استعلام سوابق بیمه شخص ثالث ،خیلی از مواقع زمانی که برای خرید خودرو به سایت های فروش آنلاین مثل دیوار ، شیپور و … مراجعه می کنیم ، مشاهده می شود که در توضیحات نوشته دارای تخفیف بیمه یا استعلام سوابق بیمه شخص ثالث بدون استفاده و … است ، اما واقعا این طور هست یا خیر؟ در برخی مواقع هم هنگام معامله شخص ادعا میکند که خودرو دارای بیمه شخص ثالث و … می باشد ، در آن لحظه یا پیش از آن شاید فکر کنیم چگونه می توان استعلام سوابق بیمه شخص ثالث گرفت و مطمئن شد؟ در این شرایط است که شما به استعلام سوابق بیمه شخص ثالث  نیاز پیدا می کنید ،می خواهیم روش های استعلام سوابق بیمه شخص ثالث  را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از این مقاله بتوانید با خیال راحت و اطمینان بیشتر وارد معامله شوید ، ضرر نکنید و از استعلام سوابق بیمه شخص ثالث که قصد خرید آن را دارید مطمئن شوید.

از آنجایی که داشتن بیمه و گارانتی یک امر مهم در خرید و فروش هرچیزی محسوب می شود  ، از این رو ما در مقالات متعددی به این موضوع مهم پرداخته ایم ، به طور مثال پیش از این افراد برای خرید بیمه آتش سوزی ، بیمه بدنه ، شخص ثالث ، بیمه موتورسیکلت و … مجبور بودند به دفاتر و شعبات بیمه مراجعه کنند اما ما در مقاله، به شما آموزش می دهیم که چگونه به صورت اینترنتی و از طریق سامانه های مختلف اقدام به خرید خودرو کرده و بیمه نامه تان را در محل تعیین شده توسط خودتان دریافت کنید.

برای سادگی کارتان در مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی ، کد #142* را معرفی کردیم و در خصوص چگونگی دریافت فیش بیمه هم صحبت کردیم ، حال از شما می خواهیم تا با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر چگونگی استعلام سوابق بیمه شخص ثالث .

 


معرفی روش های استعلام سوابق بیمه شخص ثالث

همانطور که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد ، برای استعلام سوابق بیمه شخص ثالث  راه های مختلفی وجود دارد که در ادامه به معرفی و توضیح آنها خواهیم پرداخت.

مشاهده سوابق بیمه خودرو از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

سایت و درگاه ملی خدمات دولت هوشمند امکانات مختلفی را تحت عنوان 36 خدمت برای هموطنان عزیز فراهم آورده است که از جمله این خدمات می توان به :

سازمان هواشناسی کشور

شرکت پست ج.ا.ا

وزارت راه و شهرسازی

سازمان نظام پزشکی

سازمان بیمه سلامت

سازمان بورس و اوراق بهادار

پرداخت قبوض آب و برق و گازو تلفن

اشاره کرد ، در کنار اینها یک سری خدمات دیگر با عناوین اطلاع رسانی ( ترافیک راه ، اوقات شرعی ، بورس ،  وضعیت آب و هوا و … ) ، استعلامات  ( بیمه سلامت ، بیمه خودرو ، نمره منفی گواهینامه ، وضعیت تصادفات رانندگی اشخاص ، وضعیت کارت سوخت خودرو و  …) ، در حوزه بانکی و مالی  ( خرید سهام کسب و کارهای نوپا ، بلیت قطار ، پرداخت بیمه تامین اجتماعی ، شارژ سیم کارت اعتباری ، بلیت سینما و تئاتر و … ) و در اداری و شهری  ( ثبت نام کارت هوشمند میلی ، رهگیری مرسولات پستی ، سفارش تمبر اختصاصی ، دریافت طرح های هادی و … ) مشغول ارائه خدمات است ، حال ما برای استعلام سوابق بیمه شخص ثالث  می خواهیم از خدمات این درگاه استفاده کنیم.

اقدامات لازم :

1. برای استعلام سوابق بیمه شخص ثالث   ، روی لینک داده شده کلیک کرده و منتظر بمانید تا صفحه برای شما باز شود.

ورود به سایت

 2. در صفحه باز شده همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید ، دو گزینه پیش روی شماست :

” ثبت استعلام جدید ” و ” پیگیری استعلام “

مشاهده سوابق بیمه خودرو
 

3. با کلیک روی گزینه ثبت استعلام جدید ، صفحه ای که باز می شود سه زبانه جداگانه دارد با عناوین

بیانیه حریم خصوصی

در این قسمت به شما اطلاع داده می شود که رشته بیمه ، کد ملی ، سال تولد ، تلفن ، موبایل ، استان ، شهر و … از شما دریافت خواهد شد که باید آن را تایید کنید.

مشاهده سوابق بیمه خودرو
 

انتخاب استعلام سوابق بیمه شخص ثالث

در گام بعدی باید مشخص کنید که از چه رشته ای ( رشته شخص ثالث ، رشته بدنه ، رشته شخص ثالث و بدنه ) می خواهید استعلام بگیرید.

مشاهده سوابق بیمه خودرو
 

اطلاعات استعلام کننده

در آخرین مرحله سامانه از شما می خواهد تا کد ملی ، سال تولد ، تلفن ، موبایل ، استان ، شهر را وارد کرده و تایید کنید.

نکته ای که در این جا وجود دارد این است که حتما باید موبایل به نام استعلام کننده باشد.

مشاهده سوابق بیمه خودرو
 

4. سپس کد تاییدیه ثبت استعلام جدیدتان برای شما به همان شماره موبایل پیامک خواهد شد و سپس با استفاده از گزینه ” پیگیری استعلام ” از طریق همین سایت می توانید نتیجه و روند کار را استعلام بگیرید.

5. با کلیک روی پیگیری استعلام  ، وارد صفحه دیگری می شوید که در آن جا کد استعلام ، کد ملی استعلام کننده و کد کپچا از شما خواسته می شود و سپس باید روی دکمه سبز رنگ پیگیری کلیک کنید تا نتایج برای شما نمایش داده شود.

مشاهده سوابق بیمه خودرو


 

 

مشاهده استعلام سوابق بیمه شخص ثالث از طریق اپلیکیشن خدمات دولت همراه

اپلیکیشن سایتی که در قسمت قبل در خصوص آن با شما صحبت کردیم ، تحت عنوان ” خدمات دولت همراه ” تولید و. عرضه شده است که شما می توانید آن را از لینک ارائه شده دانلود و نصب نمایید.

دانلود خدمات دولت همراه

مشاهده سوابق بیمه خودرو
 

استعلام سوابق بیمه شخص ثالث ،سپس از بخش خدمات منتخب ، روی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و سپس کد ملی تان را وارد کرده و روی دکمه استعلام اشاره کنید. در صفحه باز شده بیمه های فعال و بیمه های غیر فعال به تفکیک برای شما نمایش داده می شود. در نظر داشته باشید ‏‏در صورتی که اپلیکیشن را برای بار اول نصب میکنید قبل از نصب جهت اطلاع از زمانبندی ثبت نام به سایت www.mob.gov.ir مراجعه نمایید.


مشاهده استعلام سوابق بیمه شخص ثالث خودرو از طریق درگاه سنهاب

سامانه سنهاب ، استعلام سوابق بیمه شخص ثالث است و شما می توانید از طریق آن ،  گواهی اصالت بیمه نامه را مشاهده کنید ، برای استفاده از خدمات این درگاه ، روی لینک ارائه شده کلیک کنید :

ورود به سنهاب

اگر برای استعلام سوابق بیمه شخص ثالث  ، از طریق سنهاب اقدام کرده باشید ، حتما متوجه شده اید که به دو روش می توانید استعلام بگیرید :

1. استعلام بیمه نامه از طریق سایت

2. استعلام با پیامک

استعلام سوابق بیمه شخص ثالث از طریق سایت سنهاب

در زبانه استعلام بیمه که اکنون برای شما باز شده است ، اطلاعات خواسته شده را بر اسسا شماره بیمه نامه یا کد یکتا بیمه نامه وارد کرده و در نهایت روی دکمه استعلام کلیک کنید.

مشاهده سوابق بیمه خودرو
 

استعلام سوابق بیمه شخص ثالث با پیامک

در این  روش باید به یکی از فرمت هایی که در ادامه بیان خواهیم کرد به سامانه پیامکی 30002621 ارسال نمایید :

الف : شماره بیمه نامه چاپ شده * کد ملی بیمه گذار *1

مثال : 000547/005/06/98*4589888391*1

ب: کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذاری* 2

مثال : 9876543210* 4589888391*2

Source:heyvatech.com
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]