جریمه بیمه شخص ثالث ،همان‌طور که می‌دانید داشتن بیمه شخص ثالث، برای تمامی خودروها اجباری است و بیمه‌گذار با پرداخت حق بیمه‌ای، خودروی خود را در برابر حوادث بیمه می‌کند.جریمه بیمه شخص ثالث بدیهی است در صورت پرداخت نکردن و یا به تعویق انداختن پرداخت حق‌ بیمه، جریمه بیمه شخص ثالث به آن تعلق می‌گیرد که با توجه با نوع خودرو هزینه متفاوتی دارد. اگر در همین مدت که بیمه ثالث‌تان را تمدید نکرده‌اید دچار حادثه‌ای بشوید، باید خسارت را از جیب خودتان پرداخت کنید و شرکت بیمه هیچ تعهدی در قبال شما ندارد.


هزینه جریمه بیمه شخص ثالث به ازای هرروز چقدر است؟

حتماً برایتان اتفاق افتاده به دلیل مشغله زیاد، تاریخ سررسید بیمه شخص ثالث‌ تان را فراموش کردید و مشمول جریمه بیمه شخص ثالث نیز شده‌اید. به‌عنوان مثال؛ در مدتی که تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث، گذشته باشد اگر حادثه‌ای چه مالی و چه جانی رخ دهد، تحت پوشش بیمه نیست و شخص باید از حساب خود خسارت را پرداخت کند. اگر از آن دسته افراد هستید که  تاریخ انقضای ثالث خود را فراموش می‌کنید؛ حتماً همین حالا تاریخ سررسید بیمه خود را در یادآور بیمه ثالث مدیر بیمه ثبت کنید تا  مدتی قبل از رسیدن به زمان تمدید بیمه، با دریافت پیامک یادآوری موعد سررسید بیمه را به شما اطلاع دهد. با این کار دیگر نگران هزینه‌های جریمه دیرکرد نخواهید بود. جریمه بیمه شخص ثالث  هر روز برابر است با حق‌بیمه کامل بدون تخفیف یک سال آن خودرو تقسیم بر ۳۶۵ روز سال می‌باشد.


جریمه بیمه شخص ثالث چگونه محاسبه می‌شود؟

علاوه بر جریمه بیمه شخص ثالث هر روز برابر با حق بیمه کامل بدون تخفیف تقسیم بر ۳۶۵، بابت هرروز دیرکرد می‌بایست هزینه‌ای پرداخت شود که در جدول زیر آمده است. توجه داشته باشید که جریمه بیمه شخص ثالث  فقط تا مدت ۱ سال  به‌ حق‌بیمه اضافه می‌شود و تأخیر ۱ سال به بالا ثابت است.

برای خودروهای تیپ پراید و پیکان  ۲۴۷۰تومان روزانه
برای خودروهای تیپ پژو و سمند ۲۹۰۰تومان روزانه
برای خودروهای بارکش تا ۱ تن ۲۵۵۰تومان روزانه
برای خودروهای بارکش تا ۳ تن ۳۷۵۰ تومان روزانه

 

میزان جریمه بیمه شخص ثالث ، تأثیری بر روی تخفیفات خودرو ندارد و تخفیفات عدم خسارت به قوت خود باقی هست. این جریمه به‌حساب صندوق تأمین خسارت‌های بدنی واریز می‌شود؛ بنابراین هیچ ربطی به نماینده ندارد به همین علت، جریمه بیمه شخص ثالث بخشیده نمی‌شود و اگر نماینده‌ای این کار را انجام دهد، تخلف محسوب می‌شود. مبلغ جریمه بیمه شخص ثالث ، به‌ حق‌بیمه ثالث خودرو اضافه می‌شود، در صورت ثبت تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث‌تان در مبلغ جریمه بیمه شخص ثالث به‌صورت خودکار محاسبه می‌شود و امکان پرداخت و خرید بیمه شخص ثالث وجود دارد.


در چه صورتی جریمه بیمه شخص ثالث، بخشیده می‌شود؟

فقط در ۱ صورت جریمه بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود، آن‌هم زمانی که خودرو در پارکینگ راهنمایی و رانندگی توقیف باشد که با بردن نامه رفع توقیف به شرکت بیمه از پرداخت جریمه بیمه شخص ثالث ، معاف می‌شود.

اگر خودرو به سرقت رفته باشد در این مدت مشمول جریمه بیمه شخص ثالث می‌شود؟

خیر؛ جریمه بیمه شخص ثالث این مدت بخشیده و از شما دریافت نخواهد شد، فقط کافی است با گرفتن گواهی از کلانتری با موضوع سرقت با مشخصات خودروی شما و تاریخ به سرقت رفتن، به شرکت بیمه خود مراجعه کنید.

 

source:bimebazar.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]