پوشش های بیمه بدنه به دو بخش اصلی و اضافی تقسیم بندی می‌شود. پوشش‌‌های بیمه بدنه ،هر یک از پوشش‌‌های بیمه بدنه، دسته بندی‌های متفاوتی را به خود اختصاص داده‌اند. پوشش‌‌های بیمه بدنه ،هر فردی در طول سال ها رانندگی خود یک بار هم که شده با حوادث مختلفی رو‌به‌رو شده است. پوشش‌‌های بیمه بدنه ،این حادثه می‌تواند تصادف یا سرقت قطعات خودرو باشد.پوشش‌‌های بیمه بدنه ، اکنون سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید:” کدام یک از این موارد در بین پوشش‌‌های بیمه بدنه ، قرار می‌گیرند؟ کدام در گروه پوشش‌های اضافی بیمه بدنه جای دارند؟” اگر شما می‌خواهید به جواب این سوال‌ها و اطلاعات دست پیدا کنید، کافی است ادامه مطلب را دنبال کنید. از این رو تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پوشش های بیمه بدنه چیست؟

قبل از اینکه به بررسی کلی پوشش‌‌های بیمه بدنه ، بپردازیم، بد نیست تا مفهوم پوشش‌‌های بیمه بدنه ، آشنایی پیدا کنید. پوشش‌های اصلی و الحاقی بیمه بدنه به خودروی آسیب دیده تعلق می‌یابد. این آسیب‌ها می‌توانند گستردگی بسیار زیادی را داشته باشند. بیمه بدنه هزینه‌های مختلفی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این پوشش‌ها در بین حوادث طبیعی قرار می‌گیرند که از آن ها می‌توان به گزینه‌هایی همچون زلزله، صاعقه و آتش سوزی اشاره کرد.

اگر زمانی که ماشین شما دزدیده و در همین حین دچار صدمه نیز شده باشد، در آن صورت بیمه بدنه اقدام به پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌نماید. اگر شما نیز صاحب یک خودرو هستید، با پوشش‌های بیمه اتومبیل خود باید به طور کلی آشنایی داشته باشید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

چنانچه تصادفی رخ دهد، بیمه بدنه پوشش‌های زیر را به بیمه‌گزار ارائه می‌دهد:

قبل از ارائه پوشش‌‌های بیمه بدنه ، لازم است بدانید که این بیمه دارای دو نوع پوشش اصلی و فرعی‌ست. در زیر هریک از آن‌ها را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل چه مواردی می‌شوند؟

%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4 %D9%87%D8%A7%DB%8C %D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C %D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87 %D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87
موارد مختلفی وجود دارند که در دسته بندی پوشش اصلی بیمه بدنه جای گرفته‌اند. به عنوان مثال، هنگامی که خودرو شما به سرقت رفته باشد و در حین نجات آن، خودرو صدمه دیده باشد، در آن صورت خودرو تحت پوشش اصلی قرار می‌گیرد. البته موارد دیگری نیز وجود دارند که از آن‌ها می توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

پوشش‌‌های بیمه بدنه  خودرو چه مواردی را به خود اختصاص داده‌اند؟

پوشش‌‌های بیمه بدنه شامل چندین مورد گسترده در بخش پوشش‌های اضافی می‌شود. هر کدام از این پوشش‌ها اهمیت بالایی را دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

پوشش شکستن شیشه

شکست شیشه در بین پوشش‌‌های بیمه بدنه جای گرفته است. شکستن شیشه جزئی از خسارات فرعی به حساب می‌آید. از این رو برای اینکه بتوانید بخشی از این آسیب‌ها و هزینه‌ها را جبران کنید، می‌توانید از خدمات اضافی بیمه بدنه بهره ببرید. از این رو اگر به هر دلیلی با این مشکل مواجه شوید، نگرانی ای در رابطه با تامین این هزینه ها نداشته باشید.

رنگ ها و مواد شیمیایی و اسید پاشی؛ از موارد نادر

خیلی کم پیش می‌آید که خودروی شما با این دسته از مشکلات روبه رو شود؛ ولی در صورت مواجه شدن نیز نگران نباشید. چون تحت پوشش‌‌های بیمه بدنه قرار می‌گیرند. این دسته از موارد همانطور که اشاره شد بسیار نادر می‌باشند ولی حادثه هیچ وقت خبر نمی‌کند. به همین دلیل بهترین کاری که می‌توانید به انجام برسانید این است که خودرویتان را تحت این پوشش بیمه‌ای قرار دهید. امروزه شرکت های بیمه مختلفی وجود دارند که این پوشش‌ها را عرضه می‌کنند که از آن ها می‌توان به مدیر بیمه اشاره کرد.

پوشش‌‌های بیمه بدنه و ترانزیت خودرو

ترانزیت و جابه‌جایی خودرو نیز در بین پوشش‌‌های بیمه بدنه قرار می‌گیرند. این پوشش زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که خودروی شما در خارج از کشور با مشکل روبه‌رو شود. از این رو اگر جزو افرادی هستید که همواره نشستن پشت فرمان را در هر جایی و مکانی ترجیح می‌دهید، از داشتن این پوشش‌‌های بیمه بدنه نیز غافل نشوید.

از دیگر پوشش‌‌های بیمه بدنه اضافی می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:

  1. پوشش های اضافی مربوطه به نوسانات بازار
  2.  هزینه ایاب و ذهاب
  3. پوشش های مربوط به خسارت کشیده شدن میخ بر روی خودرو
  4. پوشش های مربوط به حذف استهلاک
  5. خسارت های وارده در اثر کاهش ارزش خودرو

خساراتی که مشمول پوشش‌های بیمه بدنه نمی شوند

گزینه های متنوعی وجود دارند که در بین پوشش های اصلی و اضافی قرار نمی‌گیرند که به عنوان یک راننده بد نیست با آن ها آشنایی داشته باشید.

  1. آسیب در شرایطی که راننده گواهینامه نداشته باشد.
  2. آسیب دیدن زمانی که انفجارهای هسته ای رخ می‌دهد.
  3. وارد شدن هر گونه خسارت زمانی که از دست پلیس در حال فرار هستید.
  4. در صورتی که از عمد به خودروی خود آسیب وارد کنید نیز مشمول پوشش‌‌های بیمه بدنه نخواهید شد.
  5. اگر در خودرو خود بیش از حد توان بار سوار کرده باشید و هر گونه آسیبی نیز به آن وارد گردد، در آن صورت بیمه به شما تعلق نخواهد گرفت.

بیمه بدنه کوتاه مدت، یکی از راه‌های خرید بیمه بدنه به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر است که برخی از رانندگان ترجیح می‌دهند این نوع بیمه را تهیه کنند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بیمه بدنه کیلومتری را مطالعه نمایید.

%D8%AE%D8%B3%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA %D8%AA%D8%AD%D8%AA %D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4 %D8%A8%DB%8C%D9%85%D9%87 %D8%A8%D8%AF%D9%86%D9%87
خسارات تحت پوشش‌‌های بیمه بدنه

خطراتی که به موجب آن می‌توانید از پوشش‌های بیمه بدنه استفاده کنید

همانطور که می‌دانید رانندگی در کنار هیجانات بسیار بالایی که دارد می‌تواند بسیار پرخطر باشد. در واقع حین رانندگی آدرنالین و خطر در یک ترازوی هم وزن قرار می‌گیرند.در زیر به برخی از خطراتی که به موجب آن می‌توانید از پوشش‌‌های بیمه بدنه استفاده کنید آورده شده است.

درست مانند پوشش‌ها که دو دسته اصلی و فرعی دارند. خطرات نیز با این دو نوع پوشش شناخته می‌شوند:

خطرات اصلی

موارد اصلی  به شرح زیر هستند:

حادثه

تصور کنید که خودرویی حین رانندگی دچار حادته شود. در چنین شرایطی بیمه موظف است خسارت ناشی از این حادثه را بپردازد.چنانچه بیمه‌گزار مقصر حادثه شناخته شود، بیمه بخشی از خسارتی که به خودروی وی وارد شده را پرداخت می‌کند. چنانچه بیمه‌گزار با جسمی ساکن برخورد کرده و خودرویش گرفتار آسیبب شود، بیمه بدنه باز هم حامی آن خواهد بود.هم‌چنین سقوز خودرو و واژگونی آن تحت پوشش‌‌های بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.

آتش سوزی

خطرات آتش سوزی مقوله‌ای گسترده است.اما در حالت کلی هیچ‌گاه خوشایند نبوده و نیست.برای جبران هزینه‌های آتش سوزی بیمه‌ی بدنه پوششی را به پوشش‌های خودش اضافه کرده است.در واقع حوادثی از جمله صاعقه زدن که منجر به آتش سوزی خودرو شود، تحت پوشش بیمه بدنه قرار خواهد گرفت.

سرقت کلی

 قربانی سرقت خودرو بودن ضربه‌ی رقت‌آور است. نداشتن نوع مناسب بیمه برای جبران خسارت نیز اوضاع را بدتر می کند.با داشتن بیمه‌ بدنه می‌توانید هزینه‎‌ی سرقت خودر از شرکت بیمه دریافت کنید.تحت پوشش قرار گرفتن سرقت خودرو مستلزم وجود شرایط زیر است:

۱.وسایل جانبی خودرو تحت پوشش‌‌های بیمه بدنه قرار نمی‌گیرد

۲. بیمه‌گزار به منظور داشتن پوشش وسایل جانبی خودرو می‌تواند قطعات خودرویش را تا سقف معینی بیمه کند و در صورت سرقت رفتن، خسارت را از بیمه بدنه دریافت کند.

خطرات فرعی

در زیر به خطرات فرعی و پوشش‌‌های بیمه بدنه که برای آن درنظر گرفته شده است اشاره می‌کنیم:

۱.سرقت لوازم جانبی خودرو

همانطور که در پاراگراف بالا به آن اشاره کردیم بیمه‌گزاران می‌توانند قطعات خودروی خویش را تا مقدار معینی بیمه کنند.در چنین شرایطی وی می‌تواند علاوه بر خرید پوشش اصلی بیمه بدنه برای لوازم جانبی خودروی خود مثل : (رینگ و لاستیک، سیستم صوتی) بیمه بخرد.حال اگر در طی حادثه‌ای این لوازم دزدیده شوند، بیمه بخشی از خسارت آن را پرداخت می‌کند.

۲. هزینه‌ی رفت و آمد

گاهی پیش می‌آید که بیمه‌گزار در اثر اتفاقاتی که تحت پوشش‌‌های بیمه بدنه است نتواند از خودروی خود استفاده کند. در چنین حالتی بیمه بدنه هزینه‌ی روزانه‌ای را برای مدتی مشخص به منظور رفت و آند بیمه‌گزار درنظر می‌گیرد. لازم به ذکر است که تنها خودروهای سواری می‌توانند از این پوشش استفاده کنند.

۳. هزینه‌‎ی مربوط به توقف

تا به حال بارکش‌ها و اتوکارها را از نزدیک دیده‌اید؟! به این فکر کرده‌اید که این خودروها نیز می‌توانند از بیمه بدنه استفاده کنند یا خیر؟! متوقف شدن آن‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرد؟ در جواب همه‌ی این سوال‌ها باید گفت که پوشش هزینه‌ی مربوط به توقف برای بارکش‌ها و اتوکارها درنظر گرفته شده است. هنگامی‌که صاحبام این وسایل نقلیه اقدام به خرید این پوشش بیمه کنند، اگر به دلیل هریک از خطرات بیمه بدنه، دچار توقف شوند، بیمه خسارات ناشی از آن را پرداخت خواهد کرد.

۴.بلایای طبیعی

بلایای طبیعی درکنار خانمان‌سوز بودنشان، منجر به خسارات زیادی می‌شوند. چنانچه به خودروی شما در اثر بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله دچار آسیب وارد شود، می‌توانید خسارت را  از بیمه دریافت کنید.

۵.حذف استهلاک

تنها خودروهایی می‌توانند از این پوشش استفاده کنند که تخفیف بالای ۴۵ درصدی عدم خسارت را داشته باشند.<<لازم به ذکر است که استهلاک باتری و لاستیک‌ها را این پوشش جبران نخواهد کرد>>

۶.پوشش نوسانات قیمت بازار

پوششی که این روزها بیمه بدنه را به نسبت قبل برجسته‌تر کرده است، پوشش نوسانات قیمت بازار است. همانطور که می‌دانید در چندسال اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت خودرو بوده‌ایم و قرین رحمت قیمت‌های فضایی‌شان قرار گرفته ایم. اما با داشتن این پوشش نامبرده خسارت دریافتی را تا بیست درصد سرمایه بیمه شده افزایش خواهد یافت.

سخن آخر

پوشش‌‌های بیمه بدنه اهمیت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است و در دو گروه اصلی و اضافی تقسیم بندی می‌شود. این پوشش‌ها موارد مختلفی را شامل می‌شوند که هر کدام از آن ها نیز به نوبه خود از اهمیت دارند. از این رو نیاز است تا به عنوان یک راننده با تمامی آن ها آشنایی داشته باشید. چون هر کدام از آن ها می‌توانند تاثیرگذاری ویژه خود را داشته باشند. همچنین برای کاهش هزینه‌های توسط پوشش‌‌های بیمه بدنه خودرو که در بالا یاد شد، می‌توانید از modirebimeh.ir پوشش بیمه بدنه را به صورت آنلاین، در کمترین زمان ممکن و با چند کلیک ساده تهیه نمایید!

 

Source :bimeh.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]