محاسبه بیمه خودرو ،ماشین یکی از کالاهای ضروری زندگی­ست. محاسبه بیمه خودرو  ،در کشور ما این کالا، چند وقتی است که شکل سرمایه­‌ای به خود گرفته است.محاسبه بیمه خودرو به همین دلیل، اکثر خانواده­‌ها مثل سابق نمی­توانند برای خرید ماشینِ صفر اقدام کنند. محاسبه بیمه خودرو همین امر باعث رونق بازار خودروهای دست دوم شده است.محاسبه بیمه خودرو یکی از موارد ضروری هنگام خرید ماشین دست دوم توجه به اصالت بیمه‌­ نامه خودرو است. همچنین شما می­توانید محاسبه بیمه خودرو  با پلاک داشته باشید. ما قصد داریم در این مقاله به شما آموزش بدهیم که چگونه می­توانید از طریق شماره پلاک ماشین به اطلاعات بیمه‌ ­نامه خودرو دسترسی پیدا کنید. با ما همراه باشید.


انواع محاسبه بیمه خودرو

هر خودرو لازم است که دو بیمه داشته باشد. یک بیمه اجباری و دیگری اختیاری­ست. داشتن بیمه شخص ثالث برای همه خودروها اجباری است. در صورت بروز حادثه، اگر به افراد ثالث و فرد مقابل خسارتی وارد و  بیمه­‌گزار مقصر شناخته شود، شرکت بیمه، خسارت را از محل بیمه شخص ثالث پرداخت خواهد کرد. داشتن بیمه بدنه برای خودروها اختیاری است. در صورتی که حادثه‌­ای رخ دهد، خودرو خسارتی ببیند، اگر راننده مقصر باشد و یا نباشد بیمه، خسارت وارد شده را جبران می­کند. پس اگر خودرویی هر دو بیمه را داشته باشد، شما با خیال آسوده­‌تری می­توانید سابقه خودرو را بررسی کنید.


 راه­‌های مختلف استعلام محاسبه بیمه خودرو

برای محاسبه بیمه خودرو بیمه مرکزی دو راه وجود دارد.

 سامانه سنهاب

سیستم استعلام محاسبه بیمه خودرو بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای انجام خدمات آنلاین خود با هدف تسهیل کار بیمه‌گزاران و نظارت بهینه بر صنعت بیمه سامانه­‌ای را راه‌­اندازی شده است. این سامانه با نام سنهاب «سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه‌» معروف است.

شما می­توانید از طریق سامانه سنهاب، با استفاده از موارد زیر اطلاعات بیمه ­‌نامه خودرو را بررسی کنید:

برای تسهیل کار شما، امکان بررسی اصالت بیمه ماشین در سایت مدیر بیمه نیز میسر شده است. این صفحه سنهاب، اطلاعات اصالت بیمه خودرو را از سایت بیمه مرکزی خوانده و به شما ارائه می‌کند. کافی است که وارد صفحه ” استعلام اصالت بیمه‌ نامه” شوید. سپس، با استفاده از اطلاعات مذکور، از اصل بودن بیمه خودروی خود مطمئن شوید. 

راه دیگر استعلام محاسبه بیمه خودرو با پلاک ماشین است.

درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

برای استعلام محاسبه بیمه خودرو با پلاک ماشین می‌­توانید به سامانه درگاه ملی خدمات دولت هوشمند ، مراجعه کنید.

شما در این درگاه می‌­توانید با وارد کردن اطلاعاتی مانند:

صحت و اصالت بیمه ­‌نامه خودروی خود  را بررسی کنید. با وارد کردن اطلاعات فوق، سامانه به شما تاریخ شروع بیمه، تاریخ پایان آن و کد یکتای بیمه مرکزی را ارائه می­دهد.

 نکات وارد کردن شماره پلاک ماشین

برای استعلام محاسبه بیمه خودرو از روی پلاک، این نکته خالی از لطف نیست: شما در قسمت پلاک ماشین لازم نیست سری پلاک یا شهر را وارد کنید؛ بلکه  فقط قسمت عدد و حروف پلاک کافی است. مثلا اگر شماره پلاک ماشین به صورت ۱۴۵الف۱۳ است، اول باید شماره ۳ رقمی را وارد کنید؛ یعنی اول ۱۴۵ را می نویسید بعد حرف «الف» و بعد عدد۱۳ را وارد می­کنید و درخواست استعلام را می­فرستید.

شماره موتور محاسبه بیمه خودرو

این شماره، عددی است که بر روی موتور خودرو ثبت شده است. این شماره برای هر ماشین منحصر ­به‌­فرد است. شما می­‌توانید این شماره را روی کارت ماشین مشاهده کنید.

 شماره شاسی یا شماره VIN خودرو

شماره شاسی یا VIN ( Vehicle Identification Number)، شماره شناسایی خودرو است که به اثر انگشت خودرو نیز معروف است. برای استعلام بیمه خودرو با VIN باید از این کد استفاده کنید. اما شماره vin خودرو کدام است؟ این کد 17 رقمی از اعداد و حروف تشکیل شده است که برای شناسایی خودروها استفاده می­شود. این کد ترکیبی از کدهای مختلف است که می­توانید با کمک اطلاعات موجود در آن موارد زیر را بدست آورید:

این شماره را می­توانید در زیر شیشه جلو کنار راننده خودرو، فایروال محفظه موتور، چهارچوب درِ کنار راننده مشاهده کنید.

مطالعه راهنمای کامل شماره VIN خودرو ، در این مقاله پیشنهاد می‌شود.

محاسبه بیمه خودرو  ،کاربردهای شماره شاسی خودرو

شماره شناسایی کاربردهای زیادی دارد:

محاسبه بیمه خودرو  ،شماره بیمه­‌نامه خودرو

هر بیمه‌­ای که صادر می­شود شماره‌ا­ی مخصوص به خود را دارد. بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه نیز از این امر مستثنی نیستند. برای دریافت استعلام، وارد کردن شماره بیمه­‌نامه ضروری است.

استعلام محاسبه بیمه خودرو با کد ملی

استعلام محاسبه بیمه خودرو با کد ملی وجود ندارد. چندین روش وجود دارد که شما می توانید اصالت بیمه نامه خود را متوجه شوید. در هر کدام از این روش ها باید اطلاعاتی را وارد کنید که کد ملی یکی از همین موارد است. در حالت استعلام با کد یکتا یا از طریق پیامک و همچنین استعلام تخفیفات ثالث، وارد کردن کد ملی الزامی است.


 در چه مواقعی محاسبه بیمه خودرو ضروری است؟

ابتدای مقاله یکی از مواقعی که گرفتن استعلام بیمه‌ ­نامه ضروری­ست را توضیح دادیم. در ادامه قصد داریم به موارد دیگری که گرفتن این استعلام احتمالا لازم می­‌شود، بپردازیم:


استعلام و محاسبه بیمه خودرو همه در مدیر بیمه

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد چگونگی استعلام محاسبه بیمه خودرو از طریق پلاک ماشین با شما صحبت کنیم. از اهمیتِ داشتنِ انواع بیمه و روش­های  بیمه‌ ­نامه بصورت آنلاین گفتیم. سامانه سنهاب و درگاه ملی خدمات دولت هوشمند را معرفی کردیم و نکات تکمیلی اطلاعات خواسته شده در این سامانه را توضیح دادیم. در نهایت هم سایر مواردی که احتمالا به استعلام بیمه نامه نیاز می­شود را بیان کردیم. حال اگر قصد خرید بیمه خودرو داشته باشید، باز هم می‌توانید به modirebimeh.ir مراجعه کنید.

امکان محاسبه بیمه خودرو ، خرید و تمدید انواع بیمه خودرو نظیر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه در مدیر بیمه فراهم است. شما می‌توانید به صفحه خرید محاسبه بیمه خودرو یا بیمه بدنه ماشین خود وارد شده و بیمه مدنظر خود را بعد از وارد کردن مشخصات در کسری از زمان خریداری نمایید.برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی انواع بیمه می توانید با کارشناسان مدیر بیمه تماس تلفنی برقرار کنید و  از راهنمایی‌های علمی آنان که در کمال صبر و دقت با شما در میان می­گذارند، برخوردار شوید.  همچنین می­توانید با مراجعه به بخش مجله بیمه از مقالات کاربردی و به‌­روز این بخش استفاده کنید.درنگ نکنید! همه امکانات در مدیر بیمه در دسترس شماست!

 

Source :bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]