بیمه ماشین و شخص ثالث که از بیمه گذار در برابر خسارات ناشی از وسیله نقلیه بیمه شده به شخص ثالث محافظت می کند. بیمه ماشین شامل بدهی های مالی و حقوقی ناشی از صدمات جسمی ، خسارت های خودرو می باشد.


بیمه ماشین چیست؟

بیمه ماشین و شخص ثالث نوعی بیمه نامه اتومبیل است که از مالک خودرو در برابر تعهدات قانونی شخص ثالث ناشی از تصادف خودرو بیمه شده محافظت می کند. اگر صاحب خودرو مقصر باشد ، در برابر هرگونه خسارت وارده به اموال ، صدمات جسمی یا مرگ اشخاص ثالث پوشش می دهد. به عنوان مثال ، برخورد خودروی بیمه شده با خودروی دیگر در جاده. بیمه شخص ثالث در برابر هرگونه صدمه یا خسارت تصادفی که توسط شخص چهارچرخ بیمه شده به شخص ثالث وارد می شود ، پوشش می دهد. این شامل بدهی های شخص ثالث ناشی از موارد زیر است: خسارات وارده به اموال خسارت های وارد شده به خودرو صدمات بدنی و مرگ شخص سوم با این حال ، بیمه ماشین در صورت مست بودن رانندگی با بیمه شده ، از طرف بیمه گذار غرامت نمی پردازد. به غیر از بیمه مسئولیت شخص ثالث ، توصیه می شود یک برنامه بیمه جامع خریداری کنید که بتواند برای ضرر و زیان شما در تصادف جاده ای پیش بینی نشده ، بلایای طبیعی ، سرقت و غیره کمک مالی کند.


چرا به بیمه ماشین و شخص ثالث نیاز دارید؟

علاوه بر بند قانونی ، بیمه شخص ثالث زمانی مفید واقع می شود که خودروی بیمه شده با وسیله نقلیه دیگری برخورد کند. هیچ کس نمی تواند میزان خسارت ناشی از تصادف را اندازه گیری کند – ممکن است منجر به مرگ نیز شود. در چنین مواردی ، قربانی مجاز است پرونده ای را برای مطالبه غرامت ثبت کند. در اینجا بیمه شخص ثالث مطرح می شود. این خودرو بیمه شده را تحت پوشش قرار می دهد در صورتی که هر گونه ادعای مسئولیت برای ایجاد جراحت بدنی ، خسارت مالی یا مرگ شخص ثالث ایجاد شود.


بیمه ماشین و شخص ثالث چگونه کار می کند؟

همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، شخص ثالث بیمه مسئولیت است که در جهت تخلیه مسئولیت های قانونی شخص اول برای ایجاد خسارت یا صدمه به شخص ثالث عمل می کند. طرف اول به مالک وسیله نقلیه اشاره می کند که مسئول صدمات و خسارات وارده به شخص ثالث است. شخص ثالث شخصی است که ادعای مسئولیت علیه شخص اول ارائه می دهد. شخص دوم یا شرکت بیمه با پرداخت تعهدات قانونی نسبت به شخص ثالث به بار مالی مالک وسیله نقلیه کمک می کند. شرکت های بیمه دو نوع بیمه نامه شخص ثالث را پوشش می دهند – مسئولیت خسارت بدنی و مسئولیت خسارت مالی. ادعای مسئولیت خسارت بدنی شخص ثالث از بیمه شده ناشی می شود که با وسیله نقلیه خود به شخص دیگری صدمه جسمی وارد می کند. چنین ادعاهایی هزینه های بستری شدن در بیمارستان ، درد و رنج ، از دست دادن درآمد و همچنین مرگ یا ناتوانی دائمی در اثر حادثه را پوشش می دهد. ادعای مسئولیت خسارت اموال شخص ثالث خسارت اموال یا از دست دادن کامل اموال ناشی از وسیله نقلیه بیمه شده را پوشش می دهد. این شامل ادعاهای مربوط به مناظر آسیب دیده ، مانند حصار خراب ، چمن جلویی و غیره ، اموال آسیب دیده مانند صندوق های پستی ، دروازه های حصار و غیره و همچنین جایگزینی خرابی سازه ها ، مانند مغازه ها است.


مزایای کلیدی و اهمیت بیمه ماشین و شخص ثالث

بیمه شخص ثالث دارای مزایای خاص خود است. برای اینکه بدانید چرا پوشش شخص ثالث برای وسیله نقلیه مهم است ، به برخی از مزایا و مزایای خرید بیمه نامه شخص ثالث نگاهی بیندازید: پوشش حقوقی و کمک مالی ارائه می دهد: اگر مالک وسیله نقلیه قادر به پرداخت خسارات وارده به شخص ثالث نباشد ، تعهدات قانونی می تواند از نظر مالی رو به زوال باشد و منجر به ورشکستگی شود. اینجاست که بیمه شخص ثالث ظاهر می شود زیرا به بیمه گذار کمک مالی مورد نیاز را ارائه می دهد و به او کمک می کند تا بدهی های شخص ثالث را بدون خالی کردن تمام پس اندازها پرداخت کند.

شامل تعهدات حقوقی شخص ثالث می شود همانطور که از نامش پیداست ، بیمه شخص ثالث در صورتی که خسارت یا صدمه ای را به شخص ثالث وارد کند ، کلیه مسئولیت های قانونی شخص ثالث را پوشش می دهد. نه تنها هزینه خسارت وارده به خودرو یا اموال شخص دیگری را پرداخت می کند ، بلکه در صورت صدمه یا مرگ به شخص ثالث غرامت پرداخت می کند. اگرچه نه شرکت بیمه و نه بیمه شده ذینفع مستقیم بیمه شخص ثالث نیستند بلکه شخص ثالث هستند ، اما این مهمترین مزیتی است که می توان برای مالک یا راننده وسیله نقلیه بیمه شده تضمین کرد.

سیاست مقرون به صرفه پوشش ارائه شده تحت بیمه مسئولیت شخص ثالث از نظر هزینه و نرخ حق بیمه فوق العاده مقرون به صرفه و مفید است. حتی اگر از آن به عنوان بخشی ضروری یا اضافی از سیاست اصلی استفاده شود ، به نفع مالک خودرو است. با این حال ، در زمان محاسبه مبلغ غرامت ، درآمد سالانه مالک وسیله نقلیه در نظر گرفته می شود.

آرامش خاطر را تضمین می کند بیمه مسئولیت شخص ثالث به صاحب وسیله نقلیه کمک می کند تا در آرامش و بدون هیچ نگرانی رانندگی کند. این امر امکان پذیر است زیرا او مجبور نیست در مورد تصادف نگران تنظیم امور مالی باشد زیرا این سیاست حفاظت پولی از هرگونه بدهی های شخص ثالث پیش بینی نشده را تضمین می کند. بنابراین ، بیمه ماشین و شخص ثالث به بیمه گذار آرامش می دهد و به او این امکان را می دهد که از رانندگی خودروی بیمه شده لذت ببرد.


ویژگی های بیمه ماشین و  شخص ثالث

ویژگیهای برجسته زیر بخشی و یک برنامه بیمه شخص ثالث است: بیمه گذار و شخص ثالث آسیب دیده از بیمه نامه مسئولیت شخص ثالث استفاده می کنند. این مشمولان تنها ذینفع بیمه ماشین و  شخص ثالث خودرو هستند. در عمل ، این پول مستقیماً توسط شخص بیمه به شخص ثالث یا وکیل وی پرداخت می شود. صدمات وارده به صاحب خودرو تحت بیمه شخص ثالث خودرو قرار نمی گیرد مگر اینکه پوشش تصادف شخصی راننده و مالک خودرو انتخاب شده باشد. این شامل صدمات ناشی از ماشین بیمه شده به سایر نقاط جهان است. در این طرح ها ، حق بیمه خودرو شخص ثالث ارزش وسیله نقلیه بیمه شده را به عنوان “مسئولیت قانونی” در نظر نمی گیرد و نمی توان از قبل دانست که این تعهد چقدر خواهد بود. بیمه ماشین و  شخص ثالث خودرو شامل کمک وکلا می شود. با تمدید یا خرید آنلاین بیمه نامه شخص ثالث خودرو ، این فرایند آسان ، سریع و بدون دردسر شده است. این بستگی به زمان و راحتی صاحب خودرو دارد.


بیمه ماشین و شخص ثالث شامل چه مواردی می شود؟

بیمه ماشین و شخص ثالث تعهدات ناشی از صدمه ، صدمه یا فوت شخص ثالث را پوشش می دهد.

تعهدات بیمه ماشین و شخص ثالث تعهدات شخص ثالث ناشی از هرگونه خسارت یا صدمه ای است که خودروی بیمه شده به شخص ثالث در هنگام تصادف وارد می کند. از آنجا که حادثه ناشی از خودروی بیمه شده است ، پرداخت خسارت وارده بر عهده صاحب خودرو بیمه شده است. بیمه مسئولیت شخص ثالث شامل مسئولیت های قانونی ناشی از موارد زیر است: خسارت های اموال – مالک خودرو را در برابر هرگونه خسارت تصادفی که توسط ماشین بیمه شده به اموال شخص ثالث وارد می شود ، تحت پوشش قرار می دهد.

source:farmers

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]