پوشش‌های بیمه بدنه خودرو چه خساراتی را پرداخت می‌کند؟

پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه از جمله بیمه‌های اصلی و کاربردی خودرو است.پوشش‌های بیمه بدنه از بخش‌های متفاوتی تشکیل شده که هر یک از این بخش‌ها، خسارات متفاوتی را تحت پوشش قرار می‌دهند.پوشش‌های بیمه بدنه ، این بیمه نقش بسیار موثری در کاهش هزینه پرداختی خسارت‌های وارد شده به بدنه خودرو دارد.پوشش‌های بیمه بدنه ، اما بیمه بدنه خودرو چه خسارت‌هایی را تحت پوشش قرار می‌دهد؟ پوشش‌های بیمه بدنه ، شامل چه مواردی نمی‌شود؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود پیرامون این بیمه و آشنایی با پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

پوشش‌های بیمه بدنه ,بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه بدنه برخلاف بیمه شخص ثالث یک بیمه اختیاری است. در بیمه بدنه شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی مشخص که به عنوان حق بیمه شناخته می‌شود وسیله نقلیه خود را در برابر خطرات احتمالی پیش‌رو بیمه کند. به‌طور کلی خطرات تحت پوشش بیمه بدنه به دو بخش خطرات اصلی و خطرات فرعی تقسیم می‌شوند.

خطرات اصلی بیمه بدنه شامل سرقت خودرو، رخ دادن حادثه ناگهانی برای اتومبیل، آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه یا خسارات احتمالی در حین انتقال خودرو و خسارات جدی است که به ماشین وارد می‌شوند.پوشش‌های بیمه بدنه ، یا خطرات فرعی بیمه بدنه شامل سرقت قطعات خودرو، شکستن ‌شیشه، خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش خودرو، خسارت‌های وارد شده بر بدنه خودرو بر اثر حمل مواد منفجره و سایر خسارات فرعی هستند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.


پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه چگونه حساب می‌شود؟

هزینه بیمه بدنه خودرو به عوامل مختلفی از جمله نوع و مدل خودرو، سال ساخت اتومبیل، ارزش خودرو و مواردی همچون تخفیف عدم خسارت و پوشش‌های بیمه بدنه ، برای بیمه بدنه، محاسبه خواهد شد.  البته هر یک از شرکت‌های مختلف برای محاسبه قیمت بیمه بدنه، شرایط ویژه‌ای دارند. معمولا اگر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو را از یک شرکت یکسان خریداری کنید، تخفیف ویژه‌ای برای خرید بیمه بدنه از سمت شرکت بیمه موردنظر برای شما درنظر گرفته می‌شود. برای استعلام بیمه خودرو و اطلاع از قیمت بیمه شخص ثالث می‌توانید همین حالا به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید.

بیمه بدنه چیست؟

آشنایی با خطرات یا پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو به‌طور کلی به سه دسته حادثه، آتش سوزی و سرقت خودرو تقسیم می‌شوند. در ادامه با پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو بیشتر آشنا خواهید شد.

پوشش‌های بیمه بدنه ،حادثه خودرو

پس از وقوع حادثه و آسیب دیدن خودرو، بیمه بدنه بخش بزرگی از خسارت‌های واردشده را پرداخت می‌کند. این حادثه ممکن است بر اثر برخورد دو خودرو با یکدیگر، برخورد یک جسم ثابت یا متحرک به بدنه خودرو باشد. طبق قرارداد امضاشده بین بیمه‌گذار و بیمه‌گر، پرداخت خسارت وارده به عهده شرکت بیمه خواهد بود. همان ‌طور که می‌دانید در صورت عدم استفاده از بیمه شخص ثالث مشمول تخفیف بیمه شخص ثالث خواهید شد. در صورت عدم استفاده از بیمه بدنه نیز هنگام تمدید مجدد آن تخفیف ویژه‌ای از سمت شرکت بیمه دریافت خواهید کرد.

آتش‌سوزی، انفجار و صاعقه

بیمه بدنه پس از وقوع حوادث طبیعی مانند آتش‌سوزی، انفجار یا صاعقه، خسارات ناشی از این حوادث را به فرد بیمه‌گذار پرداخت خواهد کرد.

سرقت کلی خودو

زمانی‌که خودرو سرقت شود، بیمه بدنه غرامت آن را پرداخت خواهد کرد. البته در پوشش‌های بیمه بدنه ، سرقت کلی خودرو مدنظر است و این پوشش شامل وسایل جانبی و قطعات خودرو نخواهد شد. برای خرید بیمه اقساطی شخص ثالث و بیمه بدنه شرکت‌های مختلف همین حالا می‌توانید به سایت مدیر بیمه مراجعه کنید.

پوشش اصلی بیمه بدنه شامل چه مواردی است؟

پوشش‌های بیمه بدنه ،پوشش فرعی بیمه چیست و شامل چه خساراتی می‌شود؟

پوشش فرعی بیمه شخص ثالث، خطرات و خسارات فرعی که تحت پوشش بیمه بدنه نیستند را تحت پوشش قرار می‌دهد. از آنجا که این خسارت‌ها در لیست پوشش‌ اصلی قرار ندارند با پرداخت هزینه بیشتر و دریافت پوشش فرعی بیمه بدنه می‌توانید از خسارات احتمالی پیش‌رو تاحد زیادی جلوگیری کنید. پرداخت خسارت ناشی از شکستن شیشه خودرو، اسیدپاشی و از بین رفتن رنگ بدنه خودرو، هزینه ترانزیت خودرو، خسارت ناشی از میخ‌کشی یا خط‌وخش اتومبیل و بیمه حوادث شخصی از جمله موارد مهمی هستند که در لیست پوشش‌های بیمه بدنه ، قرار می‌گیرند. این بیمه یک حامی بزرگ در پرداخت خسارت‌های واردشده به خودروی شما خواهد بود.


پوشش‌های بیمه بدنه ،بیمه بدنه چه خسارت‌هایی را پوشش نمی‌دهد؟

بیمه بدنه نیز مانند سایر بیمه‌ها برخی از خسارت‌هایی که در شرایط خاص اتفاق می‌افتند را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قوانین پرداخت خسارت‌های مالی و جانی توسط شرکت بیمه و آشنایی با سایر قوانین مانند مراحل گرفتن دیه بعد از رای دادگاه یا نرخ جریمه‌های رانندگی پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به صفحه اخبار مدیر بیمه مراجعه کنید. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مواردی که تحت پوشش‌های بیمه بدنه ، قرار ندارند آشنا خواهید شد:

پوشش فرعی بیمه بدنه شامل چه مواردی است؟

خرید و تمدید بیمه بدنه در کمترین زمان در سامانه اینترنتی مدیر بیمه

در این مطلب به‌صورت کامل شما را با نکات و قوانین مهم پوشش‌های بیمه بدنه ، خودرو، پوشش فرعی و سایر مباحث مهم این بیمه آشنا کردیم. همان طور که مطالعه کردید با خرید بیمه بدنه به راحتی می‌توانید بخش بزرگی از خسارت‌های واردشده به خودرو را با کمک شرکت بیمه جبران کنید.

 

source:itoll.ir
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]