نمایندگی بیمه ،هر زمان صحبت از بیمه ها می شود شاید تداعی کننده بیمه ماشین و یا تمدید بیمه ثالث باشد.نمایندگی بیمه ، اما بیمه در کشور ما یک کسب و کار محسوب می شود و تقریبا 170 هزار نفر در آن در سمت های گوناگون فعال هستند.

نمایندگی بیمه ،تاسیس یک کسب و کار در حال حاضر شاید برای همه ما امکان پذیر نباشد. نمایندگی بیمه ،اما می توانیم به عنوان نماینده یک شرکت شروع به کار کرده و با استفاده از پتانسیل ها و بستر هایی که برایمان آماده شده است کسب و کار خود را تاسیس کنیم. کسب و کار بیمه با نظارت مستقیم بیمه مرکزی آماده و محیا شده است تا افرادی که به دنبال یک شغل عالی و درآمدی بدون سقف هستند وارد آن شوند.

مزایا، دلایل و انگیزه های اخذ نمایندگی بیمه

نمایندگی بیمه ،چرا باید اینجا باشیم چرا باید برای آینده مالی و شغلی خود تصمیم متفاوتی بگیریم.

بیش از 40 هزار نماینده بیمه زمانی که وارد این حرفه شدند می دانستند که دقیقا در جایی که قدم می گذارند می تواند آینده شغلی و مالی متفاوتی برایشان رقم بزند.

هر فردی با هر تفکر و نگرشی که وارد صنعت بیمه شود به دلیل خاصیت و اتمسفری که این فعالیت دارد رشد شخصی، شغلی و درآمدی را تجربه می کند. تفاوتی نمی کند که دقیقا الان در چه مرحله از شغل و یا زندگی خود هستیم تصمیمات درست همیشه درست هستند. شاید روزی شما هم الهام بخش افراد دیگری شدید.

شش مزیت پر طرفدار فعالیت در صنعت بیمه


آیا از این نمایندگی بیمه می توانم کسب درآمد کنم؟

 

سوالی که حتما به آن فکر می کنید.

میزان درآمدزایی در این کسب و کار، مثل تمامی فعالیت ها مشابه، بستگی به توانایی، مهارت، تجارب، زمان و انرژی هر شخص دارد.

هر میزان آشنایی شما با این شغل بیشتر شود حتما ذهنیت شما نسبت به درآمد آن روشن تر خواهد شد.

آیا نمایندگی بیمه برای من مناسب می باشد؟

اخذ نمایندگی بیمه ، مناسب افرادی است که قصد فعالیت به صورت پاره وقت و یا تمام وقت را دارند، شما برای انجام هر کسب و کاری، احتیاج به سرمایه، تجربه، موقعیت و فضای کاری دارید، که تمامی این امکانات را بیمه  برای شما در جهت کارآفرینی ایجاد کرده است. در ضمن این حرفه مناسب افرادی است که از کار کردن برای دیگران خسته شده اند، مایلند برای خود و پیشرفت خود کار کنند.

تفاوت نمانیدگی بیمه عمر با سایر مشاغل

در کسب و کارهای دیگر، صاحب شغل هزینه های زیادی را صرف اجاره محل کار، خرید ملزومات اداری، تبلیغات، حقوق کارمندان و… می کند و اگر بعد از مدتی به علت عدم سابقه و تجربه کافی، درآمدی مقبول نداشته باشد، فقط هزینه کرده و در نهایت ورشکست می شود.

در صورتی که در نمایندگی بیمه ، شخص پس از گذراندن دوره های آموزش رایگان و بدون آنکه هزینه ای پرداخت کند، در مرکز آموزش کسب و کار خویش را آغاز می نماید. در این حرفه، به علت آنکه نماینده از تجارب و سوابق مفید مدیران و نمایندگان موفق فروش استفاده می کند، لازم نیست برای کسب تجربه در این صنعت هزینه کند و زمان را که مهمترین سرمایه است از دست بدهد.

اخذ نمایندگی بیمه از کدام شرکت بیمه ای مناسب است؟

تا به این جا دریافتیم که یکی از فرصت های شغلی مناسب حال حاضر کشور ما نمایندگی بیمه ، است چرا که در سال های اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و خبر خوب این که این رشد حداقل تا ده سال آینده ادامه خواهد داشت. اما برای اخذ نمایندگی بیمه چه شرکت های بیمه ای مناسب هستند؟

نمی توانیم بگوییم که کدام یک از شرکت های بیمه ای در حال حاضر بهترین هستند ولی برای اینکه نماینده بیمه باشیم کافی است شاخص های زیر را در بین شرکت بیمه ای که قصد انتخاب آن را داریم مورد سنجش قرار دهیم:

  1. ضریب توانگری شرکت بیمه
  2. تعداد نمایندگان فعال
  3. شاخص سود و زیان در بازار سرمایه
  4. افتخارات سال های گذشته
  5. عملکرد هیئت مدیره
  6. رتبه ایفای تعهدات
  7. فرآیند آموزشی و نگرش به نیروی انسانی
  8. میزان بازدهی سهام شرکت از ابتدای تا کنون

بهترین شرکت بیمه برای اخذ نمایندگی بیمه کدام است؟

یک حقیقت بسیار ملموس و مشخص کننده در شغل بیمه آموزش است. هیچ کدام از افراد فعال در این صنعت این حقیقت تعیین کننده را انکار نمی کنند که نقش آموزش و فرآیند ساخت نماینده بیمه چه میزان می تواند در آینده شغلی آن فرد مهم باشد.

اگر به دنبال اخذ نمایندگی بیمه در صنعت بیمه هستیم باید شرکت بیمه ای را انتخاب کنیم که از نظر آموزشی توان و برنامه های خوبی داشته باشد تا ما بتوانیم در برنامه آموزشی که شرکت برای نیرو های خود تدوین کرده است رشد کنیم.

 

یعنی نماینده بیمه بودن پردرآمد است؟

شرکت های بیمه ای از فروش و ارائه خدمات بیمه ای به افراد جامعه حق بیمه دریافت می کنند.نمایندگی بیمه، بخشی از این حق بیمه درآمد شرکت و بخشی دیگری هم درآمد نماینده فروش بیمه ایران  است. حال که این شرکت توانسته است در این سال ها بیشترین رشد بین شرکت های بیمه ای را به دست بیاورد، به این معنی است که افراد جامعه نام و برند این شرکت بیمه ای و خدمات بیمه ای آن را پذیرفته اند.

Source:chetor.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]