در کارنامه‌ی کاری خود دارد، تهیه آن برای هر ماشینی توصیه شده و خالی از لطف نیست.

قوانین بیمه بدنه

قوانین بیمه بدنه در برای پوشش اصلی خسارات اتومبیل شما

طبق قوانین بیمه بدنه خودرو، این بیمه‌نامه خسارت خودروی شما را در موارد زیر جبران می‌کند:

  1. اگر اتومبیل شما، به دلیل واژگونی، سقوط، آتش سوزی و انفجار خسارت ببیند، خسارت آن تحت پوشش بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.
  2. اگر با خودروی خود با هر جسم ثابت و متحرک برخورد داشته باشید، بیمه بدنه از شما حمایت می‌کند و خسارت خودرو را پرداخت خواهد کرد.
  3. هنگامی که خودروی شما دزدیده شود، یا به تجهیزات ماشین شما خسارتی در حین سرقت وارد شود، بیمه بدنه خودروی شما را در بال و پر خود می‌گیرد
  4. اگر هنگام انتقال خودرو، خسارتی به اتومبیل شما وارد شود، بیمه بدنه پشت محکمی برای خودروی شماست.
  5. چنانچه برای نجات افراد، خودروی شما خسارتی ببیند، پاداش این نیت خیر را گرفته و بیمه بدنه شما را یاری می‌دهد.

قوانین بیمه بدنه برای پوشش تکمیلی خسارات اتومبیل شما

طبق قوانینی که بیمه مرکزی برای رشته بیمه‌ نامه بدنه تصویب کرده است؛ این بیمه پوشش‌های زیر را در صورت دریافت حق بیمه بیشتر از بیمه‌گزار، ارائه خواهد کرد:

  1. اگر اتومبیل شما دربرابر حوادث طبیعی از جمله: سیل، زلزله و آتش‌فشان خسارتی ببیند، شما تحت پوشش تکمیلی بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.
  2. پرداخت روزانه مبلغی تحت عنوان هزینه ایاب و ذهاب به شخص بیمه‌گذار: در شرایطی که خودرو حادثه دیده و جهت تعمیر در تعمیرگاه باشد صورت می پذیرد؛ البته این پوشش حداکثر ۳۰ روز را پشتیبانی می‌کند.
  3. اگر وسایل و تجهیزات خودروی شما در حال توقف دزدیده شود، طبق بخشنامه‌ها و مقررات بیمه بدنه، جبران خسارت ناشی از آن بر عهده ی بیمه بدنه است
  4. اگر در اثر ضربه، یک یا چند شیشه‌ی اتومبیل شما شکسته شود، پوشش تکمیلی بیمه بدنه ناجی اتومبیل شما خواهد بود.
  5. پرداخت خسارت بر اساس ارزش روز خودرو یکی از قوانین منحصر به فرد پوشش تکمیلی بیمه بدنه به حساب می‌آید.
  6. جبران خسارت‌های ناشی از پاشیده‌شدن مواد اسیدی، شیمیایی و رنگ بر روی بدنه ماشین
  7. حذف فرانشیز: جبران کامل هرگونه خسارت به خودرو (بخشی از خسارات هنگام حادثه بر عهده شخص بیمه‌گذار است که به آن فرانشیز می‌گویند)
  8. جبران هر گونه خسارت وارده به ماشین در خارج از مرز کشور نیز بر عهده‌ی بیمه بدنه است
  9. بیمه بدنه جبران خسارت‌های ناشی از کشیدن میخ، اجسام تیز و ایجاد خط و خش بر روی خودرو را بر دوش می‌کشد.

 

قوانین بیمه بدنه برای پوشش تکمیلی خسارات اتومبیل شما

قوانین بیمه بدنه ,قوانین دریافت تخفیف بیمه بدنه خودرو

قانون بیمه ، تخفیفات خرید یا تمدید بیمه بدنه را برای خودروی شما تحت چهارچوب زیر درنظر گرفته است:

  1. اگر خودروی شما صفر کیلومتر باشد،شامل  کاهش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی خواهد شد.
  2. اگر مبلغ حق بیمه خود را به صورت به صورت نقدی پرداخت می‌کنید، ۱۰ درصد تخفیف شامل حال شما خواهد شد.
  3. اگر سالهای متمادی از خسارت بیمه بدنه خود استفاده نکرده باشید، متناسب با تعداد سال‌های مذکور، تخفیف دریافت می‌کنید

قوانین بیمه بدنه ،خساراتی که توسط بیمه بدنه پوشش داده نمی‌شوند

البته دریافت خسارت بیمه بدنه خودرو تحت همه شرایط از شرکت‌ های بیمه امکان‌پذیر نیست:

خساراتی که توسط بیمه بدنه پوشش داده نمیشوند

قوانین بیمه بدنه ،شرایط فسخ از طرف بیمه گر

قوانین بیمه بدنه ،شرکت بیمه با دیدن شرایط ذیل، می‌تواند قرارداد بیمه بدنه را به صورت یک طرفه فسخ کند:


قوانین بیمه بدنه ،شرایط فسخ از طرف بیمه گذار

بیمه‌گزار هم در شرایط زیر می‌تواند بیمه بدنه خود را باطل کند:

باید بدانیم که فسخ بیمه بدنه باید کتبی صورت بگیرد، خواه از سمت بیمه‌گذار باشد خواه از سمت بیمه گر!

<<پس از اعلام رسمی فسخ، بیمه بدنه تا ۱۰ روز اعتبار دارد>>


قوانین بیمه بدنه ،شرایط فسخ بیمه بدنه در صورت فروش خودرو

قوانین بیمه بدنه ،در صورتی که قصد دارید اتومبیل خود را به فروش برسانید، می‌بایست بیمه بدنه را فسخ و ما‌بقی حق بیمه را از بیمه‌گر دریافت نمایید. همچنین بیمه‌گذار این توانایی را دارد که بیمه بدنه خودروی خود را به مالک جدید انتقال داده و تعهدات شرکت بیمه در قبال مالک جدید خودرو ادامه دار باشد.

شرایط فسخ بیمه بدنه در صورت فروش خودرو

قوانین بیمه بدنه ،شرایط عمومی بیمه بدنه

هر بیمه، شرایط عمومی خاصی دارد. به عنوان مثال در مورد بیمه بدنه، توجه شما را به موارد زیر جلب می‌کنیم:

  1. رعایت اصل حد اعلای حسن نیت
  2. پرداخت حق بیمه
  3. اعلام تشدید خطر
  4. اعلام خسارت
  5. عدم اظهارات خلاف واقع
  6. جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت
  7. خودداری از جابجایی و یا تعمیر وسیله نقلیه


قوانین بیمه بدنه ،هنگامی که به استعلام بیمه بدنه خودرو و محاسبه آن می پردازید، اطلاعاتی توسط بیمه گذار ثبت می‌شود. شرکت بیمه طبق آن نرخ بیمه بدنه را محاسبه کرده و بیمه‌نامه را صادر می‌کند. اگر بیمه‌گذار واقعیتی را بپوشاند و یا اطلاعاتی که صحت نداشته باشند را به شرکت بیمه ارائه دهد،در زمان خسارت، بیمه تعهدی را نسبت به جبران نخواهد داشت و بیمه نامه نیز باطل می‌شود.

قوانین بیمه بدنه ،پرداخت حق بیمه‌نامه بدنه خودرو

سرآغاز تعهدات بیمه نامه با پرداخت حق بیمه شروع می‌شود. در خرید نقدی در همان وهله اول تمامی حق بیمه پرداخت می‌شود؛ ولی در خرید قسطی،زمانی که نوبت سر رسید اقساط سر برسد، باید مبلغ حق بیمه پرداخت شود. در غیر این صورت، شرکت بیمه قادر است بیمه نامه را فسخ کرده یا هیچگونه تعهدی در جبران خسارت شما نداشته باشد.

پرداخت حق بیمه‌نامه بدنه خودرو

قوانین بیمه بدنه ،اعلام تشدید خطر

زمانی که قرارداد بیمه بدنه جاری می‌شود، از همان ابتدا بیمه‌گذار بعضی از شرایط خودرو شامل نوع کاربری، ارزش خودرو و… را به شرکت بیمه اعلام می‌کند.

قوانین بیمه بدنه ،اگر در طول مدت بیمه‌نامه تغییراتی در هر یک از موارد گفته شده رخ دهد، بیمه‌گذار وظیفه دارد که شرکت بیمه را از این تغییر آگاه کند؛ در غیر این صورت، شرکت بیمه تعهدی در برابر جبران خسارت  شرایط نامتعارف نخواهد داشت و خسارت بر اساس شرایط اولیه بیمه نامه پرداخت می‌شود.

اعلام خسارت

وظیفه هر بیمه‌گذار این است که در زمان خسارت، اتفاق افتاده را حداکثر تا پنج روز کاری به شرکت بیمه اطلاع داده و مدارک لازم را به شرکت بیمه ارائه دهد.

عدم اظهارات خلاف واقع

اگر تقلبی در خرید بیمه‌نامه رخ دهد، شرکت بیمه تعهدی را در جبران خسارت نخواهد داشت.

جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت

قوانین بیمه بدنه ،همان‌طور که می‌دانید ماهیت بیمه جبران خسارات خودروی شماست. اما هر بیمه‌گذاری موظف است که برای جلوگیری از وقوع حادثه و حتی توسعه خسارت، محتاط باشد. زیرا ممکن است در بعضی موارد خود بیمه‌گذار اقدام به ایجاد خسارت کرده تا مبلغی را به صورت خسارت دریافت کند. یکی از مهم ترین دلایل اعمال فرانشیز بیمه بدنه به همین علتی ست که ذکر کردیم.

جلوگیری از وقوع حادثه و توسعه خسارت

خودداری از جابجایی و یا تعمیر وسیله نقلیه

در زمان وقوع حادثه، بیمه گذار نباید وسیله نقلیه خویش را تعمیر یا جابه‌جا کند مگر این جابه‌جایی به دستور مامور انتظامی باشد.


قوانین بیمه بدنه ،مدارک اعلام خسارت بیمه بدنه

در هنگام بروز حادثه، بیمه‌گزار علاوه بر مدیریت استرس خود و اعلام خسارت به شرکت بیمه ایران ، وظایف دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، او برای اعلام خسارت به بیمه ایران  باید موارد زیر را تهیه و به مراکز پرداخت خسارت مراجعه نماید.

خرید آنلاین بیمه بدنه از مدیر بیمه

با دانستن قوانین بیمه بدنه ، راحت‌تر می‌توان نسبت به خرید آن تصمیم گیری کرد. بیمه بدنه با توجه به تخفیفات متنوع و متعددی که دارد، در شرکت‌های بیمه ای مختلف، دارای قیمت یکسانی نیست. خرید آنلاین بیمه بدنه از بیمه دات کام

قوانین بیمه بدنه ،قبل از خرید بیمه، می‌توانید با آگاهی از تخفیفات نرخ بیمه بدنه و شرایط بیمه‌ ای، می‌توانید از کارشناسان بیمه خودروی ما با شماره تماس 09131760166 مشاوره کاملی دریافت کنید. سپس، قیمت بیمه بدنه خودرو را از سامانه مدیر بیمه استعلام بیمه بگیرید. در حقیقت، خرید آنلاین بیمه بدنه از مدیر بیمه همراهی قوی و هوشمند برای شما جهت انتخاب شرکت بیمه مناسب است!

 

source:bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]